• Bellahhh

Bugaboo tråden nr 13

Officiell hemsida: www.bugaboo.com
    Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Här är bilder på våra vrålåk:
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m26683166.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-06 22:08
    Ny bildtråd!
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m29524610.html
    Min familj är finast
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-05 07:50
    Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-05 21:15
    NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m30341163.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-15 23:45
    OBS FEL LÄNK OVAN! Nya BILDTRÅDEN : www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html
  • Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13
  • imsa

jag har köpt en röd toppklädsel och jag tycker den är väldigt lljusröd. ska den inte vara så där härligt knallig röd?
    har tittat i bildgalleriet och där ser de röda jag sett väldigt röda ut i jämförelse med den jag har.

finns det olika röda?

och så är "hållarna" som man drar upp blixtlåset med annorlunda jämfört med de andra toppklädslarna jag har. ska det vara olika?

♥ nu är hon här ♥
  • imsa

och förresten...dom fina sittdynornami har, vart hittar man sådana?

♥ nu är hon här ♥
  • madebyinferno
    Hs Bobbo skrev 2008-05-23 23:38:03 följande:
    Åh, hittade en sybeskrivning/mönster till Buggysnuggle - ska försöka sy en av en fleecefilt. Ska alltså bli en tunnare åkpåse för de tillfällen man behöver en sån - blir galen på alla filtar som Alvin bara sparkar av sig!!!
    Lust att dela med dig av den beskrivningen???
    Milliam 0011 (sojaallergi), Linnéa 0509 (äggallergi) och Elias 0707 (mjölkallergi)
  • Infinite Joy
    Acke skrev 2008-05-23 23:18:08 följande:
    Sommarsuflett till nyfödd? Väntar bebis vilken dag som helst (!) och har därför ej invigt min Bugaboo.Vad tror ni, har man användning för en sommarsuflett för en så liten bebis? Har parasoll...eller är det onödigt eftersom man ändå kommer att söka skuggan så mycket som möjligt med honom/henne. Tips från andra som hade nyfödda förra året, naturligtvis svårt att veta hur vädret blir. Men NÅGRA soliga varma dagar ska det väl bli...
    Jag hade nyfödd sommaren -06 och den var ju supervarm. Nu har jag en snart 3-månaders. När jag går i solen så hänger jag över en UV-filt. Den är även sval och skön att ha över bebien om man måste ta upp och amma eller liknande. Får du en bebis som inte vill åka vagn, utan bli buren så har du ju också användning för en sådan filt.
    Hade parasoll till min UJ och tyckte att det var rätt värdelöst. Vet inte om de funkar bättre till BB.
  • Mamma till Cleo och Abbe

Det där med bygeln, använder ni den på er liggdel också? Har inte fått bebis än, kommer om någon vecka, men jag tycker det ser så krångligt ut att lägga ner barnet i liggdelen när bågen är på, hur har ni gjort? Tankar och kommentarer??

Trollet BF 11/6-08
  • Mawe123
    imsa skrev 2008-05-24 00:08:27 följande:
    och förresten...dom fina sittdynornami har, vart hittar man sådana?
    Ditten Datten här på FL syr toppenfina dynor, kolla med henne, jag har köpt en dyna av henne och är såå nöjd!!
    William 000213, Lowe 070712
  • Mawe123
    Appropå felaktiga chassin från babytrader,

Är det någon här i tråden som fått ersättningschassi från dem de senaste veckorna?

(Jag blev lovad ett nytt inom tre veckor för sju veckor sedan..)

Hur går det för er andra som reklamerat?
    William 000213, Lowe 070712
  • kirsikka
    Acke skrev 2008-05-23 23:18:08 följande:
    Sommarsuflett till nyfödd? Väntar bebis vilken dag som helst (!) och har därför ej invigt min Bugaboo.Vad tror ni, har man användning för en sommarsuflett för en så liten bebis? Har parasoll...eller är det onödigt eftersom man ändå kommer att söka skuggan så mycket som möjligt med honom/henne. Tips från andra som hade nyfödda förra året, naturligtvis svårt att veta hur vädret blir. Men NÅGRA soliga varma dagar ska det väl bli...
    Jag har en 3-månader gammal baby och har inte skaffat en sommarsufflett (än) däremot har jag köpt en parasol vilket jag tycker är superbra. Jag skulle nog vänta och se hur varmt det blir om du inte planerar en långresa till Medelhavet förstås.  Vi hoppas ju att det blir en varm sommar men hur veta man...

Det är ju det som är så härligt med Bugaboo att man behöver inte köpa allting på en gång utan det finns hur mycket som helst återförsäljare så så fort du känner att du behöver något (ofta...) bums kan du köpa den.
  • Ms Kanga
    Hs Bobbo skrev 2008-05-23 23:38:03 följande:
    Åh, hittade en sybeskrivning/mönster till Buggysnuggle - ska försöka sy en av en fleecefilt. Ska alltså bli en tunnare åkpåse för de tillfällen man behöver en sån - blir galen på alla filtar som Alvin bara sparkar av sig!!!
    Var hittar man jättelånga dragkedjor? Jag har funderat på att sy en buggysnuggle men det har fallit på att jag inte hittat någon dragkedja som är tillräckligt lång. Länka gärna till beskrivningen så slipper jag tänka själv.
  • kirsikka
    imsa skrev 2008-05-23 23:45:12 följande:
    jag har köpt en röd toppklädsel och jag tycker den är väldigt lljusröd. ska den inte vara så där härligt knallig röd?har tittat i bildgalleriet och där ser de röda jag sett väldigt röda ut i jämförelse med den jag har.finns det olika röda?och så är "hållarna" som man drar upp blixtlåset med annorlunda jämfört med de andra toppklädslarna jag har. ska det vara olika?
    Det låter konstigt tycker jag, är den ny? Min är KNALLröd (finns bilder i bildtråden) köpt fr Babytrader i vår.
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13