MsPink skrev 2008-03-10 08:57:07 följande:
Hej! Jag och mannen har så gott som bestämt oss för att köpa en cameleon. Tycker den verkar fantastisk på många sätt, lätt, liten och smidig. Nu är det så att vissa familjemedlemmar har vissa åsikter, bl a att det ska va väldigt svårt att köra med svängbara hjul. Vi har varit o provkört, men de menar på att det är skillnad när det ligger en bebis i.. Även om man bestämt sig är det svårt att låta bli att lyssna på andra. Vagnen kostar ju en hel del... Skulle va kul att höra va ni säger med erfarenhet av att köra den! Tack..
Oj, "svårkörd" det argumentet har jag då aldrig hört förut
Nä jag skulle säga att den är extremt lättkörd

Är det några vagnar som är "svårkörda" så är det väl 4-hjulingar med alla stela enl mig iaf.
Buggan är kanonlättkörd, man kan gå in och ut genom dörrar utan att andra håller upp den. Man kör enkelt med en hand och håller upp med den andra.
Den tar bra mkt mindre plats än "klassiska" vagnar
Vändbart styre och vändbar sits ger fler möjligheter, då man kan köra med de stora fram i ruffigare terräng.
Vagnen är LÄTT, inte en tung och svårstyrd sak.
Sittdelen är ergonomisk, vilket gör att du kan använda den tidigare än på en vanlig vagn.
ENDA neg är:
Varukorgen är svåråtkomlig med liggdelen på (vilken man har kort tid ändå, jag hade inga bekymmer med det iaf)
Däcken kan vara svåra att pumpa (men det gäller bara gamla chassit, nya är foamdäck)
Det finns för fåå färger att välja mellan, man vill ju byta med allt o det är beroendeframkallande
Ibland undrar man vem man är mest kär i, maken eller vagnen
Nä jag skulle inte byta min Cam mot en annan vagn om jag så fick dem...