• Bellahhh

Bugaboo tråden nr 13

Officiell hemsida: www.bugaboo.com
    Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Här är bilder på våra vrålåk:
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m26683166.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-06 22:08
    Ny bildtråd!
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m29524610.html
    Min familj är finast
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-05 07:50
    Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-05 21:15
    NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m30341163.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-15 23:45
    OBS FEL LÄNK OVAN! Nya BILDTRÅDEN : www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html
  • Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13
  • Fröken Småland
    Suri skrev 2008-06-01 16:15:21 följande:
    Tack för jättebra svar och förklaring. Precis vad jag var ute efter. Vagnen kommer att packas och fraktas av en flytttfirma eftersom mina kompisar ska flytta hem. De tar den i sin flytt. Minsta lilla skada ersätter de. Den ska få åka båt Så jag får den inte förrens i aug, suck, men bebis kommer i oktober så jag ska väl kunna hålla mig. Kanske.I USA tycker de att liggkorgen är såååå stor. Där ligger babysarna bara två, max tre månader i liggdelen. Usch vad många småbebisar man såg i framåtvända i obekväma  "paraplyvagnar", det såg hemskt ut.Annars hade de flesta bugaboo i NY. Vet inte hur många vi såg. Sedan hade rätt många den "konstiga" stokkevagnen. Men den var tom dyr i  NY. Vi betalade 5400 för våran  cam. Rätt nöjd faktiskt. Slapp skatt eftersom våra vänner bor i New Jersey och frakten blir ju också gratis.
    Nu när du köper en Yankee-vagn så tänk på att svenska topptyger inte passar på din vagn. Så om du redan nu är sugen på en annan färg så passa på att köpa också det samtidigt (det är ju dessutom så billigt!). Suffletten och liggdelslocket är inga problem, det är sittdelsöverdraget som kan sakna något hål (lätt fixad av den händige) eftersom selen sitter annorlunda i USA.
  • WilliamNellyJamie

kommer med en fråga ang solblekning,  blir sommarsufletterna oxå solblekta? och kan man på något sett skydda de vanliga med något? spray tex???

William -98 Nelly -04 Jamie -07
  • Suri
    mamma2003 skrev 2008-06-01 17:08:30 följande:
    Nu när du köper en Yankee-vagn så tänk på att svenska topptyger inte passar på din vagn. Så om du redan nu är sugen på en annan färg så passa på att köpa också det samtidigt (det är ju dessutom så billigt!). Suffletten och liggdelslocket är inga problem, det är sittdelsöverdraget som kan sakna något hål (lätt fixad av den händige) eftersom selen sitter annorlunda i USA.
    Ja, jag läste det om tygerna. Men jag köpte inget till. Hade hjärnsläpp och kunde inte välja, dessutom köpte vi så mycket annat så det fick räcka. Vi får väl åka tillbaka om något år... Tycker den röda är så fin och när jag kollar bildgalleriet blir jag såklart mer sugen på att ha en egensydd suflett. Är det någon som syr och säljer som ni vet, eller syr alla sina själv? Jag har inte sytt sedan syslöjden och det var 20 år sedan...
  • Andreas tjej

Någon Cam-ägare som har lust att dela med sig av sina erfarenheter på:
    www.familjeliv.se/Forum-3-96/m33235808.html

Till en annan sak: Har inte vagnen man köper i Sverige och den amerikanska samma mått? (vi tänkte nämligen köpa vår vagn ("over there")

• Nintendo

Wohoo! Idag beställde jag en helbrun Bugaboo Cameleon! :D Dock får den stå i butiken tills det börjar närma sig förlossning eftersom vi har begränsat med utrymme i lägenheten.

• modestyclara

LillaMiss Piggy skrev 2008-05-30 15:42:53 följande:

Åhhhhh, blir så arg på BT!!! Ska dom ha chassit nu när jag har slängt den!!!!!Har väntat på min nya chassi sen den 23 April. Enligt BT skulle jag få den nya efter 3-4 veckor. När jag efterlyste chassit förra vecka så skulle dom få in dom nya den eller den här veckan och då skicka det till mig. När jag logga in idag så hittar jag ett mail från bt igen om att jag måste skicka in chassit  Hur har ni andra gjort?
    Jag fick också mailet Det jag blir irriterad på är att de först lovar mig ett ersättningschassi och säger att jag inte behöver skicka tillbaka det gamla, sedan ändrar de sig och nu ska bara handtaget palla 25 kg... det ska de väl ange när de säljer vagnen isåfall?!
  • Iddah

En liten brottom fråga: Buggaboo skötväska är det flaskvärmare på sidan? Typ termo som håller flaskan varm lr kall.
    Tack på för hand!

• rackar2

Hurra!! Nu har jag äntligen beställt en Cam jag också! Hoppas vi blir lika nöjda med den som med UJ.

Nu till min fråga, orkar inte läsa hela tråden, passar en äldre modell av buggyboard på camen? Den har i alla fall plast fästen att fästa i chassit och sjävla ståbrädan är avlång med en katt på... Någon som vet? Vill veta innan vagnen kommer, vore skönt att slippa köpa en ståbräda.

• Kajsan

Infinite Joy skrev 2008-06-01 20:50:41 följande:

Någon som vet butik i sthlm som säljer buggyboard?
    Jag köpte min på Babyland, de hade rea på den för en vecka sen.
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13