• Svar på tråden Sockerpullornas tråd
  • Ankmor
    rimmis skrev 2008-04-27 16:57:33 följande:
    Jag kunde inte lägga in den fullstora bilden... *lite okunnig*
    WOW!! Jag är stum! Jisses vad vacker den tårtan var! Är det pärlhyasinter? Äkta eller socker - det är lite svårt att se sörrö! Har du målat med pensel eller är det spritsat?
    Återigen; WOW!!
    Här är rent nog att hålla sig frisk och rörigt nog att trivas ...
  • Ankmor
    MariaX m 2 skrev 2008-04-25 15:16:40 följande:
    Tack Ankmor , jag blir så glad!!Jag brukar inte heller skriva nåt i tråden, går nästan alltid in i folks gb, blir lite personligare då Du var en av dom som jag syftade på när jag sa att vi var några stycken som ger feedback Tur att vi har varann härinne Längtar efter sockerpull-träffen !!!Nu har jag suttit och gjort ranunculusblommor, typ smörbollar, till en vårtårta. Borde vara ute men har en sjuk liten kille hemma så det får bli sen. kram på er sockerpullor
    Ranunkler? Hoppas på bilder väldigt snart + hoppas på en liten lektion på träffen.
    Jag fullkomligt älskar ranunkel!
  • Solaika
    Håller med Ankmor! WOW!! Absolutley Amazing!!!
    Kom och gå en mil i mina mockasiner, innan du bedömer vem jag är.
  • rimmis
    Ankmor: Det är lavendel och blommorna är inte gjorda i fp... Skrattande Jag ville ha äkta... Gjorde en lavendel och hallonmousse som fyllning och ville matcha. Det är målat med en pensel.

Tack Generad
  • Ankmor
    rimmis skrev 2008-04-27 20:41:57 följande:
    Ankmor: Det är lavendel och blommorna är inte gjorda i fp... Jag ville ha äkta... Gjorde en lavendel och hallonmousse som fyllning och ville matcha. Det är målat med en pensel.Tack
    Ok, man kan ju inte veta - det ser ju så äkta ut ibland. Men tårtan är fortfarande WOW
  • JFL

G-E: tyvärr hade jag inte möjlighet att ta med någon, annars hade jag gärna tagit dit dig
    Ja det är förjävligt med dagis. Har haft väldiga prblem med hur jag skulle lösa barnpassning av Elsa mån-tis, men nu har Alice fått ögon inflammation så jag måste vara hemma med henne ändå.

Helt fantastisk!!!  Älskar hur vackert du har målat på kanten.
    Solaika skrev 2008-04-27 12:19:42 följande:
    Såhär ser den ut. Skulle varit svart.. men Kakburken skickade inte sakerna.. har fortfarande inte skickat sakerna.. så jag fick inte hem den svarta marsipanen. Hoppas för deras skull att dom skickar grejerna i veckan. För hälften av innehållet i det paketet behöver jag till provsmakningen nästa söndag.
    Den var fin, tycker också att det var snyggt med röd bakgrund. Konstigt att du inte fått varorna.
    I ღ cakes
  • MariaX m 2

Jättesnygg tårta Solaika ! Tycker nog rött blev snyggare än svart jag oxå

Ankmor skrev 2008-04-27 19:20:42 följande:
    Ranunkler? Hoppas på bilder väldigt snart + hoppas på en liten lektion på träffen.Jag fullkomligt älskar ranunkel!
    Ja jag tycker oxå ranunkler är jättefina, dock blev mina i socker inte såå snygga, får jobba lite mer på dom Oj vad vi ska lära oss saker av varann på träffen känner jag

rimmis - Hur smakade lavendelmoussen, var den god? Får man fråga efter receptet, det låter såå gott  ?
    Jag ser dina drömmar sakta lossna från mitt liv...
  • Tussa76

Solaika: Jättefin! Jag tycker nog att rött blev bättre än svart... det blir ju lätt lite mörkt och trist till småpojkar!

Rimmis: Åååhhhh... Så vacker!! Har längtat efter att få se en ny tårta från dej!

Jag är också nyfiken på lavendelmoussen... Recept?

• MariaX m 2

JFL - Usch vad läskigt med dagis

Tack för din snälla kommentar , jag älskar hibiskusar !!!

Jag ser dina drömmar sakta lossna från mitt liv...
  • Solaika

Tack både Maria o Tussa!

Det är mycket tårta på gång nu.. födelsedagstårtor, doptårtor o bröllopstårtor

Kom och gå en mil i mina mockasiner, innan du bedömer vem jag är.
Svar på tråden Sockerpullornas tråd