Sockerpullornas tråd
Gamla trådarna:
www.familjeliv.se/Forum-11-240/m21936837.html
www.familjeliv.se/Forum-11-240/m25081233.html
www.familjeliv.se/Forum-11-240/m28047519.html
Välkomna in
Stellamum:
Tack! Ja det ska verkligen bli kul att se alla tårtorna, både i påsktävlingen och C&D-tävlingen. Var bor du?
Undrar när Taxenstävlingen läggs ut och när den avgörs så att jag kan lägga in bilderna på tårtan här
Jag känner mig nästan handikappad när jag inte får dela med mig av bilder och info som jag brukar
Rimmis: HEj
Nej inte än. C&Ds tävling är på fredag.
Maria: Ja men gud vad man kan nojja. Jag har börjat ha vita bagarkläder, håret hårt upsatt, ibland med scharlett eller bagarmössa på. Lyfter upp kökslampan så att ajg inte råkar slå huvudet i den och får damm på tårtan osv. Tänk om jag fick ha ett eget tårtkök *drömmer*,
Ja det roliga med tävlingstårtorna på dummie är att man kan verkligen göra vad som helst. Testa gränser inte bry sig om innehåll eller att tårtan säckar. DEt är bara att gå efter eget huvud och det är så kul. Liiiiite nervöst. Är lite nervös om någon valt samma tema på tårtan, men de kommer ändå inte lösa problemen på samma sätt, ha samma färger eller design på tårtan så det gör nog inget.
Ja det ska bli hur kul som helst med kursen! Brorsan vill ha en tårta på lördagskvällen så jag måste få ihop en tårta till denna vecka. Men innehåll är enkelt, han vill ha repris på chokladfrukttårtan jag gjorde för 2 år sedan, han tycker fortfarande att det var den godaste tårtan någonsin. Ska bli lite kul att se hur jag kan förändra den med tanke på attt det var min 2a eller 3dje tårta och nu har jag gjort några till
Jessica: Hej vännen. Det är sagotema på C&Ds tävling
Hur kul som helst. Hade varit kul om du hade varit med, du är så otroligt duktig.
JFL:
Bästkusten
Dvs Göteborg. Men dagar som denna önskar jag att jag inte flyttat från Stockholm, bodde där mellan 1995-2000. Jaja, jag fick ju man och 2 barn istället för möjligheten att vara med på tårttävling, det får väl ses som ett rätt schysst byte ändå...
Vet du när tårtorna på Taxéns publiceras?
heeej! nu har jag äntligen hittat er igen... visste inte om att det gjorts nya trådar... får jag vara med o leka i den här tråden också? ![]()
F'låt - jag letade igenom de gamla trådarna men måste ha missat dig totalt!

ANKMOR: muahaha! *asgarvar*
Greeneyes: Heeeej tjejen! Vad kul att se dig här!!!
Hur mår lilltjejen? Har tänkt på dig så mycket. Stooooora kramen till dig!!!!
Stellamum: Men då har du ju orättvist nära till Tårtdekor och alladeras roliga saker!
Nej jag vet inte när deTaxenstårtorna publiceras. Förhoppningsvis redan på tisdag om Sexymala hinner fixa allt tills dess (visst var det hon som anordnar tävlingen? Jag och namn... *himlar med ögonen*)
Hej Greeneyes: KLART som korvspad att du ska vara här!!!! Och föresten Ankmor stort supertack för att du orkade länka de flesta till denna tråd, hade inte tid eller ork till det ![]()