• Svar på tråden Sockerpullornas tråd
  • Maraschino
    Maria: Tittar och blir stum av beundran!!!  

Idag vaknade jag med världens förkylning, sambon jobar den här veckan och jag är ensam hemma med lillkillen.. Känner mig inget vidare just nu men det ger sig förhoppningsvis, tyvärr har min rygg fått för sig att spöka just idag oxå... Bara sex veckor kvar tills man blir rörlig igen går jag över tiden kommer jag krevera!!!
    Varför hjälper inte alvedon idag....
    BLÄ....................

Hoppas att alla andra har en bättre dag än mig!!
  • greeneyes

Jessica: ååh, tack, jag blev faktiskt väldigt nöjd med kalles kaviar-tårtan också   o klart vi ska samåka!

maria: även jag är heeeeelt stum av beundran, speciellt första buketten var fantastiskt ljuvlig o vacker *öser adjektiv*

maraschino: *skickar massor av kramar* hoppas du mår lite bättre snart.. kanske ut o sitta lite vid lekparken - så sonen kan vara aktiv o du kan ligga på bänken?

Blev mamma 070825 till en underbar dotter!
  • Solaika
    MariaX m 2 skrev 2008-04-26 09:11:35 följande:
    Behöver du fortfarande hjälp eller har du löst det ?
    Jag och blommor är inte kompisar.. jag vet inte hur man gör.. o jag måste ha 6 stycken till om en vecka.. *Springa runt o flaxa nervöst med armarna* (eller nåt)
    Kom och gå en mil i mina mockasiner, innan du bedömer vem jag är.
  • MariaX m 2

Tack så mkt Aiwendil, annis41, Maraschino, greeneyes och rimmis , det är såå kul att höra att ni gillar mina blommor !!

Aiwendil - Precis, det är så man lär sig och blir peppad Jag tar en sväng in i stora tråden ibland när jag är på svarar-humör

Maraschino - ååå din stackare, inte kul att vara sjuk och så Hoppas du blir frisk snart och att du slipper gå över tiden

rimmis - Jaa, kanten är blad, såg den idén i en bok och tyckte det var fint

Solaika - Vad har du för utstickare och så? Just gerbera är inte så svårt om man bara går med på att de inte ser helt livslika ut Men det underlättar om man har bra utstickare och bra fp

Jag ser dina drömmar sakta lossna från mitt liv...
  • Solaika
    MariaX - Jag har en grej i plast.. Det är typ allt jag vet om den Räcka ut tungan
    Kom och gå en mil i mina mockasiner, innan du bedömer vem jag är.
  • JFL

Hej mina vänner. Jag vet att jag inte har varit inne här på länge för min vecka har varit lång och jobbig. Arbetsveckan slutade inte så bra heller då vi blev väckta tidigt på fredagsmorgonen av dagispersonalen som meddelade att vi inte kunde lämna barn på dagis pga att dagis hade brunnit.  Så hela gårdagen var ganska förvirrande.

Men idag har livet varit bättre, jag fick biljett till bagerimässan i torsdags och gick dit själv idag. Strosade och pratade med en massa branschfolk.  Det har varit superkul, fått en massa prover bla på muffinsformar och så fick jag 2 (!!!) rullar spritspåsar Jag var i paradiset

Jag har skrivit lite om branden i min personliga blogg om ni är nyfikna.

MariaX: Fantastiska hibiskusblommor!! Jag fattar inte hur du gör!

Solaika: Jag har en bildserie i galleriet hur jag gör mina gerbera. Dock inga texter...
    www.familjeliv.se/hem/jfl/galleri.php&cur_album=T%E5rtor+%26+dekorationer

I ღ cakes
  • Ankmor
    JFL skrev 2008-04-26 21:56:35 följande:
    Hej mina vänner. Jag vet att jag inte har varit inne här på länge för min vecka har varit lång och jobbig. Arbetsveckan slutade inte så bra heller då vi blev väckta tidigt på fredagsmorgonen av dagispersonalen som meddelade att vi inte kunde lämna barn på dagis pga att dagis hade brunnit.  Så hela gårdagen var ganska förvirrande. Men idag har livet varit bättre, jag fick biljett till bagerimässan i torsdags och gick dit själv idag. Strosade och pratade med en massa branschfolk.  Det har varit superkul, fått en massa prover bla på muffinsformar och så fick jag 2 (!!!) rullar spritspåsar Jag var i paradiset Jag har skrivit lite om branden i min personliga blogg om ni är nyfikna.MariaX: Fantastiska hibiskusblommor!! Jag fattar inte hur du gör!Solaika: Jag har en bildserie i galleriet hur jag gör mina gerbera. Dock inga texter...www.familjeliv.se/hem/jfl/galleri.php...
    Nä, fy vad otrevligt med dagisbrand. Vet precis hur du känner det, förvirring, osäkerhet och otrygghetskänslor. Allt bara svallar upp... Den förra skolan som barnen gick i blev ganska kraftigt brandskadad och det var väldigt otäckt att komma dit och upptäcka det - ingen hade ringt till oss. Gymnastiksal, omklädningsrum, matsal, kök & lärarrummet var totalt nerbränt, en skolsal var brandskadad. Ushc och fy!!

Jag kan förstå att du var i paradiset - helt själv på en underbar plats med all tid i världen att prata "hobby" med andra som förstår
    Här är rent nog att hålla sig frisk och rörigt nog att trivas ...
  • Ankmor
     på er allihop!
    Jag måste berätta om den underbara tårtan jag åt av idag. (jag har ont i magen av skratt)

Nu är det ju så att vi är lite bortskämda med fiiiina tåtor och nästan glömt av de amatörmässigt fiiiina tåtorna vi gjorde med grädde o dyl tidigare.

MEN! Idag var jag på 40-års kalas och fick just gräddtårta med jordgubbar på.
    Det var en låååååååg tårta med ett mycket nästan icke synbart tunnt lager jordgubbssylt på den nedersta bottnen, ett något tjockare lager med jordgubbsgrädde i det översta lagret och utanpå grynigt vispad grädde i ett tjoooockt lager lite sådär slarvigt dit kladdat med en stekspade (eller annat platt...) som dekoration var det som sagt färska jordgubbar som såg ut som om de ramlat dit av misstag.
    Jag kunde inte med att ta kort på tårtan, den var så pinsam!
    Tårta nr två kunde jag knappt med att titta på! Den var såpass misslyckad (lika dan som den förra) att den floppat ihop i mitten - det såg ut som två tårtkorvar med en ås i mitten.

Jag hade svårt att hålla mig för skratt, men jag höll mig - vi har ju alla varit där!

Så, nu har jag skrivit av mig.
    Här är rent nog att hålla sig frisk och rörigt nog att trivas ...
  • greeneyes

ankmor: ja, man får lära sig att hålla tyst ibland, annars riskerar man att förolämpa någon.. men visst är det svårt

JFL: åh, fyyy.. jag hörde om det på nyheterna o misstänkte att det var tjejernas dagis, men hoppades in i det sista att det inte var så.. usch vad hemskt
    men kul dock med mässan, synd att du inte drog med mig

Blev mamma 070825 till en underbar dotter!
Svar på tråden Sockerpullornas tråd