Nån fler som försöker lära känna livmodertappen?
det är lurigt det här. man skulle ha ett ul hemma
det är lurigt det här. man skulle ha ett ul hemma
DISAN: kan det inte vara så att den blivit mjukare och det är därför den känns mer öppen?
mjuk utan på och hård i är ju bra!!
Vid Graviditet är livmodertappen
Helt stängd till någon dag före födseln och helt tätt..
pg av slemproppen
Torr lite fuktigt lite olika från person till person!
Lågt placerad kan vara bakåtvänd blålila i färgen
Den ska vara mjuk, som läpparna
ja svengerskap= grav. men det är så olika. från person till person. ska leta upp hur annaklarens tapp var.
Den har som sagt varit lite oilka men på senaste tiden har den konstant varit ganska hård och smal lång liksom, och suttit inte för lågt och inte jätte högt, dock lite snett. Jag har inte haft super mycket flytningar, dom som har varit har varit glanstunna (inte alls slemmiga på nått sätt) lite ljus tunn lotion vit ibland. jag har varit kissnödig så jag kan ha blivit tokig! Men det har inte kommit jätte mycket kiss som man önskat när man kännt sig så hopplöst kissis. Det har stretat och stickt lite i livmodern, som en samandragning. Som när man har magknip fast i livmodern i stället, det har kommit och gått. Inte så där konstant som med mensverk. Jag har kännt mig rätt ok också. Innan mens brukar jag få några dagar där jag känner att ingenting duger, obekväm i kläder och ledsen, känner sig ful och tjock och så. Nu har det varit rätt ok. Lite väl snyfftig, men det har jag sett som helt normalt!
annaklarans gravida tapp ovan...
men precis så var min förra månaden då mensen kom!!!!!!!!
en annans gravida tapp:
2Fre 14 mar 22:14 | ID: 30714664
Elsa o Fannys Mamma
Först satt den lågt, jag behövde inte känna med fingrarna särskilt långt upp. *satt på toa*
och 2 dagar senare (-5dagar till BIM) så tyckte jag att allt flyttats en bit upp...ÖPPEN i tappen så jag kunde komma in lite med lill-fingret.
-2dagar till BIM så var det som om man fick sträcka sig in med fingret...
BIM-dagen... högt upp o något satt för livmodertappsingången. Men jag vågade inte tro någe. Kändes som om mensen skulle komma....vågade knappt "göra nr2" för jag trodde mensen skulle komma då...
Bim+1: tappen var stängd o det var precis som dagen innan.
Bim+2: Ville bara veta om jag var gravid eller ej, så jag o min man gick o köpte test...
tog det o det visade ett STORT STARKT PLUSS !
halv mjuk kort låg
ja man får försöka jämföra den infon man har. det är tur det finns sånna som du som är villig att dela med sig TACK!
Glad Påsk/Johanna
positivt tänkande!!
bra att den stängt sig lite. det verkar som det ska gå vägen det här hoppas verkligen. kram på dig och ha en riktigt Glad påsk.