gosmamman skrev 2008-03-06 21:07:19 följande:
Som jag ser det så skulle du ha megakämpat för att hållt henne vaken när hon tog sig en lur på sena em.Bebben får absolut inte sova efter kl 14 oavsett hur hon sivit på natten eller tidigare under dagen.Dom lugnaste kvällarna är när hon sovit mellan 12-13. Ibland är det jobbigt att hålla dom vakna men i slutändan belönar det sig.Det är svårt att låta bli men jag skulle försöka att inte ge henne välling på natten, jag tror lilla maia kör lite med dig på natten.Det spelar nog inger roll vilken tid på dygnet det är, konsekvens är det som fungerar i längden.Jag förstår dock att det är tufft då du e själv så mkt med henne. Lycka till, det är jobbigt men vär det i längden.
Håller med, Milo skulle absolut inte fått sova vid den tiden, då hade han fått somna knall o fall på golvet

Milo får inte sova efter halv fyra, lite beroende på hur dagen varit. Han somnar sen vid halv åtta åtta. OM det däremot hade varit så att han varit tvungen att sova så sent som vid 17 så hade han fått sova max 20 min, sen hade vi väckt honom.
Men jag förstår verkligen att det inte är lätt, framförallt inte när man är själv! jag bävar för hur jag ska orka nästa vecka när gubben är i Kina... Det var ganska jobbigt när vi slutade med välling på natten, men bara i några nätter. Efter det sov han mkt bättre!