• Bellahhh

Bugaboo tråden nr 13

Officiell hemsida: www.bugaboo.com
    Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Här är bilder på våra vrålåk:
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m26683166.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-06 22:08
    Ny bildtråd!
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m29524610.html
    Min familj är finast
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-05 07:50
    Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-05 21:15
    NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m30341163.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-15 23:45
    OBS FEL LÄNK OVAN! Nya BILDTRÅDEN : www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html
  • Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13
  • Azel

Har fått bromsproblem med min nya Bee. Den bromsar bara på enna hulet ibland, man måste typ sparka till för att grejen ska komma ut och bromsa. Vad kan man göra åt det?

• Maria 1976

Jag har likadant problem med Bee:ns bromsar (bara ena hjulet låtses när man bromsar). Har dock ingen lösning på problemet.

• Bellahhh

Nån som har den vita åkpåsen? hur sketen blir den på en skala? Kan man leva med det? hihi!

Min familj är finast
  • Unna

Hejhej!

Jag har börjat kolla runt på vagnar och det började luta åt en Teutonia Fun (om man nu får nämna andra märken här...!)

Men när jag läst och frågat runt verkar det som att många är missnöjde med den hårde fjädringen och att hjulen inte är bra i snö. Många verkar då ha bytt över till Bugaboo Cameleon och är nu supernöjda.

Jag vill nu fråga er experter (försöker smickra in mig hos er när jag nu inledde det hela med att häda...) om det enda negativa med Cameleon är priset?!
    Hade först tänkt ha en vagn med mjuklift, bor i lägenhet på andra våningen och tänkte lämna resten av vagnen i ett förråd. Men med Cameleon måste man väl ha en separat liggdel och man bär med sig hela den? Hur tung/lätt klumpig/smidig är den?

• Jenn83

Man kan inte köpa en ny cam i kombon sand/denim va? Antingen får man väl köpa hel denim eller ingen denim alls? Eller har jag fattat det fel?

• MiAmor
    Unna skrev 2008-03-09 19:47:41 följande:
    Hejhej!Jag har börjat kolla runt på vagnar och det började luta åt en Teutonia Fun (om man nu får nämna andra märken här...!) Men när jag läst och frågat runt verkar det som att många är missnöjde med den hårde fjädringen och att hjulen inte är bra i snö. Många verkar då ha bytt över till Bugaboo Cameleon och är nu supernöjda.Jag vill nu fråga er experter (försöker smickra in mig hos er när jag nu inledde det hela med att häda...) om det enda negativa med Cameleon är priset?!Hade först tänkt ha en vagn med mjuklift, bor i lägenhet på andra våningen och tänkte lämna resten av vagnen i ett förråd. Men med Cameleon måste man väl ha en separat liggdel och man bär med sig hela den? Hur tung/lätt klumpig/smidig är den?
    nackdelar enligt mig är att det är krångligt att komma åt varukorgen när liggdelen är på, samt att regnskyddet är klumpigt och att den är väldigt tungdragen i snö om man inte har snöhjulen på.
    mamma till världens vackraste Emilia Sunshine
  • miiillan
    Jenn83 skrev 2008-03-09 19:48:46 följande:
    Man kan inte köpa en ny cam i kombon sand/denim va? Antingen får man väl köpa hel denim eller ingen denim alls? Eller har jag fattat det fel?
    japp, det stämmer! du får göra som jag, köpa till denim
    längtar till våren!!!
  • Unna

Aha, så att vända handtaget så att de större, fasta hjulen är framtill räcker inte?

MiAmor skrev 2008-03-09 19:56:10 följande:
    nackdelar enligt mig är att det är krångligt att komma åt varukorgen när liggdelen är på, samt att regnskyddet är klumpigt och att den är väldigt tungdragen i snö om man inte har snöhjulen på.
  • Inka
    Geckos skrev 2008-03-09 17:56:30 följande:
    moonie: Du citerar inlägg med att trycka på "A som finns till höger på det inlägg du vill svara på.
    Åh! Tackar
  • Senap
    Unna skrev 2008-03-09 20:10:47 följande:
    Aha, så att vända handtaget så att de större, fasta hjulen är framtill räcker inte?
    Jag har haft Bugaboo i snart 2 år och har aldrig ens behövt vända på handtaget för att ta mig fram med BBn i snö. Har aldrig haft problem med det. Har vinterhjulen för att de är bra på skogsvägar och för att jag vill ha
    Success is the ability to go from one failure to another with no loss of enthusiasm.
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13