• JFL

Sockerpullornas tråd

Nu ligger dagens 3 olika cupcakes i mitt galleri och i bildtråden

Solaika: Men åh!!! Det finns idioter överallt Skrikandes Förstår att du vart arg. Undar varför han tyckte att hundarna var vanvårdade? Bille han bara jävlas eller hande han verkligen inbillat sig det?

I ღ cakes
  • JFL

Åh så söt den blev Maria. Underbart med blommorna och slingorna kring bokstäverna. Köpte också de utstickarna på kursen men har itne anv de än så klart.

Meehh... vad tråkigt att de inte vågar visa sin uppskattning. Dåligt . Tror att ALLA här inne hade reagerat lika dant. Våra tårtor är våra konstverk, klart man vill ha beröm

I ღ cakes
  • JFL

Maria: vad tyckte din sambo om tårtan? Åt han av den?

I ღ cakes
  • JFL
    Solaika skrev 2008-05-03 00:10:15 följande:
    Vilka träliga människor att bjuda! Nånting kan man ju säga iaf!Jag måste bara få visa *skrattar högt*tjuvtittat.se/tankefel/till-skillnad-fran-poj.../
    Hmm, smilar lite. KåKå är ju vår största leverantör. Visst kanske man har fnissat lite åt loggan, men så kul är den inte att den ska hamna på tjuvlyssnat.... eller?!

Nja, jag är för trött ajg med. Jag ska nog sova lite.
    I ღ cakes
  • JFL
    Solaika skrev 2008-05-03 14:39:25 följande:
    Hehe.. njae, jag va lite lätt övertrött igår!
    I ღ cakes
  • JFL

Solaika: Tänkte först "jösses vilken fantastisk gerbera hon fått till" men så såg jag att den var riktig. Söt tårta iallfall med blomman och prickarna.
    Snusktårtor är jag inte mycket för, tycker inte att det hör till mat. Fattar inte hur man kan ge den till sin mamma?! Vad har man då för förhållande till sin mamma?! Inte skulle jag iallafall, mamma och jag är pryda i det avseendet..... Men du har lyckats med tårtan iallafall !!!

I ღ cakes
  • JFL

MariaX: Om det är en flicka som ska få tårtan så kan du göra ett smycke och ha på. Ett guldhjärta till exempel, eller ett pärlhalsband, en klassisk present till en konfirmand.

Eller att du skriver ett citat ur bibeln på tårtan.
    Sen ska du självklar ha en bukett på. Den kan vara ganska enkel till en konfirmand. Vårblommor som alla säger är vackert. Liljekonvalj och Gullviva kanske, eller en pingstlilja till pingst. Den kan ju ligga ihopbunden med ett silkesband på tårtan, som om man plockat den och bara lagt dit den.

Är det en pojke... kan du göra ett litet guldkorssmycke och bukett ombunden med mörkblå sidenband.

Eller måla en siluett av ett par beende händer.

Mooogn: Hej!!! Välkommen hit! Flädermousse är enkelt, men grönt äpple? Det är svårare. Kan man göra mousse på äppeldryckkoncentrat? Kanske frächa till det med lite lime? Annars får du riva gröna äpplen och göra mousse på, det kan ju funka.

I ღ cakes
  • JFL
    mooogn skrev 2008-05-07 10:19:23 följande:
     --> Har läst lite i de gamla trådarna och ville bara "avslöja" mig som den där jobbiga bruden som begärde svart bröllopstårta med orkidéer på nyårsafton! Men både vi och gästerna tyckte att det var en UNDERBAR tårta Tack, JFL!
    Aiwendil skrev 2008-05-07 20:51:51 följande:
    Jättefint Måste också prova nångång..Bara det att jag blir så nervös när jag ska göra nått och bara har EN chans på mig Målar man fel så målar man fel liksom Samma när man ska lägga på sp-locket... Man har ju bara en chans på sig.. hahaha....
    Det går faktiskt att "sudda". Ta bara ren alkohol på en ren pensel och torka bort det du målade fel. Du får bort nästan allt, ibland kan det vara små spår av färg men det syns nästa inte
    I ღ cakes
Svar på tråden Sockerpullornas tråd