• Gullfina

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.

I våra hem blandar vi ljusa färger med det vita/ljusa i grunden.

Lantligt och romantiskt i en enda röra.
    Vi vill få fram det personliga ljusa hemmet med mycket romantik och loppisvaror som ger en härlig Shabby-chickänsla.
    Välkomna in!

Bilden “http://www.familjeliv.se/hem/gullfina/gallery/php5bhwpp.png” kan inte visas, då den innehåller fel.

OBS!!

Vi har också väldigt roligt i denna tråd.

Kram Stina

Vad är Shabby Chic?
    www.inredningsmagasinet.se/content/view/42/52

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m16212162.html
    familjeliv.se/Forum-11-240/m19231957.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m16068674.html
    familjeliv.se/Forum-5-87/m22326369.html
    familjeliv.se/Forum-11-240/m25737733.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m28534837.html

Postorder: Lantlig/Romantisk Inredning

www.familjeliv.se/Forum-5-87/m28470925.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-10 10:08
    Postorder: Lantlig/Romantisk Inredning Del 7

www.familjeliv.se/Forum-5-87/m31610728.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-17 07:57
    Bloggtråd för "Vita Hem" & "Shabby Chic" :
    www.familjeliv.se/Forum-5-155/m32794492.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-02 09:53
    Det finns också numera två internetshoppingtrådar...
    En utländsk...
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m33152208.html
    och en svensk...
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m33151796.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-06 21:41
    Internetshopping Sverige A-K
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m33351080.html

Internetshopping Sverige L-Z
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m33351227.html
  • Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.
  • libero

Godmorgon på er allihop!

Stackars dig Hjorthan! Ta det lugnt nu vännen.

Läste att du musli också varit dålig. Skönt att du mår bättre.

Nublu!
    Den där keramiken låter härlig vad var det för märke? Något som kommer?

Jag har också gott på sparlåga några dagar. Har haft så vansinnigt ont i magen och fryser så jag tror jag fryser ihjäl. I lörfdags låg jag som en zombi i sängen hela eftermiddagen och skrek av smärta. Känner mig bättre idag men jag vet inte vad det är.

Här hemma händer det inte så mycket just nu. Hallen är på G det går sakta men säkert.  Nu vill jag snart börja vara ute och greja i trädgården men det är lite kallt.

Gullfina tänker på dig också

• Gullfina
    zandrisen skrev 2008-04-08 07:36:41 följande:
    Hoppas sjukgymnasten kan utföra mirakel på din nacke idag Gullfina, ta hand om dig du med och krya på dig!Hemma är det nu helt tapetserat i kök och vardagsrumsdelen! Går sakta framåt, men åååååhh så fint det blir! Uppdaterar kontinuerligt med bilder i bloggen för den nyfikne
    Kyss
    libero skrev 2008-04-08 08:37:47 följande:
    Godmorgon på er allihop!Stackars dig Hjorthan! Ta det lugnt nu vännen.Läste att du musli också varit dålig. Skönt att du mår bättre.Nublu!Den där keramiken låter härlig vad var det för märke? Något som kommer?Jag har också gott på sparlåga några dagar. Har haft så vansinnigt ont i magen och fryser så jag tror jag fryser ihjäl. I lörfdags låg jag som en zombi i sängen hela eftermiddagen och skrek av smärta. Känner mig bättre idag men jag vet inte vad det är. Här hemma händer det inte så mycket just nu. Hallen är på G det går sakta men säkert.  Nu vill jag snart börja vara ute och greja i trädgården men det är lite kallt.Gullfina tänker på dig också

Det är många som är gröna i ansiktet här. Undrar vad det beror på. Något som smittar kanske.Flört
  • nublu

Libero: Kan vara gallsten. Pracka dig iväg till vårdcentralen! *beordrar* Lär av Musli! Och ja, keramiken är något som kommer. Tänker inte säga mer än så.
    Gullfina: Det är grönfläcksjuka. Uppstår vid överkonsumtion av inredningsbloggar.

