• Gullfina

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.

I våra hem blandar vi ljusa färger med det vita/ljusa i grunden.

Lantligt och romantiskt i en enda röra.
    Vi vill få fram det personliga ljusa hemmet med mycket romantik och loppisvaror som ger en härlig Shabby-chickänsla.
    Välkomna in!

Bilden “http://www.familjeliv.se/hem/gullfina/gallery/php5bhwpp.png” kan inte visas, då den innehåller fel.

OBS!!

Vi har också väldigt roligt i denna tråd.

Kram Stina

Vad är Shabby Chic?
    www.inredningsmagasinet.se/content/view/42/52

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m16212162.html
    familjeliv.se/Forum-11-240/m19231957.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m16068674.html
    familjeliv.se/Forum-5-87/m22326369.html
    familjeliv.se/Forum-11-240/m25737733.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m28534837.html

Postorder: Lantlig/Romantisk Inredning

www.familjeliv.se/Forum-5-87/m28470925.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-10 10:08
    Postorder: Lantlig/Romantisk Inredning Del 7

www.familjeliv.se/Forum-5-87/m31610728.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-17 07:57
    Bloggtråd för "Vita Hem" & "Shabby Chic" :
    www.familjeliv.se/Forum-5-155/m32794492.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-02 09:53
    Det finns också numera två internetshoppingtrådar...
    En utländsk...
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m33152208.html
    och en svensk...
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m33151796.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-06 21:41
    Internetshopping Sverige A-K
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m33351080.html

Internetshopping Sverige L-Z
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m33351227.html
  • Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.
  • Puh76

Häxan Hedda: Vilket bra fösrlag. Har du något bra recept på tacogratäng?

• nublu

Puh: Här är en skiss till tacogratäng:

Köttfärs (ca 500 gr) bryn och tillsätt en påse tacokryddor och en finhackad gul lök och en hackad paprika i valfri färg.

När det börjar se "färdigt" ut så häller du i en burk lätt creme fraiche och en liten ask Philadelphiaost. Rör om och låt koka ihop ett par minuter.

Häll i smord form, strö ost över och gratinera.

• zandrisen

Godmorning girls!
    Idag snöar det här Skrikandes Är så trött på skitväder nu, jag vill ha kjol eller klänning och gå ut i solen på rasterna och njuta av solen! Nu får det vara bra med vinterslask!!! *bestämmer* Jaf cyklar till och från jobbet nu också, inte kul när det snöar/regnar hela tiden

tack för alla fina kommentarer om vårt nya kök, är så kul att få höra att det är fint! Idag ska maken lägga golv i vardagsrumsdelen (har inte gått förut då vi haft den ytan att grundmåla pärlsponten, men nu är all spont på plats ) så att vi kan ställa dit våra soffor och sätta upp tvn på väggen och montera soffbord osv osv! Känns såååå KUL! Alla möbler har stått inknökade i vårt lilla gästrum, och vi ska ha gäster till helgen så vi behöver verkligen ytan... Sen ska vi såklart tapetsera och lägga golv i gästrummet med, men det är lite längre ner på priolistan just nu, FÖRST Köket, ååå vad jag längtar!

Libro, håller tummarna för att du ska få hjälp med ditt Onda. Svärmor hade gallsten nyss och var också jättedålig, blev akut operation till slut. Men nu är hon helt bra!

Nublu, det där lät tokgott! Bara vi får en ugn ska det bli tacopaj hos oss med

Tårtis, har ni fått ordning så att man kan få se lite bilder på nya lyan? Nyfiken ju!

• Mettan69

God morgon flickor.

Här är det frost men ingen snö. I går när jag kom hem från jobbet så hade grannen hängt ut sin tvätt för torkning. Vilket vårtecken.   Längtar till när man kan hänga ut lakan på tork och sen bädda med dem. Ljuvligt.

På tal om ljuvligt. Den tacogratängen lät underbar. Vill även ha receptet på kebabpajen/gratängen. Oj nu sitter jag visst och dreglar på tangentbordet. Räcka ut tungan

Zandrisen. Såå roligt att äntligen få tillbaka lite ordning.

• musli

Zandrisen, det kommer bli kanon-fint när ni är klara!!!!

Här snööööar det igen... Från söndag kväll till måndag kväll kom det 2 decimeter och mer ska det tydligen bli... Nu dör väl mina lökar som vågat sticka upp i värmen som var innan dess... Men till helgen skulle det bli varmare igen, hoppas hoppas!!!

Nu ska jag snart köra dottern till dagis...

• Mettan69
    musli skrev 2008-04-09 08:05:46 följande:
    Zandrisen, det kommer bli kanon-fint när ni är klara!!!!Här snööööar det igen... Från söndag kväll till måndag kväll kom det 2 decimeter och mer ska det tydligen bli... Nu dör väl mina lökar som vågat sticka upp i värmen som var innan dess... Men till helgen skulle det bli varmare igen, hoppas hoppas!!!Nu ska jag snart köra dottern till dagis...
    Urs, lider med dig. Nu vill man ju verkligen inte ha mängder med snö. Här snöade det natten till måndag men det försvann ju under dagen. Hoppas verkligen det var den sista snön jag såg denna våren.
  • Hjorthan

Puh - varsågod! Den är supersmarrig, om man gillar kebabkött och vitlök!

Kebabpaj  4 pers

50 gr smör eller margarin
    4 dl vetemjöl
    1,5 dl mjölk
    2 tsk bakpulver
    500 gr kebabkött
    grillkrydda (efter tycke och smak)
    1 stor gul lök
    riven ost

Sås

4 tomater
    4 fefferonisar
    2 dl lätt crème fraiche
    4 msk majonnäs
    vitlök (efter tycke och smak)
    salladskrydda

Gör så här:
    Blanda ingredienserna till pajdegen.
    Stek kebabköttet väl, utan matfett. Krydda med grillkrydda.
    Hacka och bryn löken.
    Lägg köttet och löken i pajskalet.
    Hacka tomaterna och fefferonisarna.
    Blanda ihop crème fraiche, majonnäs, salladskrydda, tomathacket, fefferonisarna och pressad vitlök. Häll blandningen över pajen.
    Lägg på riven ost och grädda i mitten av ugnen, 250 grader, c:a 15 min.
    Servera med sallad

Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.