• Bellahhh

Bugaboo tråden nr 13

Officiell hemsida: www.bugaboo.com
    Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Här är bilder på våra vrålåk:
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m26683166.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-06 22:08
    Ny bildtråd!
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m29524610.html
    Min familj är finast
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-05 07:50
    Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-05 21:15
    NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m30341163.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-15 23:45
    OBS FEL LÄNK OVAN! Nya BILDTRÅDEN : www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html
  • Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13
  • imsa

någon som haft "bromsproblem"?

bromsen tar inte riktigt på vänster sida. det hjulet beger sig iväg trots att vagnen är låst. jag har dragit åt bromsen dit den ska så jag har inte missat ett snäpp ....

♥ nu är hon här ♥
  • kristella1
    imsa skrev 2008-06-01 00:43:25 följande:
    någon som haft "bromsproblem"?bromsen tar inte riktigt på vänster sida. det hjulet beger sig iväg trots att vagnen är låst. jag har dragit åt bromsen dit den ska så jag har inte missat ett snäpp ....
    Har precis samma problem. Skit jobbigt på bussen innan man hunnit spänna fast vagnen eller ifall det inte finns spännen..
  • Kajsan

Nu är jag småförtjust i min Bee igen Har meckat remmar och tror att jag fått till det ganska bra ala Mollan.
    Känns dock inte helt motiverat att väcka bäbis mitt i natten för att provligga, får göra det i morrn!
    Formsydd lammfäll : www.segr.se/index.php&productId=193
    stoppade jag i, det passade perfekt!

Nu håller jag på att sy en Katvigdyna också, den kommer nog funka bra den med.
    Been kanske inte ska säljas på ett tag ändå det blir nog Brion som får åka

• Infinite Joy
    Kajsan skrev 2008-06-01 01:44:55 följande:
    Nu är jag småförtjust i min Bee igen Har meckat remmar och tror att jag fått till det ganska bra ala Mollan.Känns dock inte helt motiverat att väcka bäbis mitt i natten för att provligga, får göra det i morrn!Formsydd lammfäll : www.segr.se/index.php&productId=1...stoppade jag i, det passade perfekt! Nu håller jag på att sy en Katvigdyna också, den kommer nog funka bra den med.Been kanske inte ska säljas på ett tag ändå det blir nog Brion som får åka
    Jej!!
  • Caeruleus

I fredags fick jag hem min Skip Hop Saddlebag. Måste bara säga att den är toppen till Bee. Kanske i det minsta laget men den sitter som smäck på sidan. Sen att det går att fälla vagnen utan att ta bort väskan är superbra!!

• Suri

Hej bugaexperter!

Har småläst i tråden lite och undrar om jag kan få ställa några små frågor? Jag är numera lycklig ägare till en helröd cameleon som jag köpt i USA. Tjohoooo!!! Den finns just nu hos mina vänner som ska ta med sig den till Sverige när de flyttar hit i sommar. Nu undrar jag om den är komlicerad att montera. Jag vill inte be dem göra det om det är knepigt, men samtidigt vill jag ju veta att den är ok innan de tar den hit till sverige. Kan man kolla handtaget utan att montera den? Vad är det man ska kolla? Är det andra saker jag bör be dem testa? Skulle verkligen vara jättetacksam för svar. Om de kommer hit med vagnen i aug och det är ngt fel på den vet jag inte vad jag gör..

Längtar efter min vagn.

• Infinite Joy
    Caeruleus skrev 2008-06-01 07:02:51 följande:
    I fredags fick jag hem min Skip Hop Saddlebag. Måste bara säga att den är toppen till Bee. Kanske i det minsta laget men den sitter som smäck på sidan. Sen att det går att fälla vagnen utan att ta bort väskan är superbra!!
    Vill också ha. Var kunde man beställa de ifrån? Finns de i butik i Stockholm?
  • Fröken Småland
    Suri skrev 2008-06-01 07:33:07 följande:
    Hej bugaexperter!Har småläst i tråden lite och undrar om jag kan få ställa några små frågor? Jag är numera lycklig ägare till en helröd cameleon som jag köpt i USA. Tjohoooo!!! Den finns just nu hos mina vänner som ska ta med sig den till Sverige när de flyttar hit i sommar. Nu undrar jag om den är komlicerad att montera. Jag vill inte be dem göra det om det är knepigt, men samtidigt vill jag ju veta att den är ok innan de tar den hit till sverige. Kan man kolla handtaget utan att montera den? Vad är det man ska kolla? Är det andra saker jag bör be dem testa? Skulle verkligen vara jättetacksam för svar. Om de kommer hit med vagnen i aug och det är ngt fel på den vet jag inte vad jag gör..Längtar efter min vagn.
    Grattis till ett bra val av vagn! Det enda du behöver kolla är chassit och det går att göra utan att montera den. Man skall bara dra hårt i handtaget och hålla emot med en fot på mittstaget (den som slutar med en stor rund skruv på varje sida om vagnen). Om handtaget då glider upp på ena (eller båda) sidan/sidorna så är det defekt. Det skall sitta som berget då snäpfästena är stängda.

Att montera vagnen är inte särskilt svårt, men det är klart att lite meck är det. Undrar om du inte skall låta bli, det blir nog lättare att transportera den om den är omonterad. Har du köpt en transportväska? Det kan jag verkligen rekommendera annars. Då ökar sannolikheten mycket för att du får hit en felfri vagn. Transportväskan kan du sen sälja här för inköpspriset skulle jag tro. Lycka till!
  • Infinite Joy

Tänkte precis beställa en styåbräda från kidz... men är det buggyboard eller kiddyboard man ska ha till been?

Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13