• Svar på tråden Sockerpullornas tråd
  • greeneyes

hihi, har fått en beställning här på FL av en tjej som ska gifta sig april NÄSTA ÅR... haha, snacka om vara ute i god tid! *smickrad*

Blev mamma 070825 till en underbar dotter!
  • Solaika
    greeneyes skrev 2008-03-26 11:29:53 följande:
    hihi, har fått en beställning här på FL av en tjej som ska gifta sig april NÄSTA ÅR... haha, snacka om vara ute i god tid! *smickrad*
    Oj, ja verkligen. Men va roligt!!
    Kom och gå en mil i mina mockasiner, innan du bedömer vem jag är.
  • JFL

Jaha. Stressade klart tårtan igår fast jag var trött och "dålig" så att det bara skulle vara monteringen av allt idag.
    Sen tittade jag mig i spegeln i halsen och konstaterade att jag har nog halsfluss. Visst har jag det! 3 h hos doktorn bekräftade det. Så nu sitter jag hemma i lugn och ro och har tårtan klart (ja förutom monteringen, men det gör jag imorgon innan jag lämnar in den)

Positivt är att jag faktiskt har tid att göra födelsedagstårtan till lillebror nu.

Greeneyes: Så smickrande!

I ღ cakes
  • annis41

Hejsan tjejer!!
    Jag har fått en beställning till den 4:e på en tårta till 30 pers. Det är en kille som fyller 40 år och hans intressen är fotboll, hockey och rally. Nån som har tips på dekoration? Själv är jag helt tom i huvudet..... Fundersam

• Pannkakan
    greeneyes skrev 2008-03-26 11:29:53 följande:
    Vad roligt!Sånt är kul, för då vet man att de verkligen gillar det man gör.

Själv har jag knappt tårtat i år (en tårta), men nu i helgen ska det bli en gitarr (om allt går som det ska) och nu kom granne och frågade om jag kan fixa tårta till hans sons kalas nu på fredag. Sicken tur för honom att jag ändå ska städa av lite extra, shoppa och baka till helgen och betällt hem mer saker, för annars hade det blivit ett blankt "Nej". Är inne i en extrem off-period just nu.

Sen har jag fått förfrågan om jag kan göra 30-årstårta i slutet av juli, början av augusti. 
    Kul, kul, kul... Fast jag är inte särskilt inspirerad just nu, men det kommer väll när jag sätter mig med pillet idag eller imorrn.  
    It isn't who you love, it's HOW you love. Genitalia is simply God's way of accessorizing
  • JFL

Annis: Åh det ä'r ju så svårt. Mitt tips är att du koncentrerar dig på 1 sak inte alla tre.

Ska du göra 3 små 10 bitars eller en stor långpanna för 30 pers? Det påverkar hur du dekorerar.

I ღ cakes
  • annis41
    JFL skrev 2008-03-26 13:32:14 följande:
    Annis: Åh det ä'r ju så svårt. Mitt tips är att du koncentrerar dig på 1 sak inte alla tre.Ska du göra 3 små 10 bitars eller en stor långpanna för 30 pers? Det påverkar hur du dekorerar.
    Det ska vara en stor. Jag hade en fundering på att försöka ( är urdålig på att modellera) göra en domare med ett rött kort som jag skrev Johan 40 år på.
  • JFL

Annis: Det var en kul ide. Men om du är dålig på att modellera kanske du bara ska göra kortet, ev en hand som håller den.
    Sen kan du även måla en rallyflagga och lägga på.

I ღ cakes
Svar på tråden Sockerpullornas tråd