Hjorthan: Jag fixar inte såpoperor längre. Blir helt sjukt rastlös av dem. Men idag är det skolarbete som gäller! *blä*

• Gullfina
    nublu skrev 2008-04-08 09:37:03 följande:
    Libero: Kan vara gallsten. Pracka dig iväg till vårdcentralen! *beordrar* Lär av Musli! Och ja, keramiken är något som kommer. Tänker inte säga mer än så. Gullfina: Det är grönfläcksjuka. Uppstår vid överkonsumtion av inredningsbloggar. Hjorthan: Jag fixar inte såpoperor längre. Blir helt sjukt rastlös av dem. Men idag är det skolarbete som gäller! *blä*
    Haha...Skrattande Såklart!Flört
  • Puh76

Behöver tips!

Någon som vet något gott man kan bjuda på. Ska ha gäster på lördag och jag hjärnsläpp!!

• libero
    nublu skrev 2008-04-08 09:37:03 följande:
    Libero: Kan vara gallsten. Pracka dig iväg till vårdcentralen! *beordrar* Lär av Musli! Och ja, keramiken är något som kommer. Tänker inte säga mer än så. Gullfina: Det är grönfläcksjuka. Uppstår vid överkonsumtion av inredningsbloggar. Hjorthan: Jag fixar inte såpoperor längre. Blir helt sjukt rastlös av dem. Men idag är det skolarbete som gäller! *blä*
    Huh säg inte så jag börjar bli orolig för det faktiskt. Känner mig ju lite piggare idag så jag avaktar lite till. Jag är så larvig när det gäller sjukdomar och sjukhus.

Puh!
    En kall räkpaj kanske??? det är mums.
  • mariaochlinus

Tack för alla gratulationer, sånt värmer...

Lite har vi faktiskt hunnit med här hemma ändå.. Vi har renoverat vår lill toa på övervåningen! Vita väggar (såklart), ljusgrått golv, fondtapet i ljusgrått & vitt med massa blomranker på.... Strax klart, känns så kul!! Ska lägga in bilder så fort det är helt klart!!

Amanda 001113, Lucas 051010, Vidar 080328
  • umbro

Hejsan

Är det nån som har sett om nu alla ica maxi säljer sånna Deras tras mattor som kom ut nu till våren Jag blev så glad i dag då jag fick lägga undan en matta som jag spanat på en beigh och brun randig som är 140* 200 cm dom är såå fina. Jag har tidigare köpt en ljus grön och en ljus blå som ska vara i barnens var sina rum. Längtar till att få börja pynta måste ju bli klar med all målning Skulle behöva lite mer tid och pengar hiihihihih

• Tårtsmulan77

Regn regn regn...fy så tråkigt väder...

libero skrev 2008-04-08 08:37:47 följande:
    Godmorgon på er allihop!Stackars dig Hjorthan! Ta det lugnt nu vännen.Läste att du musli också varit dålig. Skönt att du mår bättre.Nublu!Den där keramiken låter härlig vad var det för märke? Något som kommer?Jag har också gott på sparlåga några dagar. Har haft så vansinnigt ont i magen och fryser så jag tror jag fryser ihjäl. I lörfdags låg jag som en zombi i sängen hela eftermiddagen och skrek av smärta. Känner mig bättre idag men jag vet inte vad det är. Här hemma händer det inte så mycket just nu. Hallen är på G det går sakta men säkert.  Nu vill jag snart börja vara ute och greja i trädgården men det är lite kallt.Gullfina tänker på dig också
    Det låter inte bra alls...jag hoppas du kryar på dig snart.

Puh76: Har du kommit på vad du ska bjuda på på lördag?
    Jag tycker det är jättesvårt och komma på vad som ska serveras när det vankas gäster.
Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.