• Bellahhh

Bugaboo tråden nr 13

Officiell hemsida: www.bugaboo.com
    Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Här är bilder på våra vrålåk:
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m26683166.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-06 22:08
    Ny bildtråd!
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m29524610.html
    Min familj är finast
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-05 07:50
    Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-05 21:15
    NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m30341163.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-15 23:45
    OBS FEL LÄNK OVAN! Nya BILDTRÅDEN : www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html
  • Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13
  • Minatre
    Minatre skrev 2008-04-26 20:33:19 följande:
    Någon som har bild på era fina buggor med parasoll. Med risk för att låta korkad, men var/hur placerar ni den? Täcker den bra för sol eller är solskyddet bättre? Funderar även på att köpa en sommarsuflett i canvas.
    puffar för min fråga igen... Ingen som har någon åsikt kring parasoll eller sommarsuflett?
  • Hs Bobbo
    Finessan skrev 2008-04-26 09:51:39 följande:
    God morgon!Hur ofta har ni som köpt babyskydd + adapter använt er av detta till Buggan och tyckt att det har varit ett bra köp?Funderar på om vi ska köpa ett babyskydd som passar till om vi skulle vilja ha det till Buggan.
    Ofta!!! Absolut ett väl värt val.
    scrapparanne.blogspot.com/ ***Vår Alvin kom till oss den 26 oktober!***
  • Hs Bobbo
    Finessan skrev 2008-04-26 10:45:59 följande:
    Denna har jag funderat på, men läste sen att den var väldigt tung. Stämmer det? Hade tankar på en BeSafe iZi Sleep också, men den är ännu tyngre om jag förstått rätt? Kikar in hos dig.
    Vi har Maxi Cosi. Lätt och bra på alla sätt.
  • Hs Bobbo
    Moa38 skrev 2008-04-26 13:30:56 följande:
    maxi cosi cabrio fix går att använda till cameleon, eller?
    Japp, så har vi.
  • lewwe

En fråga? Hur funkar det med kläsel till cameleon? Säg att man bara har stolsramen behöver man då sittdelsbas, toppklädsel, suflett? Jag och en vän har haft en disskusion om detta och jag tänkte att ni här vet nog svaret på frågan??

• Hs Bobbo
    lewwe skrev 2008-04-26 21:47:38 följande:
    En fråga? Hur funkar det med kläsel till cameleon? Säg att man bara har stolsramen behöver man då sittdelsbas, toppklädsel, suflett? Jag och en vän har haft en disskusion om detta och jag tänkte att ni här vet nog svaret på frågan??
    Själva basklädseln sitter ju alltid på vagnen, om jag inte har helt fel kan man om man vill bara ha den och ingen extra klädsel på. Suflett är väl mer en smaksak om man behöver eller ej, bågarna till den går ju lätt att bara dra av. Toppklädsel, hm, vad är nu det *kliar mig i huvudet* - nå, i alla fall, det ingår ju ett liggdelslock när man köper klädsel och den behöver man inte om man bara har sittdelen.

Så summa summarum, man behöver inte en extra klädsel, men vagnen blir ju kanske inet så mysig då.
  • Kajsan
    Basen är ju sittdel eller /och liggdel samt varukorg.
    Toppklädsel köper man i paket om 3 delar, sittdelstyg, suflett och liggdelslock.
  • mamma på vift
    Alltså är det den svarta ramen du menar? Att det bara finns den utan tyg av något slag? I sådana fall så måste du köpa till sittdelsbasen och topptyg. Topptyg består av suflett, sittdelsöverdrag och liggdelslock. Sen måste man ju även ha suflettfästen och suflettbågar....men det kanske redan finns på ramen?
    Mamma till prinsen Jacob född 2002 + grodan Max född 16/8 v.30+6
  • lewwe
    Kajsan skrev 2008-04-26 22:20:12 följande:
    Basen är ju sittdel eller /och liggdel samt varukorg.Toppklädsel köper man i paket om 3 delar, sittdelstyg, suflett och liggdelslock.
    Ok, då är det alltså sitt/liggdel varukorg och toppklädsel! Tack!
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13