Inlägg från: Tjollabolla |Visa alla inlägg
  • Tjollabolla

Vi som shoppar danska barnkläder del 9

Zvartaliljan skrev 2008-03-06 21:50:07 följande:
    men hon sover nu förresten La henne precis i sängen o hon sa inte ett knyst utan bara slöt ögonen direkt!Sorry för allt OT
    Åh vad skönt!
    Äh, det gör väl inget att vi blir OT ibland, er kan man ju fråga om allt! Ni är allvetande Gudar som man bollar alla frågor med

Bara bra att alla sura fl tanter som läser denna tråden och suckar över hur ytliga vi är och hur mkt kläder vi handlar (avundsjuka javisst!) får veta att vi bryr oss om liiite annat med Och ja, jag är övertygad om att många läser här och retar sig på oss
    .?:*¨¨*:?.Älskade Milo 22/2 2007.?:*¨¨*:?. milosblogg.blogspot.com
  • Tjollabolla
    NovJenny skrev 2008-03-06 21:58:09 följande:
    Eller så vänder det helt av sig själv när hon vill. Barn är ju så, plötsligt händer det. Som i triss reklamen.
    Väldigt sant!

Våra vänner var så bekymrade idag för att deras 2½ månaders börjat vakna på nätterna. Hon har sovit från 22-07 sen hon föddes och jag har försökt förklara att sånt kan ändras... Dom kunde absolut inte förstå vad som var "fel". Hmmm...
  • Tjollabolla
    Angelinah skrev 2008-03-06 22:00:47 följande:
    gahhhhhh!!när ska ongen somna??står å dansar till " oooom jag hade en syyymaskin, dååå skulle ni få see" 
    Hihi, Ida då! *bus bubbelgumma*
  • Tjollabolla
    Zvartaliljan skrev 2008-03-06 22:02:07 följande:
    Jo det finns många som smygläser denna tråden hela dagarna och tror att vi aldrig har något annat för oss än att shoppa o sitta här o skriva! För ja, det blir ju en hel del inlägg på en dag  men det de inte tänker på är att kolla tiderna vi skriver...flest ilägg är det ju mellan 12-15 då många små sover middag och sen efter 19 när de flesta somnat för kvällen! Jag har nog skrivit säkert 30 inlägg idag och lagt in en massa fina bilder och det kan ju verka som om jag sitter här hela tiden o bara byter kläder på min unge hela tiden för o ta kort.Men sanningen är att idag har jag storstädat (måste ju vara fint tills imorgon ), tvättat o strykt 2 maskiner. Varit ute med Maia i över en timma o lekt. Åkt o handlat mat med Maia. Vi har läst säkert 4-5böcker och hunnit med en hel del gos också. Och alla dessa klädbyten, ja det beror på att hennes favoritmat just nu är yoghurt i en tetrapak med ett sugrör i och alla vet ju hur det kan bli om man trycker lite för hårt
    Hehe! Ja, jag är övertygad om att det är många som läser, ibland kommer dom in med en kommentar om hur vi kan handla så mkt och om kläder är det enda viktiga...
    ja, men visst skriver man mkt, men hur lång tid tar det att skriva ett inlägg liksom... Milo blir vansinnig om jag sitter vid datan, så det funkar bara när han sover. Vi var på babycafeet i 4 (!!!) timmar idag och jag tycker jag förtjänar en LUGN natt efter det... *hoppas*
  • Tjollabolla
    gosmamman skrev 2008-03-06 22:06:38 följande:
    hehe, ja det är lite kul ibland att höra hur dom som har sin nyfödda första bebis funderar kring saker o ting (jag minns mig själv klart o tydligt).En mamma jag känner kom till babycafe när hennes bebis var 6v och undrade när i helskotta man skulle få börja sova hela natten nån gång *hmmmm*
    Haha! Fast vad tror man då liksom... Hmm....
    Våra vänners bvc tant hade minsann sagt till dom att dom skulle inte ge den lilla mat på natten om hon vaknade för nu hade hon ju bevisat att hon klarade sig utan det. Hallå. 2½ månad!!!! Om Milo vaknar och är hungrig och absolut inte kan somna om så får han ju välling...
    Angelinah skrev 2008-03-06 22:07:42 följande:
    30 minuter mellan 17.30 och 18.00 blev väckt och på ett hiskeligt humör som nu turligt nog vänt till partymood   
       Söta Ida! Skönt när dom är på bra humör OM dom nu ska va uppe sent.
  • Tjollabolla
    NovJenny skrev 2008-03-06 22:12:26 följande:
    Jag fick hem en brun skaljacka till Lilly idag. Såååå fin, min favorit från polarn. Denna var nog väldigt lite använd också, den såg helt ny ut!
    ÅÅ den måste vatt sååå plutteliten...

