• Gullfina

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.

I våra hem blandar vi ljusa färger med det vita/ljusa i grunden.

Lantligt och romantiskt i en enda röra.
    Vi vill få fram det personliga ljusa hemmet med mycket romantik och loppisvaror som ger en härlig Shabby-chickänsla.
    Välkomna in!

Bilden “http://www.familjeliv.se/hem/gullfina/gallery/php5bhwpp.png” kan inte visas, då den innehåller fel.

OBS!!

Vi har också väldigt roligt i denna tråd.

Kram Stina

Vad är Shabby Chic?
    www.inredningsmagasinet.se/content/view/42/52

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m16212162.html
    familjeliv.se/Forum-11-240/m19231957.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m16068674.html
    familjeliv.se/Forum-5-87/m22326369.html
    familjeliv.se/Forum-11-240/m25737733.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m28534837.html

Postorder: Lantlig/Romantisk Inredning

www.familjeliv.se/Forum-5-87/m28470925.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-10 10:08
    Postorder: Lantlig/Romantisk Inredning Del 7

www.familjeliv.se/Forum-5-87/m31610728.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-17 07:57
    Bloggtråd för "Vita Hem" & "Shabby Chic" :
    www.familjeliv.se/Forum-5-155/m32794492.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-02 09:53
    Det finns också numera två internetshoppingtrådar...
    En utländsk...
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m33152208.html
    och en svensk...
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m33151796.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-06 21:41
    Internetshopping Sverige A-K
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m33351080.html

Internetshopping Sverige L-Z
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m33351227.html
  • Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.
  • Gullfina
    Puh76 skrev 2008-04-08 12:40:30 följande:
    Behöver tips!Någon som vet något gott man kan bjuda på. Ska ha gäster på lördag och jag hjärnsläpp!!
    Varma mackor med olika pålägg kanske. En sallad till...Flört
  • musli
    libero skrev 2008-04-08 13:22:53 följande:
    Huh säg inte så jag börjar bli orolig för det faktiskt. Känner mig ju lite piggare idag så jag avaktar lite till. Jag är så larvig när det gäller sjukdomar och sjukhus.Puh!En kall räkpaj kanske??? det är mums.
    Inte vårdcentralen, åk till akuten så fort du har ett anfall!!!! Har man så ont och dessutom frös du så kan du vara lika illa däran som jag, nämligen en sten som sitter fast i gallgången och bukspottskörteln kan råka riktigt illa ut, min var redan påverkad och jag fick MÄNGDER med antibiotika intravenöst eftersom de var oroliga för bakterier i blodet!!! Har du minsta ont när du trycker nedanför höger revbens-sida så åker du in med en gång!!!!! *kram*
  • Häxan Hedda

Mariaochlinus,vilket pucko jag är! Jag glömde ju helt att gratulera dig till Lillprinsen

Libero,lyssna på Musli och resten av ligan härinne ,krya på dig.

Zandrisen,det blir så fint sååå

Gullfina och Hjorthan var rädda om er,det blir så tomt här när ni inte tittar in.

Puh76 vad sägs om en Tacogratäng m nachochip och en sallad på sidan?

Idag var jag med 6-åringarna på studiebesök på bondgården och jösses vad prylar det fanns som väckte stort ha-begär En jättefin gannal cykel som låg slängd med punka och fina tidningsställ och köksoffor,skåp ,bord ,stolar...ja allt möjligt som skulle bli underbart med lite vitfärg

• libero

Jag får väl lyssna på er och ta tagi livet i morgon.  Eftersom jag alltid haft mycket problem med magen så är det så svårt att veta om det är gallan eller min vanliga mage som har pajat igen.

musli!
    Jag är inte så öm på sidan utan precis under revbenen mitt på magen. Brukar man frysa när man får anfall? Jag har frysit som en gris i tre dagar. Usch jag tycker inte om att åka till sjukhuset får ångest bara jag tänker på det. Men när jag har haft så ont i magen så skulle jag aldrig ens orka ta mig till sjukhuset vill bara ligga i sängen och just då skulle jag nog helst dö. Det är fruktansvärt.

Tack alla ni goa som bryr er

• musli
    libero skrev 2008-04-08 20:10:25 följande:
    Jag får väl lyssna på er och ta tagi livet i morgon.  Eftersom jag alltid haft mycket problem med magen så är det så svårt att veta om det är gallan eller min vanliga mage som har pajat igen.musli!Jag är inte så öm på sidan utan precis under revbenen mitt på magen. Brukar man frysa när man får anfall? Jag har frysit som en gris i tre dagar. Usch jag tycker inte om att åka till sjukhuset får ångest bara jag tänker på det. Men när jag har haft så ont i magen så skulle jag aldrig ens orka ta mig till sjukhuset vill bara ligga i sängen och just då skulle jag nog helst dö. Det är fruktansvärt.Tack alla ni goa som bryr er
    Gallsten, åk in akut. Har du haft det ett par dagar nu så åk in! Man behöver inte ha tväront hela tiden, är du öm och mår dåligt så kan det helt enkelt vara samma som jag, en sten som satt sig i djupa gall-gången och då tar bukspotts-körteln stryk för var dag som går!

Åk in. Bättre en gång för mycket i det här läget, bukspotts-körteln vill du ha kvar...

*kraaaaaaaaaaaam*
  • musli
    Tårtsmulan77 skrev 2008-04-08 19:53:56 följande:
    Jag är på jakt efter mysiga temuggar...någon som vet några?
    Jag har Kellog's vintage-muggar men hade jag inte haft dem så hade jag köpt de vita stora muggarna de har på Indiska!!!!!!!!! *vill ha*
  • musli
    libero skrev 2008-04-08 20:10:25 följande:
    Jag får väl lyssna på er och ta tagi livet i morgon.  Eftersom jag alltid haft mycket problem med magen så är det så svårt att veta om det är gallan eller min vanliga mage som har pajat igen.musli!Jag är inte så öm på sidan utan precis under revbenen mitt på magen. Brukar man frysa när man får anfall? Jag har frysit som en gris i tre dagar. Usch jag tycker inte om att åka till sjukhuset får ångest bara jag tänker på det. Men när jag har haft så ont i magen så skulle jag aldrig ens orka ta mig till sjukhuset vill bara ligga i sängen och just då skulle jag nog helst dö. Det är fruktansvärt.Tack alla ni goa som bryr er
    Det är inte på sidan du ska vara öm vid gallsten, utan precis till höger om mitt fram typ...
  • umbro

Hejsan

Tänkte fråga ang vardagrum, är det bara jag som har så svårt att välja vad det ska vara över soffan på väggen, jag är en sån som spikar och ändrar oj så fula märken de blev. Nu ligger jag ett steg före då vi ej är klara med vardagsrummet än, men jag funderar. En lång hylla kanske. Eller ljuslampetter.

Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.