Sockerpullornas tråd
Nu ska jag sova. Måste baka en tårta imorgon och jag har inte ens gjort botten idag
Tur att det är en enkel tårta. en repris på chokladfrukttårtan
Godnatt 
Nu ska jag sova. Måste baka en tårta imorgon och jag har inte ens gjort botten idag
Tur att det är en enkel tårta. en repris på chokladfrukttårtan
Godnatt 
Är så här härligt nervös just nu
Lite extra pirr i magen, ingen vilja att äta frukost och sånt. Mysigt.
Har tårtbotten i ugnen och väntar på att Greeneyes ska hämta upp mig/möta upp mig och att klockan ska bli tillräkligt så att jag kan ta mig ner till C&D.
Jag sov jättegott inatt, men nu känner jag att det börjar dra ihop sig.
Nu har jag kämpat in alla bilderna på tårtorna på Cake&Designs utställning.
Fler bilder på min Prinsessan på ärten kommer senare. Nu måste jag gå och göra tårtan till lillebror, den måste bli klar iväll!
www.familjeliv.se/hem/jfl/galleri.php%26Design+t%E4vling+och+utst%E4llning
Här kommer mitt bidrag i Cake&Designs tårttävling
Prinsessan på ärten

Tårtan är en dummie täckt i gråmelerad SP, med stenplattemönster.
Sängen och stolen i pastillage, målade för att få "trästruktur".
Madrasser och bolster i SP och SP/MP blandat för att få hårdare lager, Hela sängen väger över 2 kg.
Stegen är spritsad i kristyr.
Det finns fler bilder i galleriet.
Maria helt underbar som vanligt. Buketten är fantastisk och jag älskar dina små spritsningar.
Tack Solaika 
Får se vad folk röstade på, jag och Fru Fogeby röstade visst på varandra så våra röster tar ut varandra
. Min tårta kändes väldigt kal om man jmf med alla andras tårtor där. Det är alltid så svårt att veta vad folk röstade, Fru Fogebys var riktigt fin och guldslottet var vackert. Troxiis teknik för att spritsa fjäll på sjöjungfrun är otrolig. Så jag vet inte vad som händer.
Godmorgon! 
Kursen igår var jätterolig och givande.Vi hade urkul tillsammans.
Annis: Tackar.
MariaX: Först och främst. Tack för igår, det var riktigt trevligt att få träffa dig i verkligheten, förlåt att jag inte kunde sluta kalla dig för Maria, svårt att bryta en vana
. Har testhållit min blomma idag och den håller faktiskt formen bättre nu när den het torkat och bladen inte är så tunga, men jag tror ändå att vi skulle ha gjort på en tjockare tråd....
Tack för alla fina ord om min tårta, här och i går på C&D. Hann vi diskutera klart den? Strunt samma.
Greeneyes: Tack så mycket. 
Pannkis: Underbara tårtor. Fendern är ju fanstastisk!
Vilka detaljer!!!!
Rimmis: Tackar.
Ankmor: Tackar. Såg du tårtan med ankmamman på från utställningen?! Tänk på dig när jag fotade den
Aiwendil: Tack också för igår. Det var riktigt trevligt att sitta brevid dig och kursa ihop. Som du sa, vi skulle ha tagit det lilla sidobordet och suttit vid, vi FLare
Liljorna blev så vackra
Ska se om jag får in någon bild på min lilja också
Du har en massa tårtor som du ska göra framöver. Mitt tips är att du du betalar ingredienserna ur egen ficka. och sedan när du (om du) får pengar för tårtorna tar du hela den summan och sparar på ett särskillt konto. Då får du ett litet konto för just tårtkurser och endel verktyg. Brukar betala verktygen ur egen ficka också, om jag behöver köpa på mig ett enstaka för att göra tårtan. På så sätt så får man snabbt ihop till kurser
Nu har jag dock tömt mitt tårtkonto och eftersom jag itne gör tårtor längre så kommer det dröja innan kontot fylls på igen,
Aiwendil,
Här kommer min lilja:

KAn säga att den ser bättre ut på bild än i verkligheten
Jag är nöjd med den, hur jag fick till pastillen och knoppen och allt sånt, det svåra var att jag fasktiskt tror att trådarna var för tunna. MEN det är fördelen med att sedan kunna jobba hemma med blommorna, när jag gör den sen kommer jag ha tjockare tråd + tid att låta de torka ordentligt.
Jessica: Tack vännen
Ja det var synd att du inte kunde komma dit. Men Anette planerar att ordna detta varje år framöver så det finns många tillfällen ![]()
G-E: åh vad tråkigt med din farmor, beklagar verkligen att hon är så dålig. *Kram*
Tack så mycket