• Bellahhh

Bugaboo tråden nr 13

Officiell hemsida: www.bugaboo.com
    Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Här är bilder på våra vrålåk:
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m26683166.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-06 22:08
    Ny bildtråd!
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m29524610.html
    Min familj är finast
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-05 07:50
    Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-05 21:15
    NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m30341163.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-15 23:45
    OBS FEL LÄNK OVAN! Nya BILDTRÅDEN : www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html
  • Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13
  • Kajsan
    Mariajac skrev 2008-06-01 11:23:14 följande:
    Jag har en liten pojke på snart tre månader som börjar tröttna på att ligga ner i buggan... jag har alltså liggvagnsdelen på ramen nu. När kan jag byta till den vanliga sittdelen? Funkar det redan nu?
    Jag bytte när min dotter var 2 mån.
  • Infinite Joy
    Azel skrev 2008-06-01 11:35:19 följande:
    Infinite Joy skrev 2008-06-01 11:27:05 följande:
    buggy board maxi var det
    Vilken tur.... hade för mig att det var kiddyboard och var såå nära att beställa en sådan. Tack!
  • Lille Mammsen
    Emmsan skrev 2008-05-31 21:15:13 följande:
    jaha en heeeeldag med buggan ... hm är jättenöjd men om man jämför med ujn så blir betygen såhär.. cam =nätt o liten vagn skön att köra i galleriornauj= funkar oxå toppen i gallerian!cam= sonen ligger bra men jag får dock nackspärr när jag ska gulla med honom då han ligger så långt ner! :(uj= han ligger högre upp o jag ser honom bättre!cam= handtaget blir klibbigt när det är varmt ute heheuj= liggdelen trång o kort inte så djup o inte så ombonad :(cam= lååååång liggdel o djup mysig ;)cam= känns lite ranglig o ostabil men det känns som om det är en vanesakuj= stabil men dock känns den tyngre än camcam = inte så kul att köra på skogstigaruj= tar sej fram öööveralltcam= skiiitsnygg i kul med alla färgkombinationeruj= stilren o snygg men inte så lätt att "förnya" med färger om man inte byter hela klädselnsåååå summan av kardemumman jag e såååå lycklig att jag har båda två kvar skulle aldrig kunna välja bort ngn!!! dvs jag har två vagnar som täcker alla behov man kan ha
    JAPP!! UJ+BB=BÄST
  • jule

mamma2003- du e ju lite av en expert på d här m parasoller om jag förstått föregående parasoll diskussion

har den gamla modellen å vet ju att du som jag även har bee, hur fäster du parasollen på bee? har ju fattat hur d ska sitta på frogen...

sen va d ngn som skrev att man inte kunde vrida den äldre modellen på själva fästet utan va tvungen att möblera om parasollen på ramen ist, fast d kan jag vrida på fästet alltså

• Fröken Småland
    jule skrev 2008-06-01 12:10:59 följande:
    mamma2003- du e ju lite av en expert på d här m parasoller om jag förstått föregående parasoll diskussion har den gamla modellen å vet ju att du som jag även har bee, hur fäster du parasollen på bee? har ju fattat hur d ska sitta på frogen...sen va d ngn som skrev att man inte kunde vrida den äldre modellen på själva fästet utan va tvungen att möblera om parasollen på ramen ist, fast d kan jag vrida på fästet alltså
    Med smicker kommer man långt...

Jo, det nya parasollet kommer ju med två fästen, ett till Bee och ett till de andra. Det gamla parasollet har ett fast fäste, lite bredare, som passar på ramen till sittdelen (skumgummit) på Frog/Cameleon, vilket är min favoritplacering. Där kan man inte sätta parasollet med de nya fästena . På Bee sätter jag det gamla fästet på handtagets sida (aluminiumdelen), passar perfekt. Både gamla och nya parasollet går att vinkla i leden .

*rörig förklaring*
  • jule
    mamma2003 skrev 2008-06-01 12:24:59 följande:
    Med smicker kommer man långt... Jo, det nya parasollet kommer ju med två fästen, ett till Bee och ett till de andra. Det gamla parasollet har ett fast fäste, lite bredare, som passar på ramen till sittdelen (skumgummit) på Frog/Cameleon, vilket är min favoritplacering. Där kan man inte sätta parasollet med de nya fästena . På Bee sätter jag det gamla fästet på handtagets sida (aluminiumdelen), passar perfekt. Både gamla och nya parasollet går att vinkla i leden .*rörig förklaring*
    ja d va väl d jag tänkte att d skulle gå att vinkla alltså annars verkar d ju riktigt meckigt ja men då har jag hajat rätt då d va ju för väl...

har ju precis fått min sommarsufflet i oarnge å har nu en gul sittdelstop på G... mmm jag som trodde att jag inte gilla färg men i detta solsken å värmen så blir man ju lättinspirerad
  • Tiger07

Hej,

har försökt att skumma igenom denna tråd efter tips på hur man får ur bottenplattan i varukorgen så att man kan tvätta den.. Håller på att bli galen då jag inte får ur den... visst ska man ta ur den innan man tvättar?

Tack på förhand

• Kajsan
    Tiger07 skrev 2008-06-01 13:42:56 följande:
    Hej, har försökt att skumma igenom denna tråd efter tips på hur man får ur bottenplattan i varukorgen så att man kan tvätta den.. Håller på att bli galen då jag inte får ur den... visst ska man ta ur den innan man tvättar? Tack på förhand
    Man får pillra upp kanterna på tyget och fösa ut plattan.
    Lite meckigt, men det går .
  • thj
    Tiger07 skrev 2008-06-01 13:42:56 följande:
    Hej, har försökt att skumma igenom denna tråd efter tips på hur man får ur bottenplattan i varukorgen så att man kan tvätta den.. Håller på att bli galen då jag inte får ur den... visst ska man ta ur den innan man tvättar? Tack på förhand
    hej
    Den ska dras ur tyget innan tvätt
    30grader lite tvättmedel inget sköjmedel.

Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13