• Bellahhh

Bugaboo tråden nr 13

Officiell hemsida: www.bugaboo.com
    Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Här är bilder på våra vrålåk:
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m26683166.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-06 22:08
    Ny bildtråd!
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m29524610.html
    Min familj är finast
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-05 07:50
    Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-05 21:15
    NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m30341163.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-15 23:45
    OBS FEL LÄNK OVAN! Nya BILDTRÅDEN : www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html
  • Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13
  • skrutthumlan2

en fråga till er bugaboo proffs, jag har en cameleon från förra året med deminklädsel. köpte en sunny breeze canapy idag i fleece material, men när jag la på den över jeans sufletten bara för att se hur det ser ut, så ser jag att sunny sufletten är mkt mkt mindre. ska det vara så?

• LillaMiss Piggy
    AnniPanni skrev 2008-04-23 11:35:21 följande:
    De skenorna ska vara i, man får liksom pressa fast kardborrbanden över. Det går bra men de sticker ju upp en aning i alla fall. Ser på din bild att du har spännet till siddelen "hängandes". Vill bara tips om att de ska ner i fickorna på sidorna. Min suflett sitter mer kant i kant.
    Jo, har inte hunnit flytta på på dom än

Fick mail från babytrader. Dom vill ha serienummer. Vart hittar jag det?
  • Mamisita

Måste fråga ni som bor i sthlm området, använder ni forfarande åkpåse? Funderar på om man kanske borde skippa den och bara använda filt, är ju ganska varmt ute nu för tiden. Vi har vart hemma med vattkoppor så vi har knappt vart utanför dörren på 1,5 vecka...

• MrsC

Hej!

Är det någon som har något bra tips på hur man rengör "ramen" på en Cameleon? Min är flitigt använd under 2,5 år snart, och eftersom dottern klättrar i och ur själv blir det en smula (minst sagt) skitigt. I höst är det dags för bebis nr och jag tänkte då använda samma vagn, men skulle gärna se att den då var, tja, renare.

Så, är det någon som har några idéer som kan hjälpa mig att få den riktigt ren?

• MrsC

en fråga till när jag ändå är igång; är det fler än jag som har problem med att ändra läge på sittdelen? Den liksom fastnar på pinnen som är under så jag måste manuellt lyfta på sittdelen för att kunna ändra läge. Det har varit så här hela tiden, så det har ingenting att göra med tyngden på barnet.

• kirsikka
    Bellahhh skrev 2008-04-23 10:11:39 följande:
    Jasså? Men om man reser mkt då? Jag kan inte heller bestämma mig nämligen.. Noah kommer ju sova mkt i vagnen på sommaren på stranden, men orka släpa en stor Cam till stranden? Och i bilen, det är ju segt när det är två delar... Och att man måste köpa liggdel helt i onödan?
    En av anledningar att jag inte ville köpa en Bee var att jag läste någonstans att det funkar inte alls bra på stranden. Jag ville ha en vagn som man kan dra i sanden.

Det ultimata skulle ju visserligen vara att man hade båda, och dessutom x 2 en av varje till varje barn....
  • skrutthumlan2

Ni som sytt egna sufletter och sittdelar etc, vad är enklast att sy? hur har ni gått tillväga?

• Jwa

är på g nu att köpa en gecko, vet någon om man kan sätta dit en stång/skena eller vad man kallar det som är framför barnet.??

• Lourdes
    Jwa skrev 2008-04-23 13:11:10 följande:
    är på g nu att köpa en gecko, vet någon om man kan sätta dit en stång/skena eller vad man kallar det som är framför barnet.??
    Tyvärr inte..
  • imsa

åh härliga vårväder!

hur "bäddar" ni som har liggdelen på nu?
    jag har fortfarande min lodger bunker utan extra fodret i. Och nu när det börjar bli lite varmare kanske det är för mkt...?

♥ nu är hon här ♥
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13