Sockerpullornas tråd
Gamla trådarna:
www.familjeliv.se/Forum-11-240/m21936837.html
www.familjeliv.se/Forum-11-240/m25081233.html
www.familjeliv.se/Forum-11-240/m28047519.html
Välkomna in
Hej, hej!
Kikar in en snabbis från jobbet. Jag har ju totalt missat att det är tävlingsdags på taxens!!
Men.. å andra sidan var det kanske lika bra... För hade jag sett det så hade jag ju inte kunnat låta bli att tårta i helgen... och det skulle jag ju absolut inte haft tid med!
Är inne på min tredje natt nu, och dagarna har gått åt att sova. Har ju knappt sett min familj känns det som. Jag brukar ionte sova riktigt såhär mycket när jag jobbar, men lilla pyret gör ju att jag blir SJUKT trött. Det är faktiskt riktigt, riktigt tungt att jobba nätter just nu. Längtar verkligen tills om ett par veckor, när den värsta tröttheten börjar lägga sej.
Dessutom har jag haft en son men någon knepig form av magsjuka hela helgen. Han har kräkts i sömnen en gång varje natt, men mått jättebra hela dagarna och ätit både mat och godis med god aptit. Men efter tre nätter med spyor i sängen är ALLA sängkläder förbrukade.. så barnen fick åka till sin pappa idag istället för i morgon.. hade ju verkligen inga fler madrasser/kuddar/täcken att bädda med.
I går kväll ringde några som ville komma och titta på våran lägenhet IDAG kl 13!! Shit! Inte riktigt sylat för visning hemma just nu.. så det blev inte mycket sömn i förmiddags. Men det gick nog bra, tror jag. Nu får vi bara hålla tummarna att de väljer våran lägenhet.. de hade ju varit och tittat på flera.
Usch, vad gnällig jag låter.. men det ÄR faktiskt inte så illa... är ganska nöjd med tillvaron trots allt! Saknar ju bara att ha tid med vad jag vill också!
Just ja! Måste ju berätta att nuvarande ägaren till vårat hus ringde ikväll och sa att vi får tillträde till lilla delen redan 19 April!! *jippiiie*
Det innebär ju att vi kan börja flytta grejjer så smått och får börja känna att det är "vårat". Det kommer ju också underlätta när vi ska ha visningar på lägenheten.
Ups, så långt... som vanligt...
KRAM på er!!
Här har vi nu ätit påsktårtan... 

nämen tussa, har du ett litet pyre på gång?! det har jag missat - grattis i såna fall!! hm, om det är nån som förstår kräkningar så är det lilla jag... *s* ett tips kanske kan vara att ta en postafen (åksjuketablett) innan du går och lägger dig? testa!
ja, så tänker jag också! men det känns ju lite läskigt att behöva lämna återbud till ett bröllop dagen innan typ... usch, hoppas sånt inte händer!! vi får väl ha nån back-up lista eller nåt så man står stand-by för varann här ![]()
Hello girls!
jessica6 - Tack
! Inte för att jag har hört nåt men jag hoppas de blev nöjda
JFL - Ja jag vet, jag går omkring i luddfria kläder och knyter upp håret i en sjukt ful sjalett
. Jag tvättar händerna så mkt att jag har torrsprickor i flera dagar sen efteråt och torkar som en galning med rengöringsmedel. Eget tårtkök... mmm det hade varit nåt
Dummietårtor gör ju livet lite enklare och dessutom är det ju ingen som äter upp kreationen
Och du behöver säkert inte tänka så, att nån annan skulle göra en likadan som du, som du säger, färger och design kommer säkert skilja sig.
Jag har oxå en tårta till den helgen, den ska hämtas på lördagen men jag fixar den färdig på fredagen så det borde funka. Visst är det kul att se hur man utvecklas
!!
Maraschino - Jättesnygg tårta, låter konstigt med kristyren. Det hade ju varit smidigt med chokladflor annars
Ankmor - Hoppas det löste sig med tårtan
Tussa - Oj det låter som det är mkt på G
Och stort grattis till pyret, det hade jag oxå missat
!!!
greeneyes - Jag bakar inte tårta om vi har nån sjuka härhemma men har faktiskt bakat även om det går nåt på dagis som vi inte har fått (än). Det går ju nåt på dagis hela tiden och skulle man vara så försiktig skulle jag aldrig kunna tårta. Men aldrig om nån härhemma har nåt, även om man inte är säker på om det verkligen är nåt. Fick lämna återbud för några veckor sen till ett jättekul dop men tänk om nån skulle bli sjuk av mina tårtor... *huga*
Jisses, nu är jag färdig ![]()
marachino: förlåt, glömde säga att det var en jättefin tårta! syns inget av dina kristyr-problem i alla fall! smart, tänkte inte ens på att man kunde använda färgat/smaksatt florsocker!