• Tania

Små silla simmar i stim

Vos skrev 2008-05-22 11:29:10 följande:
    Ja det förstår jag...Jag har det bekvämare i min lägenhet för vi har både tvättmaskin och torktumlare som standard. Så jag slänger bara in en maskin när jag byter blöja och när det är dags för en ny blöja hänger jag upp tvätten.Men jag har bott i lägenhet med tvättstuga och visst det är bra att får gjort allt på en gång men man måste planera.Kram.
    Du kanske får ett paket idag... skickade det igår
  • Tania
    veronicaq skrev 2008-05-22 11:48:01 följande:
    vaddå för paket nyfiiiiikenTANIA- har du kvar mitt kamerafodral. om du ger mej kontonumret kan ja sätt ain postpengar
    jaaaa hahah... jag skulle ju ge det till dig på partyt men då kom du inte.
    Jag ber om ursäkt för min lathet.
    Ska försöka få iväg paketet idag.
  • Tania
    mrsbygg skrev 2008-05-22 12:03:21 följande:
    skulel vilja ha egen tvättmaskin! men jonas tycker d är onödigt..vilket jag tycker är idiotiskt haha..men jag ska köpa en så fort vi får pengar över!det blir sjukt mycket tvätt, speciellt nu när d kommer en till bäbis. och det är typ omöjligt att få tvätt tid...vi delar denna tvättstugan me ett till hus så det är typ jämt fullt..
    Men om Jonas tycker att det är så onödigt med tvättmaskin kanske han ska ta över tvätten
  • Tania
    Donna69 skrev 2008-05-22 12:20:11 följande:
    gassande soltrött mammagnällig ungejobbiga grannaräckliga helvetes-hundar på gatanasmycket folk på ica redan vid 9vem f-a-n har sagt att man måste va positiv??? asg
    Gassande sol = inget regn = underbart
    Trött mamma = sover gott på natten
    Gnällig unge = no comment
    Jobbiga grannar = tur att det finns dörrar
    Äckliga helvetes-hundar på gatan = inga tjuvar
    Mycket folk på ica redan vid 9 = de första fick det gamla brödet
  • Tania
    Donna69 skrev 2008-05-22 12:26:06 följande:
    tania; hur går det för din mamma???
    så där... nu har hon i alla fall folk som roar henne måndagar och fredagar
  • Tania
    mrsbygg skrev 2008-05-22 12:34:04 följande:
    haha...hur lyckas man se posetiva saker iallt...ja satt bara å höll med
    Man bestämmer sig för att göra det och så gör man det... så svårt är det inte.
    Jag var jämt negativ förut... ALLT var skit, jobbigt, drygt, folk var elaka osv.. men sen kom jag på att den enda som mår dåligt över mitt tänk var jag själv. All energi som gick åt att vara sur jämt kunde jag lägga på nåt annat vettigare.
    Så från och med nu ser jag möjligheter i allt... lösningar finns det till alla problem... inget är omöjligt om man lägger ner i tid och arbete i det.
    Med positivitet kommer man långt men är man bara negativ så gräver man ner sig själv i ett djupt hål som bara blir djupare ju längre tiden går.
    Glaset är halvfullt
  • Tania
    Calylite skrev 2008-05-22 12:40:46 följande:
    kan ni hjälpa mig att se de positiva i detta.Gick ut för att få ett kort ja tänkte ge farmor. över 90 bilder och EN vart helt jävla perfekt, EN vart suddig, ja gissa vilken *mutter* Ska fixa de i PS men ändå, riktigt irriterande, bajskamera kan gå och skrotas
    Det positiva med det är att det spelar ingen roll vilken kvalitet fotot är i för farmor kommer att bli överlycklig vilket som!!!!!
  • Tania

Välkomna ska ni vara till Tanias studiecirkel i optimism.

Första lektionen:

Optimism är en syn på livet, där man bevarar en syn på världen som positiv. Det är motsatsen tillpessimism. Optimister tror generellt att människor och händelser är ingående god, och att de flesta situationer slutar bra.

En vanlig frågeställning illustrerar Optimism vs. Pessimism via frågan, betraktar man ett vattenglas, som till hälften är fyllt, som halvfullt eller halvtomt? Sedvanlig visdom förmodar att optimister svarar 'Halvfullt', och pessimister 'halvtomt' (förutsättande att fullt betraktas som bra, och tomt betraktas som dåligt).

Vilken typ är du?

halvfullt eller halvtomt?

• Tania

Dog tråden eller??

Fasen va fint väder det är... jag och Charlie tog en promenad till dagis och hämtade Melle sen gick vi och handlade lite sånt vi inte behövde
    Nu sitter jag och väntar på att få köra över gamla soffan.
    Ikväll ska jag Wii Fit:ta igen Jag hade inte gjort det på 14 dgr men igår körde jag ett bodytest och hade gått ner 0.4kg ändå hahaha.
    Nu läser min son vad jag skriver.. HEj Melvin
    haaahhaa....
Svar på tråden Små silla simmar i stim