• Bellahhh

Bugaboo tråden nr 13

Officiell hemsida: www.bugaboo.com
    Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Här är bilder på våra vrålåk:
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m26683166.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-06 22:08
    Ny bildtråd!
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m29524610.html
    Min familj är finast
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-05 07:50
    Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-05 21:15
    NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m30341163.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-15 23:45
    OBS FEL LÄNK OVAN! Nya BILDTRÅDEN : www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html
  • Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13
  • titti76

åh fick hem min vagn idag, jättefin men....det vänstra swirvelhjulet går emot nånting inne i fästen. Man hör ett plastigt ljud plus att vagnen blir svårstyrd. Man känner det "plastiga skorret" även i chassit när man kör vagnen. Nån som varit med om liknande?

Längtar efter sommaren
  • Duntoffla
    titti76 skrev 2008-04-29 17:41:38 följande:
    åh fick hem min vagn idag, jättefin men....det vänstra swirvelhjulet går emot nånting inne i fästen. Man hör ett plastigt ljud plus att vagnen blir svårstyrd. Man känner det "plastiga skorret" även i chassit när man kör vagnen. Nån som varit med om liknande?
    Kan det inte vara att hjulet låst sig lite? Dvs att den vita räfflade pluppen som hjulet låses med har fastnat?
  • titti76
    Duntoffla skrev 2008-04-29 17:47:06 följande:
    Kan det inte vara att hjulet låst sig lite? Dvs att den vita räfflade pluppen som hjulet låses med har fastnat?
    nej det är inte det, det sitter i chassit, har testat att byta hjul och felet kvarstå.
    Längtar efter sommaren
  • Duntoffla
    titti76 skrev 2008-04-29 17:52:17 följande:
    nej det är inte det, det sitter i chassit, har testat att byta hjul och felet kvarstå.
    ok. Då vet jag tyvärr inte vad det kan vara.
  • titti76

jag väntar svar från Bonti där jag köpte vagnen, f-n kanske inte skulle byta vagn utan behållt Bee. Får dåliga vibbar

Längtar efter sommaren
  • Caeruleus

Hur klarar sig Bee i lite halvtaskig terräng och snö? Bor i Älvsjö där asfalten inte är spegelblank *skratt* och vill kunna hämta och lämna sonen på dagis vintertid.

• Liam o Engla
    titti76 skrev 2008-04-29 17:41:38 följande:
    jag tror jag vet va du menar! jag har haft det där "skorret" i båda mina chassin. på mina har det låtit som att det kommer från själva vita kanppen på vänster sida. den som man fäller in när man ska fälla vagnen. det skallrar som fan när man går o det är skit irriterande!
    Liam 051107 Engla 070504
  • Fröken Småland

Hör ni brudar, ni glömmer inte att dela med er av goda och dåliga erfarenheter av ståbrädor va?

Jag köpte en idag för 169:-, märke Babyboom, som jag skall prova på min Bee. Återkommer!

• leson76
    fröken ida skrev 2008-04-29 16:32:15 följande:
    Ja jag ska sälja min BRIO. Nu när man bestämt sig för en Bugaboo blir ju den helt outhärdlig. Har dragit omkring på den hela dagen idag. Usch! Frågan är bara om någon vill ha den? Tack för tipset. Vi har ställbart handtag på Brion och eftersom vi är så olika långa tycker vi det har varit väldigt bra men det är ju helt klart värt att överväga.
    Jag vill ine sälja min Brio vagn även om jag köpt en Bugaboo. Brion är skönare att gå långt med, har bättre gung, bättre liggläge och bättre varukorg. Buggan e så klart snyggare :)
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13