• Bellahhh

Bugaboo tråden nr 13

Officiell hemsida: www.bugaboo.com
    Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Här är bilder på våra vrålåk:
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m26683166.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-06 22:08
    Ny bildtråd!
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m29524610.html
    Min familj är finast
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-05 07:50
    Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-05 21:15
    NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m30341163.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-15 23:45
    OBS FEL LÄNK OVAN! Nya BILDTRÅDEN : www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html
  • Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13
  • Duntoffla
    ängeln83 skrev 2008-05-12 17:23:41 följande:
    Mmm...fortfarande sugen Kan verkligen inte komma över mitt vill ha begär, o nu har sambon börjat tröttna på mitt eviga tjat om en bugga, och mitt eviga klagande över vagnarna vi har. Super gulligt om du ville mäta...enda kravet sambon har är att den går in på stick i bagaget i bilen.
    Den är från handtag till varukorg (när man fäller ihop den "står" ju varukorgen ut lite) 107 cm. Räknar man från handtag till själva chassit (stången mellan hjulen) är den 94 cm.

Hoppas att du förstår hur jag menar?

Vad menar du med "på stick"?
    Älskade Noel
  • ängeln83
    Duntoffla skrev 2008-05-12 17:31:22 följande:
    Den är från handtag till varukorg (när man fäller ihop den "står" ju varukorgen ut lite) 107 cm. Räknar man från handtag till själva chassit (stången mellan hjulen) är den 94 cm.Hoppas att du förstår hur jag menar?Vad menar du med "på stick"?
    Ojdå, då var den ju ganska lång.
    Med stick menar jag att man kan ställa den rakt in, hum...alltså inte så man ser sidan på vagnen om man ställt in den, förstår du hur jag menar?
    Scootern som vi har nu är 83 cm lång, och det är precis att den får plats om man ställer den så.
    ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°LIAM°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤ø
  • Duntoffla
    ängeln83 skrev 2008-05-12 17:41:02 följande:
    Ojdå, då var den ju ganska lång. Med stick menar jag att man kan ställa den rakt in, hum...alltså inte så man ser sidan på vagnen om man ställt in den, förstår du hur jag menar?Scootern som vi har nu är 83 cm lång, och det är precis att den får plats om man ställer den så.
    Förstår vad du menar.  Men som sagt, detta är om man mäter med varukorgen. Då ligger den i full längd. Det går ju alltid att klämma ihop den mer. Men mindre än 94 blir den ju inte eftersom chassit går där. Har ingen kompis den så att du kan provmäta? eller i butik kanske?
    Älskade Noel
  • nica83
    SooJuicy skrev 2008-05-12 16:47:06 följande:
    Jag skulle inte rek den i Thailand, men beror ju lite på hur o vart ni ska.
    Någon speciell anledning? Förutom att den inte funkar så bra i sand? Vi åker på en vanlig charterresa.
    ♥ Det blev en liten kille ♥
  • ängeln83
    Duntoffla skrev 2008-05-12 17:44:09 följande:
    Förstår vad du menar.  Men som sagt, detta är om man mäter med varukorgen. Då ligger den i full längd. Det går ju alltid att klämma ihop den mer. Men mindre än 94 blir den ju inte eftersom chassit går där. Har ingen kompis den så att du kan provmäta? eller i butik kanske?
    Bra Förklaring är inte min bästa sida
    Mätte scootern nu och den var visst 94 cm lång, så det kan ju funka ändå.
    Sambon lär ju bli tokig om jag köper en vagn som inte ens får plats i bilen

Känner tyvärr ingen som har en bugga, tror inte det rullar en endaste bugga där jag bor Förvånad
  • ängeln83

Hur läser man av dom här måtten?
    91,5-104x60x97-113 84x50x24-28,5 cm 90 cm 24 l

• AnniPanni
    ängeln83 skrev 2008-05-12 17:41:02 följande:
    Ojdå, då var den ju ganska lång. Med stick menar jag att man kan ställa den rakt in, hum...alltså inte så man ser sidan på vagnen om man ställt in den, förstår du hur jag menar?Scootern som vi har nu är 83 cm lång, och det är precis att den får plats om man ställer den så.
    Nu ligger lillfisen o sover i buggan så jag kan inte mäta just nu. Vi kör in vår rakt in i bilen, bara att sänka styret till min så är det inga problem alls men vi har iof en Ford Galaxy (som vw sharan/seat alhambra). Har tagit bort ena sätet på tredje raden o vagnen passar precis på längden utan att fällas ihop överhuvudtaget. (har liggdelen på, med sittdelen inte fullt ner så blir det ju mer utrymme absolut)
  • AnniPanni
    ängeln83 skrev 2008-05-12 17:47:53 följande:
    Hur läser man av dom här måtten?91,5-104x60x97-113 84x50x24-28,5 cm 90 cm 24 l
    Gissar så här =
    längden är 91,5 till 104cm beroende på om man har liggdel eller sittdel (ram fullt nere eller uppe), 60 bred mellan bakhjulen och höjden på handtaget är mellan 97-113cm beroende på hur högt man har styret. fast de sista siffrona får ajg ju faktisk tinte till *s* 84 kan ju vara innermått, 50cm i fram mellan swivelhjulen och 24-28.. nja höjd på liggdel? Nä jag vette tusan. 24 l är inte det varukorgen?
  • ängeln83
    AnniPanni skrev 2008-05-12 17:50:58 följande:
    Nu ligger lillfisen o sover i buggan så jag kan inte mäta just nu. Vi kör in vår rakt in i bilen, bara att sänka styret till min så är det inga problem alls men vi har iof en Ford Galaxy (som vw sharan/seat alhambra). Har tagit bort ena sätet på tredje raden o vagnen passar precis på längden utan att fällas ihop överhuvudtaget. (har liggdelen på, med sittdelen inte fullt ner så blir det ju mer utrymme absolut)
    Hum, vi har en lite Audi A4 avant, grymt liten i bagaget, därför är det skönt att kunna få in vagnen rakt in så man har halva bagaget tomt.
  • Annaloo
    ängeln83 skrev 2008-05-12 17:47:35 följande:
    Bra Förklaring är inte min bästa sida Mätte scootern nu och den var visst 94 cm lång, så det kan ju funka ändå. Sambon lär ju bli tokig om jag köper en vagn som inte ens får plats i bilen Känner tyvärr ingen som har en bugga, tror inte det rullar en endaste bugga där jag bor
    Vi åkte till Barnbutiken och lånade en Bugga och provpackade (efter att först ha åkt och lånat en bil från bilförsäljaren att provpacka i ). Det var inga som helst problem. Man fick lämna körkortet hos dem i pant bara. Naturlgtvis svårare om det inte finns några återförsäljare i närheten....
    *** v28 ***
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13