• JFL

Sockerpullornas tråd

Solaika skrev 2008-04-03 17:08:23 följande:
    Tänkte bara kolla så ni lever allihopa. Det är så tyst här
    Lever också....

Har bara tassat omkring i några dagar nu... Generad
    I ღ cakes
  • JFL

Hej Rimmis

Jag måste ändra min sidfot 2 ggr innan jag får den som jag vill, så testa igen

I ღ cakes
  • JFL

Yeay! Det funkade Åsa

Sitter och äter Icas äppelcookies, svärmor köpte ett paket och jag "skonar" barnen frn de genom att äta upp de själv Jättegoda är de faktiskt
    Ska gå och lägga mig nu och titta på "Gordons Kitchen nightmares", det är fredag imorgon äntligen, men jag börjar tidigare på jobbet...

Kram och godnatt

I ღ cakes
  • JFL
    rimmis skrev 2008-04-04 18:07:26 följande:
    JFL: njae... jag ändrade manuellt men det försvinner på en gång... hmm..
    Aha! Dum fråga men har du testat att gå in och ändra i intällningar, om du går in på dina sidor? För manuellt i lilla rutan kan du ändra 1000-gånger utan att det byter ut vad du har i dina inställningar.
    Äntligen fredag!
  • JFL

MariaX: underbar tårta! Kul att se nått annat än dina vackra blommor.  Superduper söt!

I ღ cakes
  • JFL
    greeneyes skrev 2008-04-05 09:54:24 följande:
      nån som gjort orkidéer?bilder? har börjat bli lite sugen på att testa det!
    Jag har. Har väl några bilder inne, men inte någon "arbetsbeskrivning" med bilderna.

www.familjeliv.se/hem/jfl/galleri.php&cur_album=T%E5rtor+%26+dekorationer en bild på förstasidan också
    I ღ cakes
  • JFL
    greeneyes skrev 2008-04-05 10:36:17 följande:
    JFL: heeej gumman!! wow, du har lyckats lika bra med dem som med allt annat var de svåra att göra? hur gjorde du o vilken utstickare har du?
    Har haft denna utstickaren: www.kakburken.se/product_info.php

Arbetsbeskrivningen har jag tagit ur denna bok: www.kakburken.se/product_info.php

Det som kan vara det svåra är väl mittenblomman. För du ska sticka ut blomman som vanligt, sedan klipper du isär spetsen så att det blir 2 spetsar, tunnar du ut och "lockar" dem med en dogbone/ballingtool.För att få till mitten på blomman så klämmer man till två åsar med en pincett och sedan tar du en liten ärta med FP, och trycker till med en tunn spets så att den blir "tvådelad" och ser ut som en kaffeböna. Kaffebönan limmar du på åsarna.
    För att få ihop alla delarna måste du ha floristtråd i dem. Så det sitter en floristtråd in i bladet "ovanför" kaffebönan. Likaså tråd i de andra bladen 2 runda och 1 trippelblad. För att göra en orkidée krävs 4 delar.

De runda bladen och trippelbladet har jag bara fäst på floristtråden och sedan veinat.Tycker att denna veiner är bra till orkidéer (annars anv jag inte den så jättemycket):
    www.kakburken.se/product_info.php

Det är inte så svårt att göra men det är pilligt.

http://www.familjeliv.se/hem/jfl/gallery/phpalrhnd.jpg

Åh blir sugen på att gå ner och göra lite blommor faktiskt
    Fru Humla skrev 2008-04-05 17:07:43 följande:
    hej på er!har försökt läsa ikap lite nu och kan ha missat men orkar inte läsa mera nuvem vann tävlingen? eller är det inte färdigt??är såå nyfiken och ni alla är ju så duktiga!en annan sak som jag undrar är om någon av er har råkat se en oblatbild på nån sida med Dora på?hon har svart hår och en apa. har en beställning och känner mig lite lat. har kikat lite men än har jag inte hittat så jag tar gärna emot lite tips.trevlig helg!!
    Fru Fogeby vann Cake&Designs tävling, om det var den du menade. Nej har inte sett Dora, men det borde finnas tycker jag. Kan du inte måla en själv? Eller kanske kan du beställa en bild från nått bildföretag, då kan du göra en egen bild med namn och allt på bilden, om du har den möjligheten.
    I ღ cakes
  • JFL
    Aiwendil skrev 2008-04-05 23:01:39 följande:
    JFLJag fattar inte det där med ärtan och åsarna Kan du inte göra en orkidé och göra steg för steg...det är just bara det där med ärtan jag inte fattar...En annan sak... du böjer alltså pinnarna EFTER bladen torkat...? Det trodde inte jag...
    Hahaha nej jag vet det är därflör jag inte har gjort den arbetsbeskrivning för det går inte att förklara.....
    Vet inte om jag har steg för stegbilder heller.....

Vilka pinnar? Floristtråden??
    I ღ cakes
  • JFL
    Aiwendil skrev 2008-04-06 10:10:13 följande:
    JFL*asg* Jaaa.. floristtråden... Jag var så trött när jag skrev det inlägget

Ja det  måste du, alltså vänta på att FPn torkar helt först innan du börjar böja trådarna, annars lossnar den från FPn och blomman går sönder.
    I ღ cakes
  • JFL

Jessica:  Tack Jag vet, R klagar alltid på att jag fotar allt. Men denna gång tror jag inte att det blev några bilder under tiden, kanske borde kolla igenom alla bilder (som nu har hamnat på externhårddisk tyvärr)

Maraschino skrev 2008-04-07 19:59:47 följande:
    Nån av er som vet om det finns en amerikansk sida med tårtprylar?? Tänkte att man kanske skulle passat på å handla lite nu när dollarn ligger lågt!! 
    Nej men jag har just kommit på att min älskade faster ska till Sverige om en månad, jag borde verkligen be henne ta med en massa skoj, men jag vet inte vad jag ska be om. Hon bor ju i staterna .

Vad "borde" man köpa som inte finns här?????
    I ღ cakes
Svar på tråden Sockerpullornas tråd