• Bellahhh

Bugaboo tråden nr 13

Officiell hemsida: www.bugaboo.com
    Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Här är bilder på våra vrålåk:
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m26683166.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-06 22:08
    Ny bildtråd!
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m29524610.html
    Min familj är finast
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-05 07:50
    Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-05 21:15
    NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m30341163.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-15 23:45
    OBS FEL LÄNK OVAN! Nya BILDTRÅDEN : www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html
  • Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13
  • Stargirl
    Jenn83 skrev 2008-04-15 20:56:08 följande:
    Puffar för mina frågor

Oftast får man delar direkt. Iaf från de större butikerna då de har vagnar att "ta av" men de i sin tur beställer från Bugaboo. Ibland får de kontakta Bugaboo om de aldrig hört talas om reklmationen/skadan som du har. Men om de vet och har hört om det förr så byter de oftast ut den direkt iaf om det handlar om ett chassi men om det är typ en knapp som lossnat så brukar man få vänta på tills det kommit från Bugaboo. Då det inte på ngt sätt gör att din vagn är mindre användbar.
    Detta är min samlade erfarenhet från vad jag hört och läst.

Bugaboo är ovanligt generösa med sina reklamationer och ger alltid nya delar till skillnad från ex Emmaljunga där det är i princip omöjligt att reklamera och man blir utan sin vagn för de lämnar vagnen på lagning

*~Bugaboo RULES~*
  • Micjah
    Jenn83 skrev 2008-04-15 20:56:08 följande:
    Puffar för mina frågor
    Vet eg inte svaret på din fråga, men skulle aldrig rekommendera någon att handla från Bonti!!!
    Jag köpte en UJ där som hade 3 fel direkt när de monterat ihop vagnen åt mig..fick till svar att det väl inte va så farligt och när jag inte gick med på det hon sa, beställde hon nya delar till mig som skulle ta upp till 8 veckor innan de kom...
    Hon, ägarinnan (bitch!!) är helt galet otrevlig och verkligen inte hjälpsam och serviceminded.
    Skulle aldrig sätta min fot igen i den butiken!!!

Så..sorry! Men blir bara så ledsen på deras bemötande.
    Beställde själv min Bugga från Babytrader och har inget att klaga på när det gäller dom
  • jessica1979
    SoFo89 skrev 2008-04-15 20:24:49 följande:
    Bastyget täcks inte men det behövs ju inte egentligen heller även om det kunde varit lite bättre.. och större
    Ursäkta min okunskap, men varför behövs det inte?
  • Stargirl
    Micjah skrev 2008-04-15 21:01:12 följande:
    Vet eg inte svaret på din fråga, men skulle aldrig rekommendera någon att handla från Bonti!!!Jag köpte en UJ där som hade 3 fel direkt när de monterat ihop vagnen åt mig..fick till svar att det väl inte va så farligt och när jag inte gick med på det hon sa, beställde hon nya delar till mig som skulle ta upp till 8 veckor innan de kom...Hon, ägarinnan (bitch!!) är helt galet otrevlig och verkligen inte hjälpsam och serviceminded.Skulle aldrig sätta min fot igen i den butiken!!! Så..sorry! Men blir bara så ledsen på deras bemötande.Beställde själv min Bugga från Babytrader och har inget att klaga på när det gäller dom
    Men det är UJ, Det finns typ INGA möjligheter att få reservdelar till den öht varken från agenten eller från lagret i Hollad. Det är stor skillnad.
    Nu har jag ingen egen reklamations erfarenhet från just Bonti men har en väninna som fick flygskada på sin vagn och då fick hon nya delar direkt och sedan fixade Bonti detta med Bugaboo. De tog alltså delar från en ny Bugga i deras lager. På det sättet fick hon sina delar direkt och slapp komma tillbaka.
    *~Bugaboo RULES~*
  • Stargirl
    jessica1979 skrev 2008-04-15 21:01:47 följande:
    Det regnar ju inte från sidan. Det kan ju vid riktigt dåligt väder droppa lite ner på den men vattnet går ju knappas igenom. Vi får inte glömma att Bugaboo är Holländskt, i Holland regnar det typ jämt.....alltså jämt.
    *~Bugaboo RULES~*
  • mallan brallan

Kommer inte ihåg vem det var som skrev, men:
    Gaia & Ko´s Fish boy mönstret passar finfint till Buggas bruna.
    Jag hade det regnskyddet till min bugga förut å min bruna åkpåse

Dis: Klockren idé att fodra sufletten, det var jag inne på men tålamodet var inte på topp just då så jag krängde toppen istället!

• SoFo89
    jessica1979 skrev 2008-04-15 21:01:47 följande:
    Det läcker inte igenom i första taget, möjligtvis om det ÖSregnar horisontellt Nej men det kommer typ inget regn på den.
    ღSigne 071027ღ fiosan.blogg.se
  • mallan brallan

Angelinah: 1100 e fan ett riktigt överpris.
    Blir irriterad när jag ser såna annonser, det är ju inte
    alla som vet om det "kända felet" hos Bugaboo!
    Och som köper vagnen HELT utan garanti!
    Jag hade kastat mitt trasiga chassi om jag fått ett nytt...

• mallan brallan

milizza: Testa att spänna bromsen, ska stå förklarat i instruktionsboken hur man gör!

• RååSa BuBBlan
    mallan brallan skrev 2008-04-15 21:10:27 följande:
    Angelinah: 1100 e fan ett riktigt överpris.Blir irriterad när jag ser såna annonser, det är ju inte alla som vet om det "kända felet" hos Bugaboo!Och som köper vagnen HELT utan garanti!Jag hade kastat mitt trasiga chassi om jag fått ett nytt...
    Ja, de e ju trasigt liksom Fundersam

Å just som du säger.. tänk om man inte är insatt i "de kända felet" .. Nä usch!!

Hade jag fått behålla nåt av mina reklamerade hade jag ALDRIG sålt det iom att det är just trasigt, hade sparat det som extra eller skickat det åt fanders..
    Även på de vackraste platser växer det ogräs (AN 2001)
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13