• Gullfina

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.

I våra hem blandar vi ljusa färger med det vita/ljusa i grunden.

Lantligt och romantiskt i en enda röra.
    Vi vill få fram det personliga ljusa hemmet med mycket romantik och loppisvaror som ger en härlig Shabby-chickänsla.
    Välkomna in!

Bilden “http://www.familjeliv.se/hem/gullfina/gallery/php5bhwpp.png” kan inte visas, då den innehåller fel.

OBS!!

Vi har också väldigt roligt i denna tråd.

Kram Stina

Vad är Shabby Chic?
    www.inredningsmagasinet.se/content/view/42/52

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m16212162.html
    familjeliv.se/Forum-11-240/m19231957.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m16068674.html
    familjeliv.se/Forum-5-87/m22326369.html
    familjeliv.se/Forum-11-240/m25737733.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m28534837.html

Postorder: Lantlig/Romantisk Inredning

www.familjeliv.se/Forum-5-87/m28470925.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-10 10:08
    Postorder: Lantlig/Romantisk Inredning Del 7

www.familjeliv.se/Forum-5-87/m31610728.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-17 07:57
    Bloggtråd för "Vita Hem" & "Shabby Chic" :
    www.familjeliv.se/Forum-5-155/m32794492.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-02 09:53
    Det finns också numera två internetshoppingtrådar...
    En utländsk...
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m33152208.html
    och en svensk...
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m33151796.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-06 21:41
    Internetshopping Sverige A-K
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m33351080.html

Internetshopping Sverige L-Z
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m33351227.html
  • Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.
  • Tårtsmulan77
    Hallå flickor!!!

Börjar med att skicka en STOR "krya på er" kram till alla som behöver det.

musli: Tog en titt in på Indiska idag och kollade på de vita muggarna som du tipsade om, de var söta men inte riktigt vad jag söker men tack snälla du för tipset Glad

zandrizen: Det finns lite bilder, i mitt galleri, på hur det ser ut för närvarande i vår nya lägenhet men det är långt ifrån klart här hemma. Vi har varken fått upp tavlor (jag håller på och spraymålar ramarna) eller annat småpyssel så det ser inte så där jätteombonat ut ännu.

Smarriga recept ni bjuder på...sitter här och dregglar för fullt Flört

Blev lite shopping idag...hittade en jättemysig vit korg från Sia som jag ska ha frukt i Glad
  • musli
    Åh, förresten, har ni sett filmen "The golden child"?
    Jag har haft ett sånt här hemma idag, hon sitter nu i badet kan jag säga... Nu ska alla färger som är mina hobby-färger och annat låsas in HÖGT upp kan jag säga...

The golden child....
  • Häxan Hedda
    musli skrev 2008-04-09 17:35:11 följande:
    Åh, förresten, har ni sett filmen "The golden child"?Jag har haft ett sånt här hemma idag, hon sitter nu i badet kan jag säga... Nu ska alla färger som är mina hobby-färger och annat låsas in HÖGT upp kan jag säga...
    Haha,själv hade jag en liten Balder som gömde sig hukande bakom köksbänken och hetsåt smör direkt ur byttan.
  • musli
    Häxan Hedda skrev 2008-04-09 18:02:09 följande:
    Haha,själv hade jag en liten Balder som gömde sig hukande bakom köksbänken och hetsåt smör direkt ur byttan.
    Visst äääär de underbara!!!
  • libero

Hjorthan Musli Geullfina och ni andra!
    Tack för att ni bryr er. Ni är för gulliga tjejer.

Diagnosen jag fick var ju gallan givetvis. Proverna var inte så bra och när läkaren klämde på magen så ville jag helst gå därifrån.  Nu blir det remiss till ultraljud och sedan kirurgen för att se om det är något som måste opereras. Sedan fick jag suppar som jag ska ta om jag får fler anfall.

Nu har jag satt mig själv på diet också. Hade redan gjort det för några veckor sedan för nu har jag fått nog av mina extrakilon. Något positivt är ju att jag måste hålla mig bort från fet mat nu.

Nu ska jag ta upp mina barn från badet och se om jag kan trycka ner dem i sängen sedan ska jag inta soffläge. Mannen målar just i trappan.

• libero

Gullfina!

Jag kikade in i din underbara blogg och såg din fina bokhylla. Så otroligt fin var den.

Vad har du hängt tyget i?
    Blev så inspirerad så jag blev sugen att göra så med Lisas bokhylla.

• Häxan Hedda
    libero skrev 2008-04-09 19:05:28 följande:
    Hjorthan Musli Geullfina och ni andra!Tack för att ni bryr er. Ni är för gulliga tjejer.Diagnosen jag fick var ju gallan givetvis. Proverna var inte så bra och när läkaren klämde på magen så ville jag helst gå därifrån.  Nu blir det remiss till ultraljud och sedan kirurgen för att se om det är något som måste opereras. Sedan fick jag suppar som jag ska ta om jag får fler anfall.Nu har jag satt mig själv på diet också. Hade redan gjort det för några veckor sedan för nu har jag fått nog av mina extrakilon. Något positivt är ju att jag måste hålla mig bort från fet mat nu.Nu ska jag ta upp mina barn från badet och se om jag kan trycka ner dem i sängen sedan ska jag inta soffläge. Mannen målar just i trappan.
    Men guud vilken tur att du gick dit! krya på dig och hoppas att du inte behöver vänta så länge innan du får komma till doktorn 
    *lägger försiktigt ner filten av ihopvirkade kryapådigkramar att dra om sig i soffan*
  • Tårtsmulan77
    libero skrev 2008-04-09 19:05:28 följande:
    Hjorthan Musli Geullfina och ni andra!Tack för att ni bryr er. Ni är för gulliga tjejer.Diagnosen jag fick var ju gallan givetvis. Proverna var inte så bra och när läkaren klämde på magen så ville jag helst gå därifrån.  Nu blir det remiss till ultraljud och sedan kirurgen för att se om det är något som måste opereras. Sedan fick jag suppar som jag ska ta om jag får fler anfall.Nu har jag satt mig själv på diet också. Hade redan gjort det för några veckor sedan för nu har jag fått nog av mina extrakilon. Något positivt är ju att jag måste hålla mig bort från fet mat nu.Nu ska jag ta upp mina barn från badet och se om jag kan trycka ner dem i sängen sedan ska jag inta soffläge. Mannen målar just i trappan.
    Men vad tråkigt men precis som Häxan Hedda säger...vilken tur att du gick och kollade upp vad som var fel...nu kommer du få hjälp och bli av med smärtan.
    Ta hand om dig och krya på dig.
Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.