Sockerpullornas tråd
Gamla trådarna:
www.familjeliv.se/Forum-11-240/m21936837.html
www.familjeliv.se/Forum-11-240/m25081233.html
www.familjeliv.se/Forum-11-240/m28047519.html
Välkomna in
Hej tjejer!
Maraschino: Tårtan är jättefin. Konstigt med kristyren, borde ju fungera som vanligt florsocker.
Greeneyes: Jag vet, jag är sååå dålig på att höra av mig. Men jag skriver till dig i din inbox så bokar vi upp ett datum.
Vill ju gärna träffa dig.
Solaika: Tack för bra tips. Tvättar också händerna tills det är fullt med sprickor i dem, så nu får jag gå till apoteket och köpa rätt medel så jag slipper det. ![]()
Är på jobbet, men har lite dötid över och vad gör man då? Jo, självklart tar man sig en titt på vad alla sockerpullor har för sig;-D
Kraaam!

Jag har äntligen piggat på mig, efter att ha sovit i 2 timmar och fått i mig en Ipren känns livet lite lättare.
Jag har dock stött på ett problem på tävlingstårta (C&D) och jag undrar om ni har någon bra ide.
Hur mycket får man "fuska" på en dummie? Får man använda träkulor eller flörtkulor klädda i sockermassa omman behöver en hård kula?
Mina jag gjorde i MP stelnar inte! och håller inte för det jag vill ha de till.
Någon som "vet" eller vill diskutera
Är det fusk?
jessica6 - kul att du uppskattade tipsen
Sprit svider i småsår.. men gör rent ordentligt och jag tycker faktiskt att småsår läker fortare om man spritar ett par gånger om dagen. Det gör ju att såret hålls rent. Men j*klars vad man får bita sig i tungan för att inte ajja sig för mycket
JFL - Inte tycker jag att det är fusk.. Måste ni redovisa vad ni har gjort allting av? Finns det inga tävlingsregler nånstans?
Är som du solaika! haha! Fast jag bara HATAR att tävtta händerna! Mina blir så äckligt torra efter det! Alltid. Har jämt fenuril i närheten, annars överlever jag inte! Lovar!!
Så nu har jag handskar när jag grejjar med tårtan och DAX när jag inte kan ha handskar, det blir så grymt svettigt efter ett tag! Haha
Tack för svar. Har bestämt min i att strunta i kulorna. De skulle vara under dekorationen och dekorationen är för tung för att kulorna ska hålla. Det funkar lika bra utan kulorna
Bara några dagar kvar sedan kan jag med stolthet visa upp min tårta. Idag blev jag klar med den stora dekorationen och jag är ganska nöjd. Det var kul. Det är skönt att ha den klar.
Nu ska jag sova men jag måste täcka tårtan imorgon och fixa det sista på onsdag för sedan ska den vara inlämnad.Men först måste jag plocka undan allt i köket.....