• Bellahhh

Bugaboo tråden nr 13

Officiell hemsida: www.bugaboo.com
    Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Här är bilder på våra vrålåk:
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m26683166.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-06 22:08
    Ny bildtråd!
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m29524610.html
    Min familj är finast
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-05 07:50
    Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-05 21:15
    NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m30341163.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-15 23:45
    OBS FEL LÄNK OVAN! Nya BILDTRÅDEN : www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html
  • Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13
  • tjolahopp81
    Svar på #4590
    Stargirl skrev 2008-04-15 10:23:51 följande:
    1. Vi har inga kullerstenar men kör på stor grus/stenar med Bee och det funkar helt ok. Men det är en sulky så man kan inte förvänta sig samma gung som i en vanlig vagn.2. Behövs inte, varför det inte finns, ingen aning.3. Tills de slutar att åka vagn4. Mycket stabil till och med.
    Tack! Man glömmer så lätt att det är en sulky eftersom den är sååå skön...
  • gbg77
    mamma2003 skrev 2008-04-15 15:36:19 följande:
    I så fall är vi nog lite tröga allihopa, för det där är inte så himla solklart . Hoppas något geni har en solklar teori om hur det skall vara.
    [/citat]
    mamma2003 skrev 2008-04-15 15:34:18 följande:
    [citat]
    Jodå, det stämmer enligt instruktionsboken. Där står det att man skall flytta ett hack för varje fem kilo total last. Och första hacket får väl ändå räknas klara vikten fem-tio kilo last, annars skulle ju det hacket vara onödigt. Ingen kör väl en tom vagn några längre sträckor?Men det finns också en bild i instruktionsboken som visar att ju högre vikt desto mer upprätta skall stötdämparna vara. Stämmer det tycker ni? Senast idag gav jag ju rådet att ju högre vikt desto mer ihoptryckta stötdämpare , det verkar ju mest logiskt. Nu har jag ingen Cameleon längre så jag kan inte kolla heller. Utredning om detta tjejer!
    Tack för dina svar, du är klokare än mig på detta kanske dags att ändra fjädringen snart då, på gränsen när korgen är lite mer lastad. det knakar till i småhjulen ibland när den de kör i något gupp, kanske beror på att det är för mjuk fjädring?
  • Lillpinglan

Infinite Joy skrev 2008-04-15 13:38:29 följande:

Då måste den vara mkt längre än UJ...
    Jag har en UJ-liggdel idag och min dotter på 9.5 månader börjar bli för stor för den. Men hon kan gott och väl ligga i liggdelen till Bugaboo Cameleon ett tag till! Hon fick provligga i den när vi var inne i en Bugaboo-butik i fredags.. Bugaboo är längre!
  • oOrosamarängerOo
    Isanna skrev 2008-04-15 12:41:25 följande:
    Vet ni några fler än Kidzshoppen som har extra ramar till Cameleon i lager? Jag har skrivit till dem två gånger om fraktkostnad men jag får ingen svar, nu börjar jag bli less.
    Har oxå tröttnat på deras service och kommer aldrig handla av dem! Inte svarat på mail från mig heller och tabbat sig totalt!
  • Infinite Joy
    Shoegirl skrev 2008-04-15 14:06:06 följande:
    Du får alltid med liggdel när du köper Bugaboo.
    Finns ju de som har beställt utan från babytrader...
  • Cococo

Isanna - Vet att Gucce.se ska skicka in en beställning idag, har du tur så hinner du få med en ram på deras beställning.

• rply

vad har hänt? :S

SooJuicy skrev 2008-04-15 16:04:28 följande:
    Har oxå tröttnat på deras service och kommer aldrig handla av dem! Inte svarat på mail från mig heller och tabbat sig totalt!
  • gbg77

är det gratis frakt från babytrader även om man bara beställer en klädsel? finns det något annat ställe där klädsel går att köpa billigare än babytrader?

• oOrosamarängerOo
    rply skrev 2008-04-15 16:10:09 följande:
    vad har hänt? :S
    Lite kortfattat! Ja, de struntar svara på mail, hör inte av sig öht om det man har beställt och det som tidigare är beställt och de inte kunnat leverera och därför avbeställt ( då svarar de på mail och får bekräftat att varan är avbeställd) så ligger det ändå som en "vilande skuld" hos dem.
  • rply

hum, de låter inge kul alls =( har du ringt dom o kollat?

SooJuicy skrev 2008-04-15 16:14:12 följande:
    Lite kortfattat! Ja, de struntar svara på mail, hör inte av sig öht om det man har beställt och det som tidigare är beställt och de inte kunnat leverera och därför avbeställt ( då svarar de på mail och får bekräftat att varan är avbeställd) så ligger det ändå som en "vilande skuld" hos dem.
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13