• Bellahhh

Bugaboo tråden nr 13

Officiell hemsida: www.bugaboo.com
    Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Här är bilder på våra vrålåk:
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m26683166.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-06 22:08
    Ny bildtråd!
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m29524610.html
    Min familj är finast
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-05 07:50
    Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-05 21:15
    NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m30341163.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-15 23:45
    OBS FEL LÄNK OVAN! Nya BILDTRÅDEN : www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html
  • Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13
  • Finasteunge

Jag har inte beställt från babytrader, men har ett felaktigt chassi och går och väntar på det nya.
     Ja mailade butiken för två veckor sen och fick tillbaka att inom två veckor får du ditt nya chassi men hörde inget alls denna vecka som vart..
    Tycker inte om att det blir lösare och lösare sen så skruvarna som sitter vid snäppvästerna åker ut hela tiden nån annans som gör deT?

Jesper 070816
  • AnniPanni
    Finasteunge skrev 2008-05-24 09:24:59 följande:
    Jag har inte beställt från babytrader, men har ett felaktigt chassi och går och väntar på det nya. Ja mailade butiken för två veckor sen och fick tillbaka att inom två veckor får du ditt nya chassi men hörde inget alls denna vecka som vart.. Tycker inte om att det blir lösare och lösare sen så skruvarna som sitter vid snäppvästerna åker ut hela tiden nån annans som gör deT?
    Frågan är om det ens finns hela chassin just nu? Det är ju väldigt många reklamationer (inte bara babytrader). Risken är nog stor att det drar ut på tiden tyvärr. Mina skruvar sitter där de ska - men handtaget glider lika lätt för det. Att gå av bussen eller "bumpa" upp för något trappsteg gör att det glider ut så pass mycket att hela vagnen blir sne (om än bara tills jag kan snäppa upp fäsena o fixa styret). Säkert inte farligt men man undrar ju vilka spänningar det ger i resten av chassit o om de verkligen håller?
  • Finasteunge
    AnniPanni skrev 2008-05-24 09:28:51 följande:
    Frågan är om det ens finns hela chassin just nu? Det är ju väldigt många reklamationer (inte bara babytrader). Risken är nog stor att det drar ut på tiden tyvärr. Mina skruvar sitter där de ska - men handtaget glider lika lätt för det. Att gå av bussen eller "bumpa" upp för något trappsteg gör att det glider ut så pass mycket att hela vagnen blir sne (om än bara tills jag kan snäppa upp fäsena o fixa styret). Säkert inte farligt men man undrar ju vilka spänningar det ger i resten av chassit o om de verkligen håller?
    Ja undrar det ja me. ja det kommer de nog att göra men tycker då att butiken ska meddela att det kommer göra det..
    Vad skönt att dom sitter kvar på ditt. Nä när jag var inne och reklamerade så byte ägarens gubbe skruvar och sa att dom som satt där hade gått av  =/ De hade dom inte gjort dom ska ju va så små.. fatta inte vad han höll på med och så fort ja sa nått så vart han sur.
    Sen ja visste mer om vagnen än vad hon i butiken visste me och så tycker ja inte att det ska vara. =/
    Jesper 070816
  • myHappiness

Senaste mailet jag fick från BT var att de väntade in nya chassin nästa vecka som de först måste kontrollera. Sen börjar de skicka ut.
    Jag fick nytt chassi för någon vecka sen från dom som skulle vara kontrollerat av dem och bugaboo, men det var ju lösare än det jag reklammerat från början!
    Så det ska bli intressant att se vad man får denna gång.

• Mawe123
    Finasteunge skrev 2008-05-24 09:24:59 följande:
    Jag har inte beställt från babytrader, men har ett felaktigt chassi och går och väntar på det nya. Ja mailade butiken för två veckor sen och fick tillbaka att inom två veckor får du ditt nya chassi men hörde inget alls denna vecka som vart.. Tycker inte om att det blir lösare och lösare sen så skruvarna som sitter vid snäppvästerna åker ut hela tiden nån annans som gör deT?
    Min ena skruv gängades upp hela tiden, jag var ofta tvungen att dra fast den, jätte irriterande. men så en dag när jag varit ute och gått och kom hem på gården blev handtaget helkonstig, först fattade jag inte vad som hänt, men så såg jag att skruven vid vänstra snapfästet gängat ur och att jag tappat den..
    Suck, mailade babytrader och de svarade att de beklagade vad som hänt..

När mannen kom hem letade han fram en liknande skruv fast längre och satte dit och den har inte strulat!!
    William 000213, Lowe 070712
  • rackar2

Ängeln83, vilken underbar vagn du har! Supersnyggt med Skip hopen till! Är i valet och kvalet om jag ska ha en Bugga till bebis som kommer i augusti... Eller egentligen har jag nog bestämt mig att det blir en bugga som komplement till UJ. Men ett "problem" är att jag inte kan bestämma mig vad för färger jag vill ha. Dessutom är jag mera inne på att köpa en beg som inte har det nya strulande chassit. Ganska roliga "problem" man har...

• ängeln83
    rackar2 skrev 2008-05-24 10:37:20 följande:
    Ängeln83, vilken underbar vagn du har! Supersnyggt med Skip hopen till! Är i valet och kvalet om jag ska ha en Bugga till bebis som kommer i augusti... Eller egentligen har jag nog bestämt mig att det blir en bugga som komplement till UJ. Men ett "problem" är att jag inte kan bestämma mig vad för färger jag vill ha. Dessutom är jag mera inne på att köpa en beg som inte har det nya strulande chassit. Ganska roliga "problem" man har...
    Tack så mycket
    Är verkligen jätte nöjd med färgerna, och Skip hopen passade perfekt till

Ah, vilka problem va?!
    Finns ju många fina färger att välja mellan, jag hade grym beslutsångerst.
    ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°LIAM°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤ø
  • rackar2

Riktiga ilandsproblem!! Har du beställt från Babytrader ängeln83? Har du flera bilder på din bugga? Det gick inte att "hälsa på dig" för att kika heller...

Tror att en cam skulle passa mig för jag lessnar så fort på mina vagnar. Med en cam kan man ju byta färger ofta! Om man nu är nöjd med modellen vill säja...

Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13