• Svar på tråden Sockerpullornas tråd
  • Solaika
    Sexymala skrev 2008-04-23 19:51:54 följande:
    Hinner inte det heller.. Har full upp! Men skall se om jag hinner göra lite blommor nu ikväll eller imorgon. Tänkte kallor, de är lätta och snygga.Tänkte nästan ta fram SMBC:n jag har i frysen och spritsa med den, för att slippa göra kristyr! Det måste väl gå!? Om den får tina bra först, och vispa upp den...
    Sicket elände. Men kallor är jättefina! Det blir kanon. Det går säkert med SMBC.. iofs så kan du ju lika gärna göra kristyr nu o vispa upp den innan du använder den. Lika väl som att vispa upp SMBC
    Kom och gå en mil i mina mockasiner, innan du bedömer vem jag är.
  • Sexymala
    Solaika skrev 2008-04-23 21:23:28 följande:
    Sicket elände. Men kallor är jättefina! Det blir kanon. Det går säkert med SMBC.. iofs så kan du ju lika gärna göra kristyr nu o vispa upp den innan du använder den. Lika väl som att vispa upp SMBC
    Jo, vet att man kan använda kristyr igen ( men vispa upp den?
    den, det har aldrig jag gjort! Jag använder den som den är! och det har funkat finfint!)

Men tänkte slippa jobbet att göra den, när det bara är att ta ur smbc burken ur frysen!!
  • Solaika
    Sexymala skrev 2008-04-23 21:54:43 följande:
    Jo, vet att man kan använda kristyr igen ( men vispa upp den? den, det har aldrig jag gjort! Jag använder den som den är! och det har funkat finfint!)Men tänkte slippa jobbet att göra den, när det bara är att ta ur smbc burken ur frysen!!
    Jag vet inte.. hörde nån gång att man skulle vispa upp den.. men jag kan ju ha fel Vispa kristyr eller vispa SMBC.. du gör som du vill
    Kom och gå en mil i mina mockasiner, innan du bedömer vem jag är.
  • greeneyes

sexymala: kan du inte spritsa nåt snyggt mönster, var det inte rimmis som gjort nåt liknande? typ vit tårta med svart eller mörkbrunt mönster? *glömsk*

Blev mamma 070825 till en underbar dotter!
  • greeneyes

*tillbaka från snokandet i rimmis galleri* japp, den tårtan är så tooooksnygg - den med målat svart mönster!

• Sexymala
    greeneyes skrev 2008-04-24 10:33:48 följande:
    sexymala: kan du inte spritsa nåt snyggt mönster, var det inte rimmis som gjort nåt liknande? typ vit tårta med svart eller mörkbrunt mönster? *glömsk*
    Jo, det blir väl något sådant! Men visst borde det gå att göra det med smbc?! Vet att jag tjatar
    Det blir några kallor med!

Funderade på färger och färga redan färdig smbc, men det borde gå va? Samtidigt som jag vispar "upp den" och ha i pastafärg?!
    Funderar på rosa botten, men färg på spritsningen? Brunt är jag inne på, men då blir det kakao att färga med och är osäker hur det blir i smbc som redan är klar.
    Jaja, får fundera ett slag!
    *går in o snokar upp bilden hos rimmis*
  • greeneyes

men kan du inte färga med brun pastafärg då?

Sexymala skrev 2008-04-24 14:11:49 följande:
    Jo, det blir väl något sådant! Men visst borde det gå att göra det med smbc?! Vet att jag tjatar Det blir några kallor med! Funderade på färger och färga redan färdig smbc, men det borde gå va? Samtidigt som jag vispar "upp den" och ha i pastafärg?! Funderar på rosa botten, men färg på spritsningen? Brunt är jag inne på, men då blir det kakao att färga med och är osäker hur det blir i smbc som redan är klar. Jaja, får fundera ett slag! *går in o snokar upp bilden hos rimmis*
  • MariaX m 2

Hello girls, hoppas ni har haft en härlig vecka i solen

Var det nån som märkte att jag surade lite i tråttråden igår ? Jag blir faktiskt irriterad på att man (läs jag) engagerar sig i att titta på allas tårtor och kommenterar dom men ingen verkar bry sig. Jag skulle vilja ha tillbaka lite av stämningen som vi hade förra året när folk faktiskt brydde sig om varann och varandras alster. Men men, det är kanske bara att ge upp... Som tur är har vi ju denna tråden !!

Det här är min tårta för dagen (2 varianter på den). En tårta till mannens jobb, fylld med kokos- och limemousse.

Lite enklare dekorationer

Jag ser dina drömmar sakta lossna från mitt liv...
  • jessica6

Maria: Jisses, vilken bukett! Ja, om inte du kommer frivilligt till sockerpullsträffen så kommer jag och kidnappar dig och SLÄPAR med dig dit, hahaha! Finner inga ord!!!!

Jag har bokat in helgen i almanackan och än så länge ser det ut som jag kan åka, jag har bil så några får jättegärna åka med mig från Stockholm. Greeneyes: du är redan inbokad

Är det någon som gjort jordgubb/rabarbermousse? Några tips?
    Ska göra  sonens tårta nästa vecka och behöver lite ideer på fyllningar! Ingen inspiration här inte! Usch!

Kram på er!

• jessica6

Har ni sett Greeneyes  "kalles kaviar"-tårta??? Gå in och titta på den, hur häftig som helst!!!
    Bara ett litet tips!

Svar på tråden Sockerpullornas tråd