• JFL

Sockerpullornas tråd

G-E: Fy så jobbigt. De kan liksom inte begära det omöjliga...

Tussa: Blir stressad bara av att läsa dina ord om blommorna...

Mooogn: Har inte testat Verkar för sliskigt.

I ღ cakes
  • JFL

Tussa: perfekt!!!!! Slappna av och njut nu

I ღ cakes
  • JFL

Måste det vara i FP? Kan ni inte köpa en massa riktiga rosor och sticka ner i tårtan bara?

Solaika skrev 2008-05-14 08:46:12 följande:
    Hjälp!!Jag ska göra en bröllopstårta till den 31a maj. Jättekul! Meeen.. dom vill ha en hel drös med rosor i FP.. Jag hinner inte! Hjälp mig!? Jag kan åka en liten bit o hämta om det behövs. Eller betala frakt o sånt om nån vill göra o skicka hit. Please!!
    I ღ cakes
  • JFL
    Solaika skrev 2008-05-14 23:48:42 följande:
    Dom ville absolut inte ha äkta blommor. Men Fru Fogeby hjälper mig o gör rosor så det har löst sig.
    Vad jobbiga de är. Bra att du får hjälp då
    I ღ cakes
  • JFL
    greeneyes skrev 2008-05-15 22:41:09 följande:
    ankmor o maria: tack för tipsen, ska kika på glansen!  men ånga.. aldrig hört talas om?? tänkte främst till brättet på studenthattar, de är ju blanka..jag har inte varit inne på ett par dagar, har spenderat varje ledig sekund till att göra små blommor i määäääängder.. vilket jobb att sätta varje blomma separat på en egen tepjad tråd.. suck! är uppe i ca 180 st, har räknat ut att det behövs ca 500 st.. suck.. o jag har ju inte så jäääättemycket tid direkt, dottern har kommit in i den klassiska 8-månaderskrisen och kan därmed inte ens sitta i sin stol bredvid, utan ska sitta hos mig all sin vaken tid (o kinkar ändå.. haha).. men åh, vad fina blommorna blir ... jag lyckades förresten styra in henne på en lilarosa som är SQ:s cyklamen istället för sån där ljus syrenlila myyycket finare!
    Men kan du inte testa med att pensla med äggvita på brättet när det är gjort, det borde göra det glansigare, även när det har torkat.

Inom konditorivärden finns glansspray, konstigt att det inte går att köpta inom hobbytårtvärden....

Oj så många blommor du gör . Jösses. Hoppas hon inser vilket arbete du lägger ner på tårtan.
    MariaX m 2 skrev 2008-05-16 16:08:32 följande:
    Så, nu är helgens *som-nästan-inte-blev* tårtor färdiga . Men borde jag haft nåt mer på, tycker att det fattas nåt...? Hon har gula rosor i buketten, kanske skulle göra nåt med det... men jag vill ju inte ha för mkt heller... suck. Vad tycker ni?
    Jättevackra. Kanske en gul rosenknopp hade passat om hon hade rosor i buketten? Men detta duger bra. Buketten är fantastisk och spritning underbar. Lyfter hela tårtan.
    I ღ cakes
  • JFL

JAAAAAA nytt datum!!!

Har inte bokat in övriga semestrarna än på jobbet, bara semestern i augusti, så jag kan inte lova att jag kan i juli, men det borde gå. Jag vet att jag defenitivt inte kan i i aug iallafall

Fyll i ditt namn efter de datum du kan!

18-20 Juli : Tussa, MariaX, Ankmor, JFL

25-27 Juli: Tussa, MariaX, Ankmor, JFL

1-3 Augusti: Tussa, MariaX

8-10 Augusti: Tussa, MariaX, Ankmor

I ღ cakes
  • JFL
    tack

Ja det vore kul att komma.
    Tussa76 skrev 2008-05-18 17:29:52 följande:
    JA, JA, JAAA!! Skulle ju vara SÅ superkul om du kunde komma! Du är ju verkligen en "ursockerpulla" ju!!
    I ღ cakes
  • JFL
    Aiwendil skrev 2008-05-22 23:01:45 följande:
    Här är min lilla sockerflicka jag gjort idag.Beställde en sån form från kakburken med bebishuvuden och sen har jag målat.WEEE.. det var verkligen roligt...
    Så söt!!! Du kan verkligen konsten att göra vackra ting, jag hade aldrig lyckats så bra med målningen.
    I ღ cakes
  • JFL
    Aiwendil skrev 2008-05-22 23:59:32 följande:
    Här!Han är inte gjord av socker men precis lika söt som socker (tycker jag) så han platsar väl att få visas upp här i sockertråden

Isak-gos!!!!

Den gladaste killen jag vet
    I ღ cakes
Svar på tråden Sockerpullornas tråd