• Bellahhh

Bugaboo tråden nr 13

Officiell hemsida: www.bugaboo.com
    Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Här är bilder på våra vrålåk:
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m26683166.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-06 22:08
    Ny bildtråd!
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m29524610.html
    Min familj är finast
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-05 07:50
    Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-05 21:15
    NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m30341163.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-15 23:45
    OBS FEL LÄNK OVAN! Nya BILDTRÅDEN : www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html
  • Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13
  • mallan brallan

Angelinah: Joo, det var nån som var helt salig här i vintras!
    Tror att de va Stargirl faktiskt... Ja ja, det ger sig.
    Hur som helst, vagnen tugga på alldeles utmärkt i snömodden
    å människan i fråga var så nöjd med sitt köp så!

• Unna

mallan brallan, åååh tack!!

Som sagt är jag inte så insatt ännu... Men nu fattar jag lite mer! Har inte studerat den så noga innan, för jag har tyckt att den varit på tok för dyr, men efter att ha kollat runt och läst och frågat så kanske det är värt det ändå...
    Bagagnat borde ju kunna lösa det problemet, men det känns inte lönt när priserna nästan är som för en ny. Köper man ny kan kan ju också få den precis som man vill. Får återkomma när jag kommit längre i beslutsprocessen! Tack igen för svaren!!

• RååSa BuBBlan
    mallan brallan skrev 2008-03-09 22:42:22 följande:
    Angelinah: Joo, det var nån som var helt salig här i vintras!Tror att de va Stargirl faktiskt... Ja ja, det ger sig.Hur som helst, vagnen tugga på alldeles utmärkt i snömoddenå människan i fråga var så nöjd med sitt köp så!
    å de låter ju toppen Glad
    Även på de vackraste platser växer det ogräs (AN 2001)
  • NovJenny
    Angelinah skrev 2008-03-09 22:08:39 följande:
    Hej!Antar detta e rätt tråd att fråga i Sålde buggan för ett tag sen o köpte en UJ, tyvärr verkar de som jag får rygg ont av den å nu har jag span på en Bee men e osäker om man kan ha den som "enda" vagn´? Skruttan min e 15 mån å lär använda vagn ett tag till..Nån som har den och kan berätta lite för o nackdelar?Tack på förhand!
    Jaså, du funderar på en Bee iaf!?
  • Lisamatilda

Hej!
    på buggaboos hemsida under Camelon där man kan klick apå olika rubriker i själva bilden. Under Versatile så är det enbild på en kille som typ väntar på tåget. Han bär en bebis i sittdelen. Jag trodde inte man kunde det. Men har de en bild på hemsidan som visar det så borde det ju funka. eller?

• CamillaKamel

nyfiken...vad var det för modell och pris?

Stargirl skrev 2008-03-09 10:53:23 följande:
    www.blocket.se/vi/15473523.htm En massa tillbehör de kan man sälja för minst 1500 om man inte behöver dem. Då kostar vagnen bara 500 kr. Den skulle jag köpt på en gång.
    * ej min annons *
  • Fröken Småland
    dubbelmamma skrev 2008-03-09 21:15:59 följande:
    Jag ångrar mig. Vi har haft en tvilling UJ som jag varit helt kär i och nu när vi fått en lillasyster i familjen så beställde vi en singel UJ. Men den är inte alls lika bra. Den är så bred och handtaget som är ställbart är så långt. Jag önskar jag köpt en bugaboo istället... snyft.
    Vad tråkigt! Men en nästan ny UJ borde ju ge en del pengar och det finns massor av begagnade Bugaboo ute på t ex Blocket nu så har du tur kanske någon vill byta? Tänk på att du skall ha vagnen flera år, dagligen, så det är rätt viktigt att du känner dig nöjd .
  • Cassandra87

Hej eftersom Ni stängt ned syjuntatråden så skriver jag här...
    Undrar om någon av Er sytt en åkpåse till Bugaboo Cameleon, har nämligen planerat att göra det själv men är osäker på mått och så..
    Någon som har några tips? Eller kan lägga upp bilder i bildtråden?
    Tänkte den skulle vara vattentät också, samt om Ni har några tips på var man hittar annorlunda tyger av klara färger?
    Tackar på förhand!

• MsPink

Hej!
    Jag och mannen har så gott som bestämt oss för att köpa en cameleon. Tycker den verkar fantastisk på många sätt, lätt, liten och smidig.
    Nu är det så att vissa familjemedlemmar har vissa åsikter, bl a att det ska va väldigt svårt att köra med svängbara hjul. Vi har varit o provkört, men de menar på att det är skillnad när det ligger en bebis i.. Även om man bestämt sig är det svårt att låta bli att lyssna på andra. Vagnen kostar ju en hel del...
    Skulle va kul att höra va ni säger med erfarenhet av att köra den!

Tack..

• Hannnas
    MsPink skrev 2008-03-10 08:57:07 följande:
    Hej! Jag och mannen har så gott som bestämt oss för att köpa en cameleon. Tycker den verkar fantastisk på många sätt, lätt, liten och smidig. Nu är det så att vissa familjemedlemmar har vissa åsikter, bl a att det ska va väldigt svårt att köra med svängbara hjul. Vi har varit o provkört, men de menar på att det är skillnad när det ligger en bebis i.. Även om man bestämt sig är det svårt att låta bli att lyssna på andra. Vagnen kostar ju en hel del... Skulle va kul att höra va ni säger med erfarenhet av att köra den! Tack..
    Oj, "svårkörd" det argumentet har jag då aldrig hört förut

Nä jag skulle säga att den är extremt lättkörd Är det några vagnar som är "svårkörda" så är det väl 4-hjulingar med alla stela enl mig iaf.

Buggan är kanonlättkörd, man kan gå in och ut genom dörrar utan att andra håller upp den. Man kör enkelt med en hand och håller upp med den andra.

Den tar bra mkt mindre plats än "klassiska" vagnar

Vändbart styre och vändbar sits ger fler möjligheter, då man kan köra med de stora fram i ruffigare terräng.

Vagnen är LÄTT, inte en tung och svårstyrd sak.

Sittdelen är ergonomisk, vilket gör att du kan använda den tidigare än på en vanlig vagn.

ENDA neg är:

Varukorgen är svåråtkomlig med liggdelen på (vilken man har kort tid ändå, jag hade inga bekymmer med det iaf)

Däcken kan vara svåra att pumpa (men det gäller bara gamla chassit, nya är foamdäck)

Det finns för fåå färger att välja mellan, man vill ju byta med allt o det är beroendeframkallande

Ibland undrar man vem man är mest kär i, maken eller vagnen

Nä jag skulle inte byta min Cam mot en annan vagn om jag så fick dem...
    .?:*¨¨*:?. Det är jag som är Måns mamma .?:*¨¨*:?.
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13