• Bellahhh

Bugaboo tråden nr 13

Officiell hemsida: www.bugaboo.com
    Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Här är bilder på våra vrålåk:
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m26683166.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-06 22:08
    Ny bildtråd!
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m29524610.html
    Min familj är finast
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-05 07:50
    Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-05 21:15
    NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m30341163.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-15 23:45
    OBS FEL LÄNK OVAN! Nya BILDTRÅDEN : www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html
  • Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13
  • Duntoffla
    Hannnas skrev 2008-04-29 08:27:08 följande:
    SKIIITSNYGGT!!! gissar att du är kanonnöjd vad är det för färg på fodret i din OIOI? de har alltid så snygga detaljer min är lime
     Ja, den är jättefin! Och orange inuti som sagt.
    Hannnas skrev 2008-04-29 08:40:44 följande:
    hahaaa hade ruinerat mig Idag kör jag "juicevagn" beige bas, orange bakstycke och gul suflett
    Härliga färger! Måste också pimpa upp min lite. Är fortfarande på jakt efter gul fleece
    Azel skrev 2008-04-29 08:44:43 följande:
    Skulle nog oxå behöva olika skötväskorIdag ser min vagn ut så där....Gamla rosa fleece sufflet, den nya ceriserosa sittdel, sand sittdel och röd varukorg, och min giganstiska OiOi Carry All, rosa med röda detaljer
    NAJS!
  • fröken ida

Nu måste jag be er experter om lite hjälp. Jag och min kille låg vakna halva natten och diskuterade vilken modell vi ska välja men vi kommer inte fram till vad som blir bäst. Vad skulle ni göra i vår situation?

Vi har en 2,5 månaders bebis som vi vill ha ny vagn till. Vi hade tänkt köpa vagnen i USA och låta min killes släktningar ta med den i sommar. En Bee kostar ca 3200, en Cameleon ca 4200. Vi söker en lätt och smidig vagn då vi bor centralt i Linköping men även en som funkar när vi hälsar på våra föräldrar på landet och går promenader på asfalt och på typ elljusspår. Vi ska även till Thailand och tänkte ta med vagnen dit. Vi vill också att Edvin ska sova gott i vagnen.

• Senap

Jag fördrar Camen, både i körkomfort och bebiskomfort - men den är större när man reser.

fröken ida skrev 2008-04-29 09:16:57 följande:
    Nu måste jag be er experter om lite hjälp. Jag och min kille låg vakna halva natten och diskuterade vilken modell vi ska välja men vi kommer inte fram till vad som blir bäst. Vad skulle ni göra i vår situation?Vi har en 2,5 månaders bebis som vi vill ha ny vagn till. Vi hade tänkt köpa vagnen i USA och låta min killes släktningar ta med den i sommar. En Bee kostar ca 3200, en Cameleon ca 4200. Vi söker en lätt och smidig vagn då vi bor centralt i Linköping men även en som funkar när vi hälsar på våra föräldrar på landet och går promenader på asfalt och på typ elljusspår. Vi ska även till Thailand och tänkte ta med vagnen dit. Vi vill också att Edvin ska sova gott i vagnen.
    Success is the ability to go from one failure to another with no loss of enthusiasm.
  • enlitenskrutt

Slänger in en liten fråga här. Har en bugaboo frog som jag ska fixa till nu till syskonet kommer. Vet ngn om cameleons ståbräda passar på froggen?
    passar suflettbyglarna till cameleon på frogen? Går dessa att köpa lösa?

Tack på förhand

• fröken ida

Vi kommer inte ha så mycket användning av Camens liggdel eftersom Edvin kommer vara så stor när vi får vagnen ska nog tilläggas också.

Till Thailand kommer vi nog bara ta med oss sittvagnen eftersom han är nära ett år då.

• Senap
    Svar på #6128
    På ramen (nedanför suffletten) eller chassit beroende vilket fäste du använder
    Success is the ability to go from one failure to another with no loss of enthusiasm.
  • ewamarie
    fröken ida skrev 2008-04-29 09:36:32 följande:
    Vi kommer inte ha så mycket användning av Camens liggdel eftersom Edvin kommer vara så stor när vi får vagnen ska nog tilläggas också. Till Thailand kommer vi nog bara ta med oss sittvagnen eftersom han är nära ett år då.
    Är det en sittvagn med liggläge??? Vi var ute och reste när M var 1,5år och då hade vi camen med oss. Den väger ju inte mer än andra "resevagnar" och den blir smidig när man har den i "resväskan". Perfekt att ha en  vagn med liggläge så att M kunde somna i vagnen både på lunchen och på kvällen. Då behövde vi inte gå hem med henne.

Så jag slår ett slag för Cameleonen då det är en perfekt vagn i vardagen samtidigt som den är perfekt som "resevagn"!!
    Världens vackraste Mira Juli-06, Bebis i magen BF Juni-08
  • Senap
    Svar på #6127
    Jag har aldrig använt vår liggdel. Köpte vagnen när sonen var 5 mån.
    Men det höjer värdet på vagnen om ni vill sälja den begagnat när ni är klara med den.

När sonen var ett hade vi en Quinny Zapp som resvagn. Den har inget liggläge men han sov alltid när det var som varmast mitt på dagen och då var vi ändå inne i svalkan.
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13