*längtar lite bebis faktiskt*

Imorgon hoppas jag kunna reta några tanter med mian flodisar!
  • Tjollabolla
    gosmamman skrev 2008-03-06 22:15:06 följande:
    Tjolla- va !!! inte äta på natten och e sååå liten  Ibland kan man bli galen på bvc´s råd också Mina har ätit på natten tills dom var 10 och 11 mån.
    MMM jag höll på o svimma. Det värsta av allt är att dom tror på allt hon på bvc säger...
  • Tjollabolla
    Zvartaliljan skrev 2008-03-06 22:19:52 följande:
    Det är roligt hur det inte finns en enda som går in i scrapbookingtrådarna och frågar dom hur dom har råd och har tid att sitta så mycket här på FL?? Scrapbooking kan ju vara hiskligt dyrt...o är ju mycket mer tidskrävande än vår shopping men där är det då ingen som kommenterar!Kläder är ju liksom vår hobby här i tråden...precis som scrapbooking är för dom och kanske filmer/böcker för några andra. De flesta hobbys kostar pengar.Men här i tråden är vi ju duktiga på att finansiera vår hobby med tradera, och på det sättet är ju vår hobby även miljövänlig för här hamnar det då inte några gigantiska lådor fulla med urvuxna kläder på någon vind!
    Ja eller hur! jag har velat börja scrappa men tycker det är såå dyrt, det lägger jag hellre på kläder . Visst är det en hobby, det är ju inte så att våra knattar behöver alla kläder vi köper Jag älskar att sitta och kika bland nätshopparna, kolla ut vad man vill ha och tillsist klicka på KÖÖÖP. Sen går man och väntar några dagar och jag undrar ibland om inte väntan är det bästa! När man kommer hem och brevlådan är fullproppad, hujedamig så kul det är!

*SKADAD*
  • Tjollabolla
    Jen80 skrev 2008-03-06 22:21:02 följande:
    Ja, nu kan man ändå känna att det faktiskt närmar sig lite. Åh, tänk när man ska ta bort lapparna och lägga dem i tvätten. Kommer ihåg när jag väntade Liam och skulle tvätta alla bebiskläder där innan han kom. Var helt underbart att stå och hänga tvätt den gången ... Fast det sjuka är att jag ofta kan tycka om att hänga tvätt, särskilt när det mest är barnens kläder och mycket. Alla fina kläder på ett och samma ställe . Brukade (när vi bodde i lägenhet) alltid hänga på ett visst sätt också, sorterat efter vem kläderna tillhörde . Snacka om störd !
    Eller hur! Att tvätta bebiskläderna var magiskt! Se dom hänga där och det var såå litet. Jag minns att jag stod och undrade om bebisen verkligen skulle vara så liten, och så drunknade han ändå i dom när han kom trots hans 4,5 kg .
    Nu älskar jag att hänga tvätt, iaf den "gröna" tvättomgången. Massa Molosar och Katvigar och det är så fint när allt hänger där . Eller stryka det och lägga in i garderoben och sen bara njuta... *me like*
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 9