Inlägg från: bumbi 84 |Visa alla inlägg
  • bumbi 84

Nån fler som försöker lära känna livmodertappen?

nej det måste vara jobbigt att försöka så länge. vi har ju visserligen hållit på sen i maj men har ju haft missfall i mellan så det blir ju inte så många försök då. men hoppas att ni inte ger upp utan att det tar sig snart.

Bebis09 skrev 2008-03-20 11:39:31 följande:
    juppp men efter den 20:e april eller runt den 20:e april har bim den 15 april så spolnings ker nog efter den 20:e få se hur det går, kanske kan hoppas på att slippa men jag vet inte, vet inte om vi orkar fortsätta försöka!
  • bumbi 84

Grattis!!!!!!!!!! tapp info tack

Annaklaran skrev 2008-03-20 12:42:35 följande:
    JAG ÄR GRAVID!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! jag kan inte förstå det! det var positivt!
  • bumbi 84
    Digitalis skrev 2008-03-20 13:08:30 följande:
    Brösten känns inte lika ömma längre heller, det gör inte ont i dem längre och de är inte lika svullna. Jag är så grymt besviken, efter alla mina "symptom".
    nej vad tråkigt det ville vi ju inte!
  • bumbi 84

tack för infon. minns hur lycklig jag var när jag plussade med dottern.

Annaklaran skrev 2008-03-20 13:25:13 följande:
    bumbi 84 skrev 2008-03-20 12:51:09 följande:
    Tack bumbi, jag är jätte spänd! Vårt första barn ci är härligt chokad!OK TAPPEN!Den har som sagt varit lite oilka men på senaste tiden har den konstant varit ganska hård och smal lång liksom, och suttit inte för lågt och inte jätte högt, dock lite snett. Jag har inte haft super mycket flytningar, dom som har varit har varit glanstunna (inte alls slemmiga på nått sätt) lite ljus tunn lotion vit ibland. jag har varit kissnödig så jag kan ha blivit tokig! Men det har inte kommit jätte mycket kiss som man önskat när man kännt sig så hopplöst kissis. Det har stretat och stickt lite i livmodern, som en samandragning. Som när man har magknip fast i livmodern i stället, det har kommit och gått. Inte så där konstant som med mensverk. Jag har kännt mig rätt ok också. Innan mens brukar jag få några dagar där jag känner att ingenting duger, obekväm i kläder och ledsen, känner sig ful och tjock och så. Nu har det varit rätt ok. Lite väl snyfftig, men det har jag sett som helt normalt!
  • bumbi 84

hejsan mina tappvänner

min tapp är halv hård stängd sitter högt. genomskinliga flytningar. känner mig "blöt" lite längre än igår. det stramar och drar i ligamenten.
    i morgon blir det nog ett nytt test! och har mensen inte kommit innan nästa vecka eller ett plus som jag hoppas ringer jag bm och ber dom kolla.

så hur har ni det en torsdag kväll dagarna innan påsk afton?!

Kramar Johanna

• bumbi 84

här är det faktiskt mer upp än vad det brukar vara. Men vet du vad det är ju jätte vanligt med humörsvängningar i tidig grav så det hoppas vi på!!!!

• bumbi 84

Vädjan från en oförklarligt barnlös*
    Skriven av: Annimoure Nilsson "Beatrice74"

Vänner! Ni frågar mig och karl'n:
    "När ska ni skaffa barn?"
    Som att det bara är att skaffa?
    Ni vet inte hur mycket som måste klaffa!

Råden som haglar är många:
    "Din mans kalsonger är nog för trånga!"
    "Kanske han duschar för varmt eller kallt?"
    Detta har vi fått höra tusenfalt

"Drick inte kaffe, drick inte sprit!"
    (Vi har det redan slopat, men det hör inte hit!)
    "Ät vitaminer, mineraler och folsyra!"
    Vet ni att piller är jävligt dyra?

"Åk på semester, skaffa en hund!"
    "Tänk inte på det, koppla bort det en stund!"
    Ni vet inget om vår trånad!
    Ni som blev gravida efter er första månad!

Det vi går igenom är en stor prövning, ett test.
    Förstå om vi inte känner för att gå på er fest.
    Det är inte för att vara oartig eller asocial,
    men för att orka så måste vi göra våra val.

Nära och kära, vänta ut oss, bry er om.
    Om vi så ringer mitt i natten, så kom, bara kom!
    Vi kan inte vänta oss att ni ska förstå,
    men stötta oss i kampen för att bli fler än två!

• bumbi 84

*kramar om och hoppas på ett liteet mirakel*

Disan skrev 2008-03-20 22:02:47 följande:
    NEJ, den håller definitivt på att öppna sig! Så jävla bittert, tårarna bara kommer... Nu går jag och lägger mig. Försöker glömma bort att trist, jag som så gärna ville ha en liten novemberbebis!!! Dumma, dumma bebisen som inte vill bo i min mini-sovsäck!!
  • bumbi 84

hejsan tappvänner!

digitalis jag beklagar det tråkiga besöket.

Disan jag hoppas fortfarande på ett litet mirakel.

testade negativt idag igen men spydde i morse igen. mår illa varje morgon. man vill ju så gärna. jag kanske har skrämt iväg mensen till månen och är skengravid som en hund.... men än har jag inte tatt nått gosedjur som bäbis.... det kommer väl jag kanske ligger hoprullad med en liten nalle i ett hörn på påsk...

• bumbi 84

jag känner mig gravid. sa till sambon i morse att är jag ibnte gravid så är det fel på mig.

tappen hård i mjuk utan på. platt stängd. lila där nere inte fläckig längre.

ja den är alltid lite öppen när man fått barn. slemproppen sitter ju längre in. och ju kortare den blir desto bredare blir den ju. och då måste hålet vidgas lite.!

Svar på tråden Nån fler som försöker lära känna livmodertappen?