Inlägg från: Tjollabolla |Visa alla inlägg
  • Tjollabolla

Vi som shoppar danska barnkläder del 9

Angelinah skrev 2008-03-06 20:33:26 följande:
    Förstår hon e pigg öh Blir fullt ös hemma hos er ikväll då me anda ord
    Oj! Somnade hon halv sex Sover hon hela natten då?
    Milo har bara sovit en timme idag och han däckade nu vid halv åtta, helt slut...
    .?:*¨¨*:?.Älskade Milo 22/2 2007.?:*¨¨*:?. milosblogg.blogspot.com
  • Tjollabolla
    Angelinah skrev 2008-03-06 20:38:11 följande:
      Ja ida kan ju M än på vissa ju...Näpp! apselut small i den!!
    Haha, så söt bild, den har nog inte jag??
    Ja, s får det bli!! Tack för din hjälp!
  • Tjollabolla
    gosmamman skrev 2008-03-06 21:07:19 följande:
    Som jag ser det så skulle du ha megakämpat för att hållt henne vaken när hon tog sig en lur på sena em.Bebben får absolut inte sova efter kl 14 oavsett hur hon sivit på natten eller tidigare under dagen.Dom lugnaste kvällarna är när hon sovit mellan 12-13. Ibland är det jobbigt att hålla dom vakna men i slutändan belönar det sig.Det är svårt att låta bli men jag skulle försöka att inte ge henne välling på natten, jag tror lilla maia kör lite med dig på natten.Det spelar nog inger roll vilken tid på dygnet det är, konsekvens är det som fungerar i längden.Jag förstår dock att det är tufft då du e själv så mkt med henne. Lycka till, det är jobbigt men vär det i längden.
    Håller med, Milo skulle absolut inte fått sova vid den tiden, då hade han fått somna knall o fall på golvet Milo får inte sova efter halv fyra, lite beroende på hur dagen varit. Han somnar sen vid halv åtta åtta. OM det däremot hade varit så att han varit tvungen att sova så sent som vid 17 så hade han fått sova max 20 min, sen hade vi väckt honom.

Men jag förstår verkligen att det inte är lätt, framförallt inte när man är själv! jag bävar för hur jag ska orka nästa vecka när gubben är i Kina... Det var ganska jobbigt när vi slutade med välling på natten, men bara i några nätter. Efter det sov han mkt bättre!
  • Tjollabolla

Hmmm... Har några auktioner som gick ut nu och fick mail direkt av en köpare som vill skicka pengarna i kuvert! Hallå, gör man fortfarande så? Hon hade ingen internetbank (!!!!) och hann inte till banken när hon jobbade. Jag skrev att det var ok, men att det kan komma bort. Till svar fick jag "ja, det är ingen fara, jag GÖMMER DET VÄL". *ASG* Det är ju inte så att postgubbarna snor pengarna... Cool

• Tjollabolla
    Zvartaliljan skrev 2008-03-06 21:17:50 följande:
    Jag kämpade men hon somnade på golvet till slut...Jag måste ge henne välling på natten. De nätter jag struntat i det (provade två hela veckor) innebar inte att hon sov bättre, utan sämre, och hon åt definitivt inte mer på dagen för det och hon behöver ju verkligen få i sig den extra näringen som nattflaskan ger. Till och med BVC har sagt att jag ska fortsätta ge henne välling på natten.
    Ja, maia är ju så liten så hon behöver ju det. Till skillnad från en viss Milo
  • Tjollabolla
    gosmamman skrev 2008-03-06 21:28:06 följande:
    Ja, så kan det ju vara och självklart ska man lyssna på bvc´s råd. Men fortsätt att kämpa, sätt hennne ibadet, gå ut, låt henne kladda med ngt roligt. All lycka till
    Dom kvällarna när Milo är gnällig och trött och svår att hålla vaken brukar vi köra till mina föräldrar, funkar varje gång och där är han världens solstråle... *monster*
  • Tjollabolla
    Zvartaliljan skrev 2008-03-06 21:32:39 följande:
    Jag lägger henne i soffan framför en film o så lägger jag mig bredvid o slumrar. Jag har prövat o låta henne ligga kvar i sängen men då skriker hon hysteriskt och så börjar hon dunka huvudet i ribban!!!  Hon kan hålla på o skrika o banka tills hon tuppar av.
    Envis tösabit!! Förstår, Milo hade aldrig heller gått med på det där. Han dunkar huvudet i kudden för att inte somna på kvällarna hur trött han än är. Konstigt att dom ska kämpa emot så, det som är såå skönt att sova!
  • Tjollabolla
    Lina med Liten skrev 2008-03-06 21:43:13 följande:
    Haha...Thea slår med kudden i madrassen när hon int evill sova... Håller med dig, förstår de int ehur sköööönt det är att sova
    Ja, att dom ska tortera sig på detta vis? Det sista Milo gör, när han inte orkar dunka huvudet längre, preciiis innan han ska somna riktigt; då drar han ut nappen ur munnen, vilket givetvis resulterar i ett gallskrik och så kan han inte somna. Dom är banne mig inte dumma dom små söta liven!
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 9