greeneyes skrev 2008-04-05 10:36:17 följande:
JFL: heeej gumman!! wow, du har lyckats lika bra med dem som med allt annat var de svåra att göra? hur gjorde du o vilken utstickare har du?
Har haft denna utstickaren:
www.kakburken.se/product_info.php
Arbetsbeskrivningen har jag tagit ur denna bok:
Det som kan vara det svåra är väl mittenblomman. För du ska sticka ut blomman som vanligt, sedan klipper du isär spetsen så att det blir 2 spetsar, tunnar du ut och "lockar" dem med en dogbone/ballingtool.För att få till mitten på blomman så klämmer man till två åsar med en pincett och sedan tar du en liten ärta med FP, och trycker till med en tunn spets så att den blir "tvådelad" och ser ut som en kaffeböna. Kaffebönan limmar du på åsarna.
För att få ihop alla delarna måste du ha floristtråd i dem. Så det sitter en floristtråd in i bladet "ovanför" kaffebönan. Likaså tråd i de andra bladen 2 runda och 1 trippelblad. För att göra en orkidée krävs 4 delar.
De runda bladen och trippelbladet har jag bara fäst på floristtråden och sedan veinat.Tycker att denna veiner är bra till orkidéer (annars anv jag inte den så jättemycket):
Det är inte så svårt att göra men det är pilligt.
Åh blir sugen på att gå ner och göra lite blommor faktiskt

Fru Humla skrev 2008-04-05 17:07:43 följande:
hej på er!har försökt läsa ikap lite nu och kan ha missat men orkar inte läsa mera nuvem vann tävlingen? eller är det inte färdigt??är såå nyfiken och ni alla är ju så duktiga!en annan sak som jag undrar är om någon av er har råkat se en oblatbild på nån sida med Dora på?hon har svart hår och en apa. har en beställning och känner mig lite lat. har kikat lite men än har jag inte hittat så jag tar gärna emot lite tips.trevlig helg!!
Fru Fogeby vann Cake&Designs tävling, om det var den du menade. Nej har inte sett Dora, men det borde finnas tycker jag. Kan du inte måla en själv? Eller kanske kan du beställa en bild från nått bildföretag, då kan du göra en egen bild med namn och allt på bilden, om du har den möjligheten.