• Svar på tråden Sockerpullornas tråd
  • jessica6

Hej tjejer!

Maraschino: Tårtan är jättefin. Konstigt med kristyren, borde ju fungera som vanligt florsocker.

Greeneyes: Jag vet, jag är sååå dålig på att höra av mig. Men jag skriver till dig i din inbox så bokar vi upp ett datum.
    Vill ju gärna träffa dig.

Solaika: Tack för bra tips. Tvättar också händerna tills det är fullt med sprickor i dem, så nu får jag gå till apoteket och köpa rätt medel så jag slipper det.

Är på jobbet, men har lite dötid över och vad gör man då? Jo, självklart tar man sig en titt på vad alla sockerpullor har för sig;-D

Kraaam!

• JFL
    trisha skrev 2008-03-24 14:07:07 följande:
    sockerpullornas tråd, "pullor"...asså jag vet inte om det är nån annan men där jag kommer ifrån kallar vi det man har mellan bena för en pulla
    Hehe nej det gör jag inte.

Denna tråd handlar om sockerkonst tårtor och allt däromkring tex www.pastrywiz.com/sugarart/sugar-pulled-blown.htm för de som kan *önskar*
    I ღ cakes
  • JFL

Jag har äntligen piggat på mig, efter att ha sovit i 2 timmar och fått i mig en Ipren känns livet lite lättare.

Jag har dock stött på ett problem på tävlingstårta (C&D) och jag undrar om ni har någon bra ide.
    Hur mycket får man "fuska" på en dummie? Får man använda träkulor eller flörtkulor klädda i sockermassa omman behöver en hård kula?
    Mina jag gjorde i MP stelnar inte! och håller inte för det jag vill ha de till.

Någon som "vet" eller vill diskutera
    Är det fusk?

I ღ cakes
  • Solaika

jessica6 - kul att du uppskattade tipsen Sprit svider i småsår.. men gör rent ordentligt och jag tycker faktiskt att småsår läker fortare om man spritar ett par gånger om dagen. Det gör ju att såret hålls rent. Men j*klars vad man får bita sig i tungan för att inte ajja sig för mycket

JFL - Inte tycker jag att det är fusk.. Måste ni redovisa vad ni har gjort allting av? Finns det inga tävlingsregler nånstans?

Kom och gå en mil i mina mockasiner, innan du bedömer vem jag är.
  • Ankmor
    JFL skrev 2008-03-24 15:28:02 följande:
    Jag har äntligen piggat på mig, efter att ha sovit i 2 timmar och fått i mig en Ipren känns livet lite lättare. Jag har dock stött på ett problem på tävlingstårta (C&D) och jag undrar om ni har någon bra ide. Hur mycket får man "fuska" på en dummie? Får man använda träkulor eller flörtkulor klädda i sockermassa omman behöver en hård kula?Mina jag gjorde i MP stelnar inte! och håller inte för det jag vill ha de till.Någon som "vet" eller vill diskutera Är det fusk?
    Flörtkulor är väl dummies det också? Eller hur?
    Jag tycker inte att det är fusk så länge du inte har allt för många...
    Här är rent nog att hålla sig frisk och rörigt nog att trivas ...
  • Sexymala

Är som du solaika! haha! Fast jag bara HATAR att tävtta händerna! Mina blir så äckligt torra efter det! Alltid. Har jämt fenuril i närheten, annars överlever jag inte! Lovar!!
    Så nu har jag handskar när jag grejjar med tårtan och DAX när jag inte kan ha handskar, det blir så grymt svettigt efter ett tag! Haha

• Solaika
    Sexymala skrev 2008-03-24 16:22:36 följande:
    Är som du solaika! haha! Fast jag bara HATAR att tävtta händerna! Mina blir så äckligt torra efter det! Alltid. Har jämt fenuril i närheten, annars överlever jag inte! Lovar!! Så nu har jag handskar när jag grejjar med tårtan och DAX när jag inte kan ha handskar, det blir så grymt svettigt efter ett tag! Haha
    Jag gillar inte heller o tvätta händerna eftersom tvål är så uttorkande Därför jag tänkte att det va ett bra tips för alla andra som lätt får sprickiga händer. DAX är kanonbra!
    Ja, handskar blir svettigt.. fast om man inte ger upp utan låter dem sitta på så kommer man till ett stadie där dom sitter kanon på händerna o man känner inte av svetten längre
    Kom och gå en mil i mina mockasiner, innan du bedömer vem jag är.
  • JFL

Tack för svar. Har bestämt min i att strunta i kulorna. De skulle vara under dekorationen och dekorationen är för tung för att kulorna ska hålla. Det funkar lika bra utan kulorna

Bara några dagar kvar sedan kan jag med stolthet visa upp min tårta. Idag blev jag klar med den stora dekorationen och jag är ganska nöjd. Det var kul. Det är skönt att ha den klar.

Nu ska jag sova men jag måste täcka tårtan imorgon och fixa det sista på onsdag för sedan ska den vara inlämnad.Men först måste jag plocka undan allt i köket.....

I ღ cakes
  • annis41
    JFL skrev 2008-03-24 23:19:23 följande:
    Tack för svar. Har bestämt min i att strunta i kulorna. De skulle vara under dekorationen och dekorationen är för tung för att kulorna ska hålla. Det funkar lika bra utan kulorna Bara några dagar kvar sedan kan jag med stolthet visa upp min tårta. Idag blev jag klar med den stora dekorationen och jag är ganska nöjd. Det var kul. Det är skönt att ha den klar.Nu ska jag sova men jag måste täcka tårtan imorgon och fixa det sista på onsdag för sedan ska den vara inlämnad.Men först måste jag plocka undan allt i köket.....
    Jag längtar efter att få se ditt underverk, jag är verkligen nyfiken Räcka ut tungan
  • Ankmor
    annis41 skrev 2008-03-25 05:05:34 följande:
    Jag längtar efter att få se ditt underverk, jag är verkligen nyfiken
    Samma här!
    Här är rent nog att hålla sig frisk och rörigt nog att trivas ...
Svar på tråden Sockerpullornas tråd