• Bellahhh

Bugaboo tråden nr 13

Officiell hemsida: www.bugaboo.com
    Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Här är bilder på våra vrålåk:
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m26683166.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-06 22:08
    Ny bildtråd!
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m29524610.html
    Min familj är finast
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-05 07:50
    Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-05 21:15
    NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m30341163.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-15 23:45
    OBS FEL LÄNK OVAN! Nya BILDTRÅDEN : www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html
  • Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13
  • gbg77

Har dragit i mitt handtag några gånger men jag är nog skonad (än så länge) från att det glider upp. när jag tar i allt jag kan åker det upp ca 1 cm. har haft det sedan i november, även dragit upp vagnen för trappor o liknande. Men om det skulle börja glida upp senare, får man det på garantin om det är inom 2 år då?

• Vintersjäl

Har precis beställt en ny Cam och undrar vad det är för fel på handtaget som ni pratar om?? Är det något som dom flesta vagnarna har??

• Finessan

Tänkte bara tipsa om någon går i köpetankar. Vi köpte vår Cam igår med 10 % rabatt hos Simple world - 7800 kr. De har ett erbjudande där man får 10 % på alla inköp om man donerar en liten slant till Unicef. Jag tycker att vi gjorde en bra affär och en god gärning.Glad

Gäller till 1 maj.

Än har den feta damen inte sjungit
  • Tejja

Attans, synd att jag inte visste det tidigare! Fast å andra sidan fick jag 500:- tillgodo att handla annat för . Så jag köpte en sommarsuflett och mugghållare.

Sommarfluga, De nya vagnarna, har en annan låsningsmekansim är de äldre. Det har varit mycket krångel med dem. Men det är absolut inget som gör dem obrukbara och Bugaboo skickar nytt chassi inom ett par veckor.

• Vintersjäl
    Tejja skrev 2008-04-27 19:25:51 följande:
    Attans, synd att jag inte visste det tidigare! Fast å andra sidan fick jag 500:- tillgodo att handla annat för . Så jag köpte en sommarsuflett och mugghållare.Sommarfluga, De nya vagnarna, har en annan låsningsmekansim är de äldre. Det har varit mycket krångel med dem. Men det är absolut inget som gör dem obrukbara och Bugaboo skickar nytt chassi inom ett par veckor.
    Så det är alltså dom nya vagnarna det är krångel med?
  • stjernan

Jag har inte läst i tråden på länge nu - men har en kompis som ska köpa cameleon på babytader och de har ju lagt in de nya Bugaboo babyskydden nu - dock finns de inte i lager. Finns inte så mycket info om dem än, står inget om bas tex, men det finns många fina bilder där man ser bättre hur de ser ut än på bilderna i FAQ -infon här i tråden.

Kanske har någon redan skrivit om allt detta... då ber jag om ursäkt för upprepningen...

Men ett litet mysterium är att det i FAQ infon står att man inte behöver adapter, men på babytrader verkar det som att man ska ha det. Dock ser det inte ut som det är nån adapter om man kollar på bilderna på babytraders hemsida.
    ???

• mrsjling

Hörni bugaboo-människor, måste bara tipsa om www.flickr.com som har massa fina bilder på Buggor. Hittade några jätte fina på Bee! Sök på "bugaboo" så kommer det upp massor.

• Ms Kanga
    Emmsa skrev 2008-04-27 13:47:35 följande:
    glömde fråga.. vad är att föredra.. fleece eller canvas?? och om man är intresserad av en sydd dyna var hittar man dessa??
    Fleece eller Canvas är en smaksak: Canvas känns lite fräschare nyare, drar inte åt sig så mycket djurhår men jag tycker det är lite vasst mot bebis hud. Fleece mysigare och mjukare men drar åt sig smuts (vi har katt och det syns). Sen skiljer sig nyanserna mellan fleece och canvas. Ta det du tycker är snyggast. Ditten Datten på FL har en hel del dynor.
  • rhuss

Jag har köpt en Bee från USA och har haft den i mindre än en vecka. Idag hände det som inte får hända, den har gått sönder!! Handtaget är ju justerbart upp och ned och snäppannordningen som håller fast styret fungerar inte längre på ena sidan, den är helt lös.. Dvs knappen tar inte alls när man stänger igen den. Så styret åker upp och ned som det vill på den sidan.

Är det ngn som haft detta problem tidigare på sin Bee? Kan tänka mig att det är kört med service när man köpt den i USA. Jag är sååå ledsen...

Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13