• JFL

Sockerpullornas tråd

Solaika skrev 2008-04-09 14:45:04 följande:
    Nu, äntligen, har jag tagit mig tid o sitta o göra en del av dekorationerna till tårtan på fredag. Skratta inte ihjäl er
    Ljuvliga, underbara och wow! har du gjort dem????
    I ღ cakes
  • JFL
    Solaika skrev 2008-04-09 23:05:16 följande:
    Haha.. japp, alldeles själv Men överdriv inte så mycket

I ღ cakes
  • JFL

Ankmor: underbar bukett. Jättefina. Kul med kurs

I ღ cakes
  • JFL
    Ankmor skrev 2008-04-13 22:42:08 följande:
    Tack! Kanske låter lite löjligt men; det betyder mycket att "höra" det från dig. Du är ju lixom en sort guru här *fniss*
    Men uschGenerad. Vi är alla duktiga, Tack för att du säger det, jag är oerhört smickrad även om jag inte håller med kanske
    I ღ cakes
  • JFL
    Solaika skrev 2008-04-14 00:23:08 följande:
    Den här är nästan pinsam att visa.. Det ville sig inte riktigt.. Färgen blev inte riktigt som jag tänkte.. Schablonerna (stavas?) ville inte alls som jag ville.. Men ni kanske ser att det ska vara skitiga hundtassar iaf? SPn blev skrynklig på sidorna.. suck.. Ser ni vad kvistarna föreställer?Den va iaf god.. får väl se det så.. Chokladbottnar med blåbär o vit choklad.Nu ska jag gå o sova. Har inte riktigt orkat nåt på några timmar.. vi fick ta bort en älskad liten mus idag pga en skada som inte gick att göra något åt
    Söt tårta. Ibland så skiter sig allt bara, det är bara så, men jag tycker att du lyckades ändå.

Tråkigt med din lilla älskling
    I ღ cakes
  • JFL

Tussa trist med datorn, jösses vilka fina blommor du har gjort då!

I ღ cakes
  • JFL
    Ankmor skrev 2008-04-17 22:01:30 följande:
    Wow tusen tack för tipset! De priserna är ju helt överkomliga Jag hade tänkt trippa iväg till W&W och köpa där, men nu slipper jag det! jippi!!
    Jag köpte ett "muffinsbleck" för någon vecka sedan på Rusta. Också jättebillig
    I ღ cakes
  • JFL

Hej mina vänner. Jag vet att jag inte har varit inne här på länge för min vecka har varit lång och jobbig. Arbetsveckan slutade inte så bra heller då vi blev väckta tidigt på fredagsmorgonen av dagispersonalen som meddelade att vi inte kunde lämna barn på dagis pga att dagis hade brunnit.  Så hela gårdagen var ganska förvirrande.

Men idag har livet varit bättre, jag fick biljett till bagerimässan i torsdags och gick dit själv idag. Strosade och pratade med en massa branschfolk.  Det har varit superkul, fått en massa prover bla på muffinsformar och så fick jag 2 (!!!) rullar spritspåsar Jag var i paradiset

Jag har skrivit lite om branden i min personliga blogg om ni är nyfikna.

MariaX: Fantastiska hibiskusblommor!! Jag fattar inte hur du gör!

Solaika: Jag har en bildserie i galleriet hur jag gör mina gerbera. Dock inga texter...
    www.familjeliv.se/hem/jfl/galleri.php&cur_album=T%E5rtor+%26+dekorationer

I ღ cakes
  • JFL

G-E: tyvärr hade jag inte möjlighet att ta med någon, annars hade jag gärna tagit dit dig
    Ja det är förjävligt med dagis. Har haft väldiga prblem med hur jag skulle lösa barnpassning av Elsa mån-tis, men nu har Alice fått ögon inflammation så jag måste vara hemma med henne ändå.

rimmis skrev 2008-04-27 16:57:33 följande:
    Jag kunde inte lägga in den fullstora bilden... *lite okunnig*
    Helt fantastisk!!!  Älskar hur vackert du har målat på kanten.
    Solaika skrev 2008-04-27 12:19:42 följande:
    Såhär ser den ut. Skulle varit svart.. men Kakburken skickade inte sakerna.. har fortfarande inte skickat sakerna.. så jag fick inte hem den svarta marsipanen. Hoppas för deras skull att dom skickar grejerna i veckan. För hälften av innehållet i det paketet behöver jag till provsmakningen nästa söndag.
    Den var fin, tycker också att det var snyggt med röd bakgrund. Konstigt att du inte fått varorna.
    I ღ cakes
  • JFL
    greeneyes skrev 2008-04-28 15:51:27 följande:
    JFL: usch, ja misstolka mig rätt, men ögoninflammationen kanske kom i rättan stund...  hur ska de göra annars, barnen måste ju får gå på dagis? !ÅÅÅHHH, jag måste bara berätta, en kollega var i USA, och ajg skickade med lite önskemål om tårtsaker, och jag fick grejerna idag! Hon hade köpt en fyrpack med hjärtformar, en animal-form och lite småsaker såsom bake-easy från Wilton.. Allt till ett totalt pris av 400kr, sååå billigt! Ska se om jag hittar lite länkar!
    Du har rätt, men jag känner att jag egentligten inte har tid att vara hemma med tjejerna. Men det är sant, det känns bättre att ringa till jobbet och säga att jag måste vara hemma pga sjukdom än att Elsa är utan dagisplats.
    Alice avdelning funkar fortfarande, det är bara Elsas och en avdelning till som måste saneras. De ska få gå på ett tillfälligt dagis i Folketshus mitt i centrum och denna vecka arbetar personalen hårt med att rädda dit det som går att rädda och köpa nytt av det som är förstört och ta det till nya lokalen så att de kan ha "fungerande" verksamhet fr.o.m. nästa vecka.
    I ღ cakes
Svar på tråden Sockerpullornas tråd