• Felicia6

***Skelleftetråden***

Så har då ännu en tråd tagit slut för oss så här är våran nya.
    Välkommen in både gamlingarna och om det tittar in några nya

Våran gamla tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m27152047.html
    Tänk att vi är inne på våran 12e tråd

Här hittar du presentationerna av oss som hänger här:
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m19847492.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m23725059.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m27151895.html

Familjecentralen Knuten brukar många vara till.
    Här är deras hemsida där du hittar öppettider och annat smått och gott:
    http://familjecentralen.skelleftea.org/index.php
  • Svar på tråden ***Skelleftetråden***
  • madigan
    Annamus skrev 2008-03-22 17:41:40 följande:
    Madigan: Vad säger läkarna då? Är det dom som är säkra på att hon har det? Det FINNS ju barns som bara är livliga och aktiva. Och sedan vill jag bara påpeka att i de fall jag känner till där en i familjen har "Damp" så har ingen annan i familjen det, så även om det kanske förekommer så tror inte jag det är nåt som e säkert att syskonen får det. Som sagt var jag är ju inte expert, men man träffar ju en del människor genom livet, och det är bara mina egna slutsatser alltså inget vetenskapligt belägg.
    Barnpsykologen håller på med utvecklingsbedömning så vi får väl se. Min man hade de som barn och hans syskon har flera barn som har alla möjliga bokstäver.
  • trooce

Måste säga att ni är riktigt duktiga på att hålla liv i skelleftetråden :)

Lycka till vad resultaten än blir, madigan!

• madigan
    MorBlåbär skrev 2008-03-22 21:13:40 följande:
    Måste säga att ni är riktigt duktiga på att hålla liv i skelleftetråden :)Lycka till vad resultaten än blir, madigan!
    Tack!
  • Zeen

Jag har förstått det som att vilken uppmärksamhetsstörning det än gäller så "växer" de inte bort..? Men jag är inte jätte-insatt i det så jag kan ju ha fel.. Sedan har jag också förstått det som att diagnoser först kan ställas i 6-7årsåldern..? Bl a för att vissa symptomer ska förekomma i kombinationer med andra symptomer i minst 6 mån.
    Flickor har visst uppmärksamhetsstörningar men blir oftare "inåtagerande" och därför märks det inte på samma sätt, har hört att det finns forskare som tror att det uppmärksamhetsstörningar är ganska jämnt fördelat mellan könen men att det finns ett stort mörkertal just bland flickor.
    (några tjejer i min klass gjorde ett examensarbete om olika uppmärksamhetsstörningar)

Ett tips! Det finns mycket information på internet och väldigt bra litteratur om olika uppmärksamhetsstörningar numera. Jag har läst lite om omläggning av kosten kan hjälpa barn med uppmärksamhetsstörningar mer än medicinering t ex.

• trooce

Vet ni av något annat hyresbolag än SKEBO??

• skrutteluttan74
    madigan skrev 2008-03-22 15:52:50 följande:
    De är ovanligt att tjejer får Damp, mest killar.Men vi misstänker ju att våran lilla har Damp eller liknande.Hon är såå jobbigt så ibland har jag bara lust att gråta.Sen kommer de ju en till knodd och den lär ju åxå ha liknande.De är ju ärftligt. *Suck*
    I min familj så har min bror ADHD,men ingen av hans barn har ngt funktions hinder...
    Ärftligt är det, det är dom säker på forskarna,men hur mycket och ofta och hur det går,vet man väl inte helt säkert än.
  • Mochride

MorBlåbär: Morön Fastigheter (tror jag att det heter) har lägenheter längst ut på Älvsbacka och så på Morön då, men annars vet inte jag.

Är det nån som vet när Folkparken kör igång med loppis igen?

• skrutteluttan74
    MorBlåbär skrev 2008-03-23 12:19:17 följande:
    Vet ni av något annat hyresbolag än SKEBO??
    Kolla på google, tror de fanns ett par st. där..s.en finns ju en del privata...
    En kille i Jörn som heter Örjan Berglund (tro jag efternamnet är ) hyr bla.ut lägen heter i Skellefteåhamn med mera...
  • kobra

loppisarna på folkparken är väl igång inomhus, kanske inte varje söndag men det är då loppisar

Svar på tråden ***Skelleftetråden***