• Svar på tråden Sockerpullornas tråd
  • JFL

Oj den hade visst gått ut!

Hoppas ni hittar hit igen!

I ღ cakes
  • JFL

Skulle skriva inlägga också

Var så trött igår så jag orkade inte bara botten eller göra kristyr till påsktårtan. Men i morse fick jag plötsligt tid över. Så innan jag fick frukost i mig lyckades jag slänga ihop en chokladbotten som nu står och gottar sig i ugnen

Mysigt!

I ღ cakes
  • JFL

Hej, Ni har hittat hit! Åh tack!

är så himla trött på allt just nu

jobbar långa sena dagar, barnen somnat aldrig, igår somnade 2-åringen kl 23!!! Jag får aldrig någon fritid, aldrig tid för tårtor eller hemmet.

Skönt att jag är ledig i 4 dagar nu. Ikväll ska jag göra löjromstårtan till påsklunchen och sen påsktårtan.
    Ska göra den superenkel: Chokladbottnar (inget fusk), hela hallon -lättsockrade, vaniljgrädde med apelsinessensi och gul marsipan som jag redan har kavlat på jobbet och rullat ihop och tagit med hem

Fusk, fusk, fusk! Men jag hinner inte!!!!!!!

Det viktiga är att den blir god, äver utan krångliga hallonmousser och apelsinmousse.

Maria: Åh vilka söta!!! Ja verkligen!!!!

I ღ cakes
  • JFL

Ja fy, det är inte kul alltid.

Har västa ångesten nu för jag sa att jag kunde jobba nästa lördag, men jag har ju min kurs på C&D då!!! Väntar på att kl ska bli 9 så att ajg kan ringa jobbet och säga att jag inte kan jobba då!

*Svär långa fula ord*

I ღ cakes
  • JFL
    annis41 skrev 2008-03-21 22:08:39 följande:
    Glad Påsk alla pullor!!!!
    Tack Annis!
    I ღ cakes
  • JFL
    Nu måste jag tårta......

Fast det är denna:
    http://www3.arla.se/Default____17653.aspx?RecipeID=15423

Hade glömt att göra den och den ska stå i kylen minst i 4 timmar så den måste göras innan jag går och lägger mig.

Vanliga påsktårtan får jag lägga ihop imorgon bitti. Kommer nog inte hinna dekorera men jag bryr mig inte längre. Hinner inget.
    I ღ cakes
  • JFL

Jaha så var påskafton gjord. JAg klev upp 8 i morse för att börja med tårtan. Den blev faktiskt bra. Lite missnöjd med mjölfläckarna som var på marsipanen men jag kunde inte få bort dem så det fick vara. Ska se om jag lyckas få med den i tävlingen, vore kul. Ska bli kul att se alla tårtor på taxens sen

Barnen sover kvar hos mina föräldrar så imorgon ska jag ta itu med C&D-tävlingstårtan. Har massor av pill med den att göra och det måste göras utan barnen. Egentligen hade jag tänkt att börja redan i kväll och jag är faktiskt lite sugen, men nu har jag druckit lite vin och timmen är sen. Det blir bättre om jag börjar imorgon, annars kommer jag bara ha sönder pastillagen igen. Har redan 3 lagningar på den

MariaX
    : Klart de var nöjda, de är ljuvliga!

I ღ cakes
  • JFL

Stellamum: Tack! Ja det ska verkligen bli kul att se alla tårtorna, både i påsktävlingen och C&D-tävlingen. Var bor du?
    Undrar när Taxenstävlingen läggs ut och när den avgörs så att jag kan lägga in bilderna på tårtan här Jag känner mig nästan handikappad när jag inte får dela med mig av bilder och info som jag brukar

Rimmis: HEj Nej inte än. C&Ds tävling är på fredag.

Maria: Ja men gud vad man kan nojja. Jag har börjat ha vita bagarkläder, håret hårt upsatt, ibland med scharlett eller bagarmössa på. Lyfter upp kökslampan så att ajg inte råkar slå huvudet i den och får damm på tårtan osv. Tänk om jag fick ha ett eget tårtkök *drömmer*,
    Ja det roliga med tävlingstårtorna på dummie är att man kan verkligen göra vad som helst. Testa gränser inte bry sig om innehåll eller att tårtan säckar. DEt är bara att gå efter eget huvud och det är så kul. Liiiiite nervöst. Är lite nervös om någon valt samma tema på tårtan, men de kommer ändå inte lösa problemen på samma sätt, ha samma färger eller design på tårtan så det gör nog inget.
    Ja det ska bli hur kul som helst med kursen! Brorsan vill ha en tårta på lördagskvällen så jag måste få ihop en tårta till denna vecka. Men innehåll är enkelt, han vill ha repris på chokladfrukttårtan jag gjorde för 2 år sedan, han tycker fortfarande att det var den godaste tårtan någonsin. Ska bli lite kul att se hur jag kan förändra den med tanke på attt det var min 2a eller 3dje tårta och nu har jag gjort några till

Jessica: Hej vännen. Det är sagotema på C&Ds tävling Hur kul som helst. Hade varit kul om du hade varit med, du är så otroligt duktig.

I ღ cakes
Svar på tråden Sockerpullornas tråd