• Bellahhh

Bugaboo tråden nr 13

Officiell hemsida: www.bugaboo.com
    Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Här är bilder på våra vrålåk:
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m26683166.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-06 22:08
    Ny bildtråd!
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m29524610.html
    Min familj är finast
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-05 07:50
    Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-05 21:15
    NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m30341163.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-15 23:45
    OBS FEL LÄNK OVAN! Nya BILDTRÅDEN : www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html
  • Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13
  • Christian
    MiAmor skrev 2008-03-09 10:18:27 följande:
    varför har ni sålt den? kan du inte smitta min sambo med barnvagnsintresse? Bugaboo är en svordom hos oss nuför tiden
    Vi behöver (vi har) en syskonvagn. Och varken ekonomin och lagringutrymme tillåter 2 vagnar.
  • Pinja
    Unna skrev 2008-03-09 21:08:21 följande:
    Tack! Hm... men hur är det med en nyfödd som ska ligga ner, då måste man väl ha liggdelen, finns ingen mjuklift man kan ha i sittdelen va? För sittdelen är väl alltid i ett visst sittläge, det är väl hela sittdelens position man ändrar?Känner att jag ställer nybörjarfrågor, men kan inte bärga mig tills jag ska börja undersöka sakern närmare nu i veckan!
    Nu har jag inte köpt vår Bugga än, men kan inte tro att en lift är så himla mycket lättare än liggdelen - det är ju så lite 'hårda' delar i den.
  • Pinja
    MiAmor skrev 2008-03-09 21:36:16 följande:
    jo, med vinterhjulen funkar det bra. Men jag som bor ca 100m från sundsvalls centrum orkar inte släpa med mig vinterhjulen och byta och hålla på när jag kommer in till stan, så då är jag så illa tvungen att dra vagnen genom snömodd fram och tillbaka, och då tycker jag att den är trög..
    Här var det extrem snömodd idag. Det har snöat en vecka och idag regnade det så det tjocka snölagret blev blött och mjukt. Vår Emmaljunga med STOOORA luftfyllda hjul gick TRÖGT! Tror inte det finns nån vagn som funkar riktigt bra i det föret...
  • MiAmor
    Pinja skrev 2008-03-09 21:49:38 följande:
    Här var det extrem snömodd idag. Det har snöat en vecka och idag regnade det så det tjocka snölagret blev blött och mjukt. Vår Emmaljunga med STOOORA luftfyllda hjul gick TRÖGT! Tror inte det finns nån vagn som funkar riktigt bra i det föret...
    njae, kanske inte men jag känner helt klart skillnad mellan att dra brio happyn jag hade förut och buggan i snömodd.. jag älskar min bugaboo och skulle inte byta den mot nån annan vagn, men den är inte helt utan nackdelar, o min åsikt är att de små framhjulen gör vagnen mer tungdragen i snö än vad en vagn med stora hjul är.
    mamma till världens vackraste Emilia Sunshine
  • Mising
    Mamma2001 skrev 2008-03-09 21:31:26 följande:
    Jag tycker Bugaboos egna regnskydd är kanonbra! använder det oftastMen har även ett från Axel & Ida som fungerar bra
    Okej tack!
  • Unna

Tack för alla svar!

Men kan man inte ha vinterhjulen på jämt då?

Och någon som vet hur mycket liggdelen väger? Eller kanske det räcker med om någon kan berätta hur den är att bära uppför två trappor?

• RååSa BuBBlan

Hej!

Antar detta e rätt tråd att fråga i

Sålde buggan för ett tag sen o köpte en UJ, tyvärr verkar de som jag får rygg ont av den å nu har jag span på en Bee men e osäker om man kan ha den som "enda" vagn´? Skruttan min e 15 mån å lär använda vagn ett tag till..

Nån som har den och kan berätta lite för o nackdelar?

Tack på förhand!

Även på de vackraste platser växer det ogräs (AN 2001)
  • mallan brallan

Unna: Hela vagnen med chassi, varukorg å liggdel monterad väger 9 kilo. Skulle tippa på att liggdelen väger 3-4 kilo utan bebis i. Så du kan knata många trappor med den.
    "liggdelen" är liksom bara ett tyg/en korg kan sätter fast på den svarta ramen med kardborreband. Sen trär man på sittdelstyget på ramen när det är dags för sittdel.
    Tycker man inte att liggdelen är tillräckligt ombonad är det bara att bädda med allahända filtar å tyger.

• mallan brallan

Unna: glömde, klart man kan ha vinterhjulen på hela tiden! Men dom svängbara hjulen är ju halva finessen liksom.

Angelinah: Finns en massa positivt att säga om Been, enda negativa är väl att det kan bli svårt att knata i grus å gå skogspromenader med den. Det är ju trots allt en "paraplyvagn".

• RååSa BuBBlan
    mallan brallan skrev 2008-03-09 22:29:44 följande:
    Unna: glömde, klart man kan ha vinterhjulen på hela tiden! Men dom svängbara hjulen är ju halva finessen liksom.Angelinah: Finns en massa positivt att säga om Been, enda negativa är väl att det kan bli svårt att knata i grus å gå skogspromenader med den. Det är ju trots allt en "paraplyvagn".
    Hm.. tror du den skulle klara liiiite snö?   Inga drivor alltså utan lite "stockholms snö"
    Även på de vackraste platser växer det ogräs (AN 2001)
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13