• Gullfina

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.

I våra hem blandar vi ljusa färger med det vita/ljusa i grunden.

Lantligt och romantiskt i en enda röra.
    Vi vill få fram det personliga ljusa hemmet med mycket romantik och loppisvaror som ger en härlig Shabby-chickänsla.
    Välkomna in!

Bilden “http://www.familjeliv.se/hem/gullfina/gallery/php5bhwpp.png” kan inte visas, då den innehåller fel.

OBS!!

Vi har också väldigt roligt i denna tråd.

Kram Stina

Vad är Shabby Chic?
    www.inredningsmagasinet.se/content/view/42/52

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m16212162.html
    familjeliv.se/Forum-11-240/m19231957.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m16068674.html
    familjeliv.se/Forum-5-87/m22326369.html
    familjeliv.se/Forum-11-240/m25737733.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m28534837.html

Postorder: Lantlig/Romantisk Inredning

www.familjeliv.se/Forum-5-87/m28470925.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-10 10:08
    Postorder: Lantlig/Romantisk Inredning Del 7

www.familjeliv.se/Forum-5-87/m31610728.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-17 07:57
    Bloggtråd för "Vita Hem" & "Shabby Chic" :
    www.familjeliv.se/Forum-5-155/m32794492.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-02 09:53
    Det finns också numera två internetshoppingtrådar...
    En utländsk...
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m33152208.html
    och en svensk...
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m33151796.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-06 21:41
    Internetshopping Sverige A-K
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m33351080.html

Internetshopping Sverige L-Z
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m33351227.html
  • Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.
  • musli
    Hjorthan skrev 2008-04-07 10:06:18 följande:
    Gullevänner! Vad skulle jag göra utan er alla! Sitter här och blir alldeles tårögd över era snälla omtänksamma ord! Jag har fått en extratid hos sjukgymnasten i morgon, så det blir till att agera nåldyna i morgon. Och så får jag börja med Ibumetin återigen.Tack än en gång tjejer, ni är underbara! Massa kramar!
    Det är väl det vi är till för? Att vara rädda om varandra och vara de bästa av vänner!
    *kram*

Här snööööööööar det! Har väl hittills kommit en decimeter och än har det inte slutat....
    Blä... Nu dör väl mina lökar som tittat upp, hann ju inte åka och köpa fiber-duk att lägga över.... Bara det inte blir massa minus så kanske de överlever... Hoppas.

Städar köket idag och ska snart sätta igång och baka dinkel-bröd och dinkel-hamburgerbröd, ska bara leta recept!
  • Jarnis

Miafia33;
    Jag får nog försöka leta runt på nätet. Men det är ju alltid bättre att få tips från personer med samma smak som en själv. Då kan det liksom inte bli fel!

• Tårtsmulan77

Pust!!! Vilken stressig arbetsdag...

mariaochlinus: Grattis till den lilla Glad
    Det kommer bli kanonsnyggt när du får måla om möblerna till vitt.

Gullfina och Hjorthan: Nu sköter ni om er riktigt ordentligt...annars blir det andra bullar av...FlörtSkrattandeKyss

• Gullfina
    Tårtsmulan77 skrev 2008-04-07 15:53:08 följande:
    Pust!!! Vilken stressig arbetsdag...mariaochlinus: Grattis till den lilla Det kommer bli kanonsnyggt när du får måla om möblerna till vitt.Gullfina och Hjorthan: Nu sköter ni om er riktigt ordentligt...annars blir det andra bullar av...
  • Hjorthan
    Tårtsmulan77 skrev 2008-04-07 15:53:08 följande:
    Pust!!! Vilken stressig arbetsdag...mariaochlinus: Grattis till den lilla Det kommer bli kanonsnyggt när du får måla om möblerna till vitt.Gullfina och Hjorthan: Nu sköter ni om er riktigt ordentligt...annars blir det andra bullar av...
    Jag lovar!
    Har vilat idag, nåja, nästan i alla fall. Blev lite hög på Ibumetin ett tag och glömde bort smärtorna och fick rensat ut kläder, tyger och gamla gardiner. Det står just nu 7 sopsäckar i hallen som ska till återvinning!
  • zandrisen
    Hjorthan skrev 2008-04-07 10:06:18 följande:
    Gullevänner! Vad skulle jag göra utan er alla! Sitter här och blir alldeles tårögd över era snälla omtänksamma ord! Jag har fått en extratid hos sjukgymnasten i morgon, så det blir till att agera nåldyna i morgon. Och så får jag börja med Ibumetin återigen.Tack än en gång tjejer, ni är underbara! Massa kramar!
    Hoppas sjukgymnasten kan utföra mirakel på din nacke idag

Gullfina, ta hand om dig du med och krya på dig!

Hemma är det nu helt tapetserat i kök och vardagsrumsdelen! Går sakta framåt, men åååååhh så fint det blir! Uppdaterar kontinuerligt med bilder i bloggen för den nyfikne
  • nublu

Hjorthan: Säger som de andra; Ta det lugnt. Och jag klär inte heller i grönt så jag ska nog hoppa över Zandrisens blogg.

Själv höll jag på att svimma av vätskebrist när jag tittade på keramik igår. Så härligt fint och somrigt att jag bara drabbades av ha-begär! Randigt, prickigt, blommigt...

• Hjorthan

Hej Nubluvännen!

Jag lovar, jag tar det lugnt! Fast jag blir så rastlös efter för många såpoperor på TV, så lite röjande här och lite röjande där blir det allt. Men idag ska jag ju iväg till sjukgymnasten, så det blir lugnt tempo idag.

Det låter underbart med randigt, prickigt och blommigt, förstår att ha-begäret blev stort!

• zandrisen
    Hjorthan skrev 2008-04-08 07:47:04 följande:
    Tack Zandrisen! Jag var inne på din blogg, nu är jag missklädsamt grön i ansiktet!  GU vad fint det blir!
    Tack snälla du! Men jag blev minst lika grön när jag såg din fina hall, det där med förvaring i hallen är ju inte heeelt fel... Superfint var det iaf, för att inte tala om sovrummet..! Grön var det ja...
    nublu skrev 2008-04-08 07:56:09 följande:
    Hjorthan: Säger som de andra; Ta det lugnt. Och jag klär inte heller i grönt så jag ska nog hoppa över Zandrisens blogg. Själv höll jag på att svimma av vätskebrist när jag tittade på keramik igår. Så härligt fint och somrigt att jag bara drabbades av ha-begär! Randigt, prickigt, blommigt...
    Alla klär väl i grönt? Dessutom behöver jag ju få lite handfast tips från en expert på dekorationssidan sen, och då är det ju bra om du vet hur det ser ut så att du kan börja bunkra, haha..
Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.