• Bellahhh

Bugaboo tråden nr 13

Officiell hemsida: www.bugaboo.com
    Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Här är bilder på våra vrålåk:
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m26683166.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-06 22:08
    Ny bildtråd!
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m29524610.html
    Min familj är finast
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-05 07:50
    Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-05 21:15
    NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m30341163.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-15 23:45
    OBS FEL LÄNK OVAN! Nya BILDTRÅDEN : www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html
  • Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13
  • Senap
    Svar på #4672
    1100:- för en trasig del?
    Pfffft!
    Är det inte såna man hittar gratis på skroten? Eller den här kanske är extra fint skräp?
    Success is the ability to go from one failure to another with no loss of enthusiasm.
  • Stargirl
    myrslok skrev 2008-04-15 20:05:08 följande:
    Har 2 frågor va ute i regnet idag och regnskyddet till camen täcker ju inte ens hela sufletten ska det va så???Sedan hittar jag inga reflexer på vagnen finns det några?

Reflexer är en färskvara. De produkter som innhåller fasta reflexer kan inte garantera att de lyser under garantitiden dvs 2 år för många vagnar. Reflexerna försvagas med tiden och då man har svårt att veta just när en reflex är obrukbar så¨har Bugaboo valt att inte ha på reflexer då en Bugaboo vagn kan hänga med under många många år. Därför bör man själv ta ansvaret att ha på lösa reflexer som man vet är färska. Då vaggas man inte i en falsk trygget med fasta kanske obrukbara reflexer.

Jodå, regnskyddet täcker hela sufletten. Du har inte satt på den rätt

*~Bugaboo RULES~*
  • myrslok

Tjatar igen men är ni säkra på att de vita delarna tex runda knapparna man ändrar liggläget med ej är reflexer? Finns det inte en enda reflex?

Köpte egna idag, men kom på att det kanske är reflexer ändå???

• Stargirl
    myrslok skrev 2008-04-15 20:43:32 följande:
    Tjatar igen men är ni säkra på att de vita delarna tex runda knapparna man ändrar liggläget med ej är reflexer? Finns det inte en enda reflex?Köpte egna idag, men kom på att det kanske är reflexer ändå???

Näe de är INTE reflexer.

Se mitt svar ang reflexer i inlägg 4674

*~Bugaboo RULES~*
  • milizza

Min broms låser sig inte direkt.Får dra lite i bromsen innan den låser sig Hoppas på att det beror på att det är en ny vagn..och att den inte "satt" sig ordenkligt. Kan det vara så?

• RååSa BuBBlan
    Corpset skrev 2008-04-15 20:35:40 följande:
    Nu har jag sett ännu en Blocket-annons som säljer det nya chassit. Samma annons som jag tidigare såg, men då stod det inget om att det var fel på chassit och då var anledningen till försäljning att de hade sålt alla andra delar löst till en kompis och fått chassit över. Nu står det i annonsen att det är det kända felet på chassit, dvs de har troligtvis fått reklamera, men ändå ska de ha 1100:- för det.Lågt.
    Shoegirl skrev 2008-04-15 20:37:45 följande:
    Svar på #4672 1100:- för en trasig del? Pfffft!Är det inte såna man hittar gratis på skroten? Eller den här kanske är extra fint skräp?
    Å jag mailade ett rätt bra bud på det tyckte jag, men "då fick jag va utan" fick jag till svar..

Inte sjuttsingen betalar man 1100.- för ett trasigt chassi heller? eller gör man?
    Även på de vackraste platser växer det ogräs (AN 2001)
  • Jenn83
    Jenn83 skrev 2008-04-15 20:14:27 följande:
    Om man beställer vagn via affär i Sverige (Bonti i detta fallet), får man då en ny vagn eller reservdel direkt nman reklamerar? Eller är det lika lång tid att vänta som på babytrader?Någon som har åkpåse i sand som upplever att den blir väldigt smutsig?
    Puffar för mina frågor
  • myrslok

Tack stargirl då ska jag genast sätta på de nya reflexerna

• Lourdes
    Jenn83 skrev 2008-04-15 20:56:08 följande:
    Puffar för mina frågor
    Nej jag tror inte du får det det direkt. Vet att Bonti i Malmö inte har några reservdelar inne så det får beställas och på Bonti tar allt upp till 12 veckor
  • Jenn83

Lourdes: Har du erfarenhet av Bonti? Vill gärna ha både för- och neckdelar!

Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13