• Bellahhh

Bugaboo tråden nr 13

Officiell hemsida: www.bugaboo.com
    Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Här är bilder på våra vrålåk:
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m26683166.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-06 22:08
    Ny bildtråd!
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m29524610.html
    Min familj är finast
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-05 07:50
    Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-05 21:15
    NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m30341163.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-15 23:45
    OBS FEL LÄNK OVAN! Nya BILDTRÅDEN : www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html
  • Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13
  • twixi

Håller helt med Hannnnah...just nu tycker jag mer om vagnen än sambon eftersom han råkade slänga min sittdel av misstag i flytten

• MGn

Är det bara jag som upplever att min dotter är för lång? hon slår huvudet i sufletten, det blir liksom en bula ut i suflettyget.Dottern är 1½ år och 86cm lång...hon måste ju kunna sitta i den längre än så...

• LindaLii
    MGn skrev 2008-03-10 09:19:24 följande:
    Är det bara jag som upplever att min dotter är för lång? hon slår huvudet i sufletten, det blir liksom en bula ut i suflettyget.Dottern är 1½ år och 86cm lång...hon måste ju kunna sitta i den längre än så...
    Min son är lika lång som din dotter och han är inte i närheten av sufletten än, vilken bugaboo har du?
    ♥♥♥♥ Mamma till Max 3/8-06 och gravid i v 35♥♥♥♥
  • Senap
    MsPink skrev 2008-03-10 08:57:07 följande:
    Hej! Jag och mannen har så gott som bestämt oss för att köpa en cameleon. Tycker den verkar fantastisk på många sätt, lätt, liten och smidig. Nu är det så att vissa familjemedlemmar har vissa åsikter, bl a att det ska va väldigt svårt att köra med svängbara hjul. Vi har varit o provkört, men de menar på att det är skillnad när det ligger en bebis i.. Även om man bestämt sig är det svårt att låta bli att lyssna på andra. Vagnen kostar ju en hel del... Skulle va kul att höra va ni säger med erfarenhet av att köra den! Tack..
    Det som är "svårt" med att köra en vagn med svängbara hjul är att vagnen kommer dra åt det hållet vägen lutar. Man får alltså hålla emot lite.
    Hur mycket vagnen drar beror på dess vikt. BBn är väldigt lätt och drar därför inte iväg så mycket - men det varierar ju så klart allt eftersom barnet växer.
    Jag tycker inte det är speciellt jobbigt. Brion med fasta hjul tog däremot kol på mina axlar och rygg.
    Success is the ability to go from one failure to another with no loss of enthusiasm.
  • tessan8micke
    MGn skrev 2008-03-10 09:19:24 följande:
    Min dotter är lika lång och hon har en bra bit upp till sufletten kvar.. Fundersam Vi har Cam, vilken har du?
  • Bellahhh
    tessan8micke skrev 2008-03-10 09:50:21 följande:
    Min dotter är lika lång och hon har en bra bit upp till sufletten kvar..  Vi har Cam, vilken har du?
    fan jag hoppas inte det är geckon haha då skickar jag tillbaka den ;P
    Min familj är finast
  • tessan8micke
    Bellahhh skrev 2008-03-10 09:54:28 följande:
    fan jag hoppas inte det är geckon haha då skickar jag tillbaka den ;P
    Hoppas inte det...
  • mollan nu

Kollade på MGns bilder och såg att det var en cam(frog?) och en åkpåse i. Har man en tjockare åkpåse blir sittdelen mycket kortare. Kanske det som spökar?
    Har samma size på barnet jag oxå och det är bra med utrymme mellan huvud och suflett med bugaboo åkpåsen.

För övrigt körde jag dottern i en sulky på babyland. En sån där man får låna, någon brio modell. SHIT! Jag fick agera ånglok ju, vagnen gick inte svänga utan att man la sig på handtaget.

♥♥♥ Alma 060809 ♥♥♥ www.mollan.nu
  • tessan8micke

MGn:
    Snokade lite bland dina bilder också och ser att du har en Cam, men som Mollan säger, med en tjockare åkpåse så kan det bli lite trångt. 
    Vi har BBs åkpåse och det blir en himla skillnad med den, vi har haft tjockare innan. 

• Stella81
    Unna skrev 2008-03-09 19:47:41 följande:
    Hejhej!Jag har börjat kolla runt på vagnar och det började luta åt en Teutonia Fun (om man nu får nämna andra märken här...!) Men när jag läst och frågat runt verkar det som att många är missnöjde med den hårde fjädringen och att hjulen inte är bra i snö. Många verkar då ha bytt över till Bugaboo Cameleon och är nu supernöjda.Jag vill nu fråga er experter (försöker smickra in mig hos er när jag nu inledde det hela med att häda...) om det enda negativa med Cameleon är priset?!
    Jag hade beställt en Teutonia Fun men ändrade mig i sista stund till en Cameleon, bland annat för fjädringen, och Bugaboon blev "bara" 400 kr dyrare än Teutonian, så priset skiljer ju inte så mycket, tycker helt klart att den är värd några hundralappar mer Beställde från babytrader för 7400.
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13