Sockerpullornas tråd
FWF som spackel, under SP? Jag är tveksam att det funkar. Låter kladdigt och svårarbetat. Eller?Har bara spritsat den.
Har svårt att föreställa mig det, men det kanske funkar...?!
FWF som spackel, under SP? Jag är tveksam att det funkar. Låter kladdigt och svårarbetat. Eller?Maria: Underbara tårtor som vanligt. Enkla eleganta och fantastiskt fina.
Blir avundsjuk på att du hinner göra tårtor, jag hinner inget längre....
Känner att jag börjar glida bort från tårtorna, om jag inte tar upp det snart kommer jag tappa intresset och det vill jag inte. 
Rimmis: Tack 
Åh så söt i vitt och rosa. Bra gjort Ankmor. ![]()
Det var inget jag tänkte på, men man lär sig varje gång man gör nåt. Helt godkänt första försök, förstår att du är nöjd ![]()
G-E: Åh nej vad tråkigt.
Maria: Tack. Ja det är verkligen jättetråkigt. Tråkigt att känna hur intresset försvinner när jag har lagt ner så mycket på det. Och det är bara för att jag inte hinner tårta längre.
Annis: Ett bra underarbete är det viktigaste. Redan när du lägger på grädden - eller vad du fodrar tårtan med, så gör du en sjö i den. Arbeta fram formen redan här. Sedan täcker du tårtan och arbetar fram formen igen och har på pipinggelen.
Så som jag gjorde på båttårtan. Här har jag låtit sjön gå ut över kanten men det går bra att ha en sjö mitt på också.
www.familjeliv.se/hem/jfl/gallery/phpufldz1.jpg
www.familjeliv.se/hem/jfl/gallery/phpstjhzo.jpg
Maraschino: En sådan sockersöt dekoration blir som körsbäret mitt på tårtan! Det som fulländar verket!
Rimmis: Tack. Jag försöker hålla igång tårttänkandet och allt omkring med denna tråd och mina CC. Har faktiskt raderat tårttråden ur mina favoriter nu (igår), det kändes som ett stort steg bort, men jag blir bara stressad av den tråden så det var lika bra. Föredrar denna lugna tråd som jag hinner med att hjälpa folk i, och hålla mig ajour i.
Ja jag har verkligen svårt att få i hop tiden mellan jobb, familj och hem, tårtorna finns verkligen ingen tid för, eller lust att ta flera timmar från familjen för. Jag hoppas att jag kan hittat en balans som funkar tillslut.
Återigen Tack.

(uppskattas av kunderna om inte annat Halloj tjejer,
hade fullt upp igår.
50 muffins bakade - 30 av de har fått en frosting. Allt är packat och märkt. De ska till dagis - 2 avdelningar, R jobb och mitt jobb.
En Scrapbook-sida är gjord till ena dagisfröken. Som tack för alla dessa år på småtroll (Alice ska flytta upp nu och blir den sista som lämnar henne) Har aldrig gjort sånt förut men är nöjd.
Diskade en maskin
Inget är packat fast vi åker till landet i kväll.
Middag åt jag vid ett i natt när jag äntligen var klar
Alice somnade i soffan efter midnatt! ![]()
Här kommer resultatet i alla fall:

Vaknade pigg och 2 minuter innan klockan. Så nu ska jag fortsätta min tjurrusning. Till dagis, till jobb, hem packa för landet och sedan ut och bara njuuuuuuuuuuuta av midsommaren!
Trevlig midsommar!
Tack! Tack det samma.