• Bellahhh

Bugaboo tråden nr 13

Officiell hemsida: www.bugaboo.com
    Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Här är bilder på våra vrålåk:
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m26683166.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-06 22:08
    Ny bildtråd!
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m29524610.html
    Min familj är finast
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-05 07:50
    Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-05 21:15
    NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m30341163.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-15 23:45
    OBS FEL LÄNK OVAN! Nya BILDTRÅDEN : www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html
  • Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13
  • Lille Mammsen

Svarar på min egna fråga.........
    Har nu testat ett "vanligt" parasoll & denna funkar UA!!! Parasollet jag provat (& fått) är ett från Babyland & denna är ett UV-parasoll 50+ !! Duger för att endast brukas någon enstaka gång

• majo78

Kikar in med en liten fråga. Jag skulle vilja ha en sittdyna till min cameleon, finns det några andra än ditten datten som passar?

Mamma till världens finaste Alva 061116
  • thj
    majo78 skrev 2008-06-01 14:56:15 följande:
    Kikar in med en liten fråga. Jag skulle vilja ha en sittdyna till min cameleon, finns det några andra än ditten datten som passar?
    OTH passar också

Kramizz
  • majo78
    thj skrev 2008-06-01 15:10:46 följande:
    OTH passar ocksåKramizz
    Tack för svaret!
  • Kajsan
    majo78 skrev 2008-06-01 14:56:15 följande:
    Ditten och Datten är ju hemsydda kopior på OTH?
  • majo78
    Kajsan skrev 2008-06-01 15:28:31 följande:
    Ditten och Datten är ju hemsydda kopior på OTH?
    Ok, då vet jag. Har aldrig sett en OTH sittdyna men det blir nog ingen sån. Får komma på nåt annat helt enkelt.
  • Suri
    mamma2003 skrev 2008-06-01 08:17:56 följande:
    Grattis till ett bra val av vagn! Det enda du behöver kolla är chassit och det går att göra utan att montera den. Man skall bara dra hårt i handtaget och hålla emot med en fot på mittstaget (den som slutar med en stor rund skruv på varje sida om vagnen). Om handtaget då glider upp på ena (eller båda) sidan/sidorna så är det defekt. Det skall sitta som berget då snäpfästena är stängda.Att montera vagnen är inte särskilt svårt, men det är klart att lite meck är det. Undrar om du inte skall låta bli, det blir nog lättare att transportera den om den är omonterad. Har du köpt en transportväska? Det kan jag verkligen rekommendera annars. Då ökar sannolikheten mycket för att du får hit en felfri vagn. Transportväskan kan du sen sälja här för inköpspriset skulle jag tro. Lycka till!
    Tack för jättebra svar och förklaring. Precis vad jag var ute efter. Vagnen kommer att packas och fraktas av en flytttfirma eftersom mina kompisar ska flytta hem. De tar den i sin flytt. Minsta lilla skada ersätter de. Den ska få åka båt Så jag får den inte förrens i aug, suck, men bebis kommer i oktober så jag ska väl kunna hålla mig. Kanske.

I USA tycker de att liggkorgen är såååå stor. Där ligger babysarna bara två, max tre månader i liggdelen. Usch vad många småbebisar man såg i framåtvända i obekväma  "paraplyvagnar", det såg hemskt ut.

Annars hade de flesta bugaboo i NY. Vet inte hur många vi såg. Sedan hade rätt många den "konstiga" stokkevagnen. Men den var tom dyr i  NY. Vi betalade 5400 för våran  cam. Rätt nöjd faktiskt. Slapp skatt eftersom våra vänner bor i New Jersey och frakten blir ju också gratis.
  • Suri
    fröken ida skrev 2008-06-01 09:53:32 följande:
    Jag har också köpt en bugga från USA som kommer hit med släktingar i sommar. Jag har varit så nervig över chassifelet så igår ringde min sambo till sin moster. De fick öppna paketet och dra i handtaget precis som mamma2003 beskriver. Enligt dem ska det inte vara nått problem så förhoppningsvis är det så att vagnarna från USA saknar det felet. I vart fall de man beställt inom den senaste tiden. Jag ågar iofs inte ta ut nått i förskott innan jag provat själv
    Hoppas du har rätt!
    I affären såg de väldigt frågande ut när jag nämnde chassiproblemet... Men de vill ju bara sälja tänker jag.
  • Emmsan

är det ng speciellt chassi som verkar ha krånglat mest dvs jag tänker på  serienumret på chassit???

• Fröken Småland
    majo78 skrev 2008-06-01 15:33:11 följande:
    Ok, då vet jag. Har aldrig sett en OTH sittdyna men det blir nog ingen sån. Får komma på nåt annat helt enkelt.
    Botten på en åkpåse?
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13