Inlägg från: Buttelina |Visa alla inlägg
  • Buttelina

Vi som shoppar danska barnkläder del 9

Tildamamman skrev 2008-03-05 23:39:55 följande:
    Eller nytt, större hus med walk-in-closet?! Åh, vad jag skulle vilja ha det .
    vi har ju en mini walk in men jag kan knappt vända mig därinne för det svämmar över
  • Buttelina
    terezita skrev 2008-03-05 23:41:18 följande:
    tack så mkt... det är faktiskt min allra första småfolk suit.... mkt troligt att det blir en lila med vita gåsar eller vad det e på!!
    men varför har hon inte småfolk på sin hemsida?
  • Buttelina
    Tildamamman skrev 2008-03-05 23:47:48 följande:
    Åhh *avis*! Du får organisera den lite bättra (om det går...).
    hehe, det är inget att vara avis på jag lovar eller ju liiite rolig är den tro mig jag har organiserat den 50ggr ungefär. har tagit beslutet att jag ska kasta typ hälften av MINA kläder. där är kläder som jag inte använt på flera år..
  • Buttelina
    Tildamamman skrev 2008-03-05 23:52:54 följande:
    terapiarbete....Men kasta inte om du har ngt av värde! Jag har sålt en del jeans på Tradera och säkert tre par gick på "köp nu" för 199:-. Ganska otippat!
    ojdå, ja man får kanske lägga ut lite vuxen kläder då
  • Buttelina

godmorgon *gäsp* natten var sådär. somnade två, lillebror vaknade för välling halv 3 och sen somnade han för att vakna igen halv 7, pigg som en lärka Fundersam.

Idag hoppas jag på katvig sommar bodysuiten som jag vann till isabel på tradera

• Buttelina
    maugu skrev 2008-03-06 07:37:51 följande:
    lite OT,  hur ska man göra med vällingen på natten?Jag försöker sluta men han skriker i ca 1 timme och då är man beredd att göra vad som helst så att han somnar..Ingen annan av mina ungar åt på natten vid 10 mån..Vad dotra din lika och har ni provat ta bort vällingen på natten? Våra söner är ju lika i ålder
    isabel drack välling 1-2ggr per natt till hon var ca 18 månader. Bara ge du honom välling så ni båda får sova. Lillebror tar 1-2 per natt. Jag försökte sluta hur länge som helst med isabel (bvc mfl tjatade, hon behöver inte mat på natten osv) det slutade bara med att hon låg vaken (envis) 1-3 timmar varje natt för att hon inte fick vällingen. Jag gav upp och gav henne till slut ändå. När hon fick den somnade hon ju om efter 5 min igen. Det blev senare och senare hon tog den och runt ca 20 månader så sov hon hela natten 8-8.
  • Buttelina
    Angelinah skrev 2008-03-06 07:54:37 följande:
    go morron!ser ni pratar nattmål, Ida tar ibland en flaska på natten, men vi försöker så långt de går att inte ge henne, ibland funkar det med en flaska vatten istället för ersättning..Hon äter sååå mycket mer de perioderna hon inte nattflaskar å det behöver hon både för vikt o längd.Men Maugu... upp till året tror jag inte de e sååå farligt med nån flarra nattetid, men nog en bra period att trappa ner :)helt OT men ändå får nog hem både röda kikkid och funkybaby vinsten idag
    isabel åt lika mycket på dagarna vare sig hon fick välling eller ej. mina barn är matvrak helt enkelt
  • Buttelina
    Angelinah skrev 2008-03-06 08:02:43 följande:
    ha ha ha Har man de så e de ju inga problem...Ida matkinkar ju i perioder å främst när hon flarrar på natten, därav e jag lite emot det... Men alla barn e ju olika å de finns nog ingen gyllene regel heller..Man gör ju det som funkar bäst i sin familj
    exakt så känner jag med. att få såååååva är det viktigaste men då måste ju maten på dagen funka...

jag fattar inte att lillebror vill ha mat på natten för han äter som en HÄST på dagarna, han e helt grym på att äta. han svängde en hel flaska välling för 1 timme sen och nu tjurar han REDAN för att han inte fått nån frukost Förvånad
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 9