Inlägg från: Tjollabolla |Visa alla inlägg
  • Tjollabolla

Vi som shoppar danska barnkläder del 9

Zvartaliljan skrev 2008-03-06 22:29:29 följande:
    Låter som mig i ett nötskal Garderoben är alldeles smockfull men man kan ju inte hejda sig för det! Särskilt inte när man vet så väl att man får tillbaka pengarna till 70-150% sen när kläderna använts ett par gånger (fler brukar inte hinnas med )Det var läääängesen jag behövde legitimera mig på posten varenda kotte som jobbar där vet vem jag är Nu när jag ska posta mina traderapaket så köper jag frimärkena av dom o så använder jag deras våg och skymmandemått men sätter på frimärkena själv för att spara deras tid annars brukar det bli sån kö Men de andra kunderna brukar titta lite lustigt o undra vad fasen jag håller på med där jag står med kanske 15-20 paket
    Haha!!! Jag väger hemma, för jag litar inte på vår affär (posten i affären). Det blir bara fel. Dom erbjuder sig ofta, men nu har dom hejjat att jag har bättre koll än dom .

Näe, det är nästan skrämmade hur lite man hinner använda kläderna. När jag tvättar så tänker jag "den måste vi använda imorgon. Och den. och DEN har vi inte haft på länge..." O några timmar senare har man ändå handlat nytt . ja, det är tur att tradera finns annars hade man inte kunnat handla så. Många av mina vänner fattar inte "hur jag kan med o sälja hans kläder!". Ja men vad ska dom ligga i en låda för? "spara till syskon" blir alltid svaret. Men hallå. Så mkt kläder som jag köper så lär jag INTE använda det till ev. syskon. Dessutom ska vå få en tjej nästa gång för det har vi beställt och då blir det RÅÅÅSA här för hela slanten
    .?:*¨¨*:?.Älskade Milo 22/2 2007.?:*¨¨*:?. milosblogg.blogspot.com
  • Tjollabolla
    lillronya skrev 2008-03-06 22:34:22 följande:
    Gokväll i tråden!Här har det varit fullt ös ikväll. Hann ju med tradera en stund iafNu har lugnet lagt sej och äldsta ungen har också kommit i säng. Så nu sitter gubben och jag på varsin våning vid varsin dator. Roliga vi är.Gosmamman: JAg måste verkligen också shoppa H&M-jackor, ser jag. Den är lika fin som jag minns den. På "mitt" H6M fanns det även mörklila...På tal om att hänga tvätt, vilket vi har en del av.... Så hänger jag alla danska kläder för sej, på ena sidan av ställningen, tillsammans med me&i. Gillar att se alla de fina tillsammans. *Aningen knäpp*
    Hihi jag vill oxå hänga det samlat .
  • Tjollabolla
    isold2003 skrev 2008-03-06 22:37:49 följande:
    Haha, vad roliga alla är med tvätten Jag gillar faktsikt också att fixa med tvätten men jag hänger allt i torkskåp och då ser man ju inte de fina kläderna. Tycker mer om att vika iho och sortera det rena sen, älskar de fina högarna som växer fram
    ÅÅ vad skönt att höra att det verkligen finns fler som är som jag . Jag höll på o svimma när gubben sa att han skulle stryka denna tvättomgången. ÅÅÅ nej du, du rör inte mina danska kläder! Han klagade inte
  • Tjollabolla
    Jen80 skrev 2008-03-06 22:41:04 följande:
    Usch, jag har jättesvårt att göra mig av med kläderna. Har sålt i några omgångar på Tradera, men nu var det länge sen jag sålde barnens kläder. Om nästa blir en tjej så åker nog många av Ilons kläder ut på Tradera, men usch, jag avskyr att skiljas från kläder!!
    Jag har faktiskt inga problem med det, det är bara några enstaka som svider. Jag tänker NYTT NYTT NYTT så går det bra
  • Tjollabolla
    Duntoffla skrev 2008-03-07 08:40:38 följande:
     Morrn! Vad drömde du för knasigheter? Härligt med flodis-post!
    Vi hade nån megaträff och alla hade tagit med sig alla danska kläder vi hade . Vi hade hyrt nåt hus men vi fick inte plats för alla kläder. Så, givetvis fick kläderna vara i huset och vi sov utanför . Alla var rörande överrens om att kläderna var viktigast.

Herregud, jag får nog söka hjälp snart
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 9