• Bellahhh

Bugaboo tråden nr 13

Officiell hemsida: www.bugaboo.com
    Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Här är bilder på våra vrålåk:
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m26683166.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-06 22:08
    Ny bildtråd!
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m29524610.html
    Min familj är finast
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-05 07:50
    Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-05 21:15
    NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m30341163.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-15 23:45
    OBS FEL LÄNK OVAN! Nya BILDTRÅDEN : www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html
  • Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13
  • RååSa BuBBlan

Ihhhhhhhhh!! ska strax iväg och hämta en bugga Skrattande

*julafton* 

Även på de vackraste platser växer det ogräs (AN 2001)
  • fröken ida
    Pasadena skrev 2008-04-29 14:31:12 följande:
    Har någon nån aning om man blir ersatt om vagnen går sönder vid flygning? Har nämligen hört både och; någo nsa att de blev ersatta, en annan sa att de inte fick pga att de inte hade packat vagnen ordentligt.Frågan är om man ska våga chansa och ta med buggan på resan eller ska man köpa en billig sulky? Tycker buggan är så smidig och vore verklgien perfekt att ha med på en resa. Eller ska man köpa resebagen och våga ta med buggan? HJÄLP!
    Jag har en kompis som tog med en bugga från USA. När han flög hem med SAS gick den sönder. Han fick åka till närmaste återförsäljare och hämta ut en ny. Det var enbart postitivt eftersom det var nått fel på vagnen innan men han hade inte hunnit byta eftersom han var över med jobbet. Nu fick han dessutom "svensk garanti" Jag har enbart hört att flygbolagen är väldigt genrösa med bagage som gått sönder, iallafall de reguljära.
  • fröken ida

Ja jag ska sälja min BRIO. Nu när man bestämt sig för en Bugaboo blir ju den helt outhärdlig. Har dragit omkring på den hela dagen idag. Usch! Frågan är bara om någon vill ha den?

mamma2003 skrev 2008-04-29 14:21:13 följande:
    fröken ida: Varför inte en Frog när du ändå beställer från staterna? Den kostar ytterligare en tusing mindre tror jag så då finns det inga ursäkter längre .Skillnaderna mellan Cameleon och Frog är främst att det inte går att höja och sänka handtaget och att fjädringen inte är ställbar på de små framhjulen. Petitesser om du frågar mig. Jag har två (!) Frogar.
    Tack för tipset. Vi har ställbart handtag på Brion och eftersom vi är så olika långa tycker vi det har varit väldigt bra men det är ju helt klart värt att överväga.
  • Caeruleus

Börjar så smått att tänka om när det gäller Bee. Hittar bara superpositiva inlägg om Bee och är den verkligen så bra som alla säger så kan jag acceptera utseendet som inte faller mig helt i smaken.

Min största fundering är dock hur den klarar lite halvtaskig terräng och snö? Bor i Älvsjö där asfalten inte är spegelblank *skratt* och vill kunna hämta och lämna sonen på dagis vintertid.

• Kajsan
    mamma2003 skrev 2008-04-29 16:37:50 följande:
    En till?
    Man kan aldrig ha för många Buggor ( eller skötväskor, eller åkpåsar )
  • Fröken Småland
    Kajsan skrev 2008-04-29 16:39:16 följande:
    Man kan aldrig ha för många Buggor ( eller skötväskor, eller åkpåsar )
    Nej. *suck* Det vet jag alltför väl...
  • Azel
    Caeruleus skrev 2008-04-29 16:36:22 följande:
    Börjar så smått att tänka om när det gäller Bee. Hittar bara superpositiva inlägg om Bee och är den verkligen så bra som alla säger så kan jag acceptera utseendet som inte faller mig helt i smaken.Min största fundering är dock hur den klarar lite halvtaskig terräng och snö? Bor i Älvsjö där asfalten inte är spegelblank *skratt* och vill kunna hämta och lämna sonen på dagis vintertid.
    Barnen går i skola/dagis i Älvsjö, har Bee inga problem
  • Dis

Hej! Inga fler som har problem den ergonomsika sittdelen med att barnet vill sätta sig , hur gör ni? Vinklar jag den helt upp försöker min 8-mån hoppa ur (Har sele, men han glider framåt, sitter inte bra)

• SofieO

Sommarfluga: Det e den klarblå jag väntar på..men har pratat med dom nu och dom skulle få in dom imorgon (försenad leverans).

Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13