• Gullfina

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.

I våra hem blandar vi ljusa färger med det vita/ljusa i grunden.

Lantligt och romantiskt i en enda röra.
    Vi vill få fram det personliga ljusa hemmet med mycket romantik och loppisvaror som ger en härlig Shabby-chickänsla.
    Välkomna in!

Bilden “http://www.familjeliv.se/hem/gullfina/gallery/php5bhwpp.png” kan inte visas, då den innehåller fel.

OBS!!

Vi har också väldigt roligt i denna tråd.

Kram Stina

Vad är Shabby Chic?
    www.inredningsmagasinet.se/content/view/42/52

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m16212162.html
    familjeliv.se/Forum-11-240/m19231957.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m16068674.html
    familjeliv.se/Forum-5-87/m22326369.html
    familjeliv.se/Forum-11-240/m25737733.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m28534837.html

Postorder: Lantlig/Romantisk Inredning

www.familjeliv.se/Forum-5-87/m28470925.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-10 10:08
    Postorder: Lantlig/Romantisk Inredning Del 7

www.familjeliv.se/Forum-5-87/m31610728.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-17 07:57
    Bloggtråd för "Vita Hem" & "Shabby Chic" :
    www.familjeliv.se/Forum-5-155/m32794492.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-02 09:53
    Det finns också numera två internetshoppingtrådar...
    En utländsk...
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m33152208.html
    och en svensk...
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m33151796.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-06 21:41
    Internetshopping Sverige A-K
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m33351080.html

Internetshopping Sverige L-Z
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m33351227.html
  • Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.
  • musli

Nublu, darling, ordern är äntligen lagd!!! Nu väntar jag med spänning på mina nya burkar så jag kan hälla upp pastan i dem!!! Tack!!!

• Miafia33

Hjorthan: Hej tjejen

Hur är det med dig? Läste att du fortfarande har sviter av det där diskbråcket. Dessa krämpor är icke trevliga.
    Har du hittat på ngt skoj i hemmet?

Igår var jag på Rusta av alla ställen och hittade en jättefin trasmatta i svart och vitt som nu ligger på trägolvet i kontoret. Tänk så mkt skillnad en ny matta kan göra. Sen gillar jag ju att bryta av det vita med svart. Det blir så stilrent Katterna har redan försökt slakta mattan så det har blivit populär. Dom ligger och spjärnar med klorna på den, att man inte kan få ha ngt i fred från de små marodörerna *suck*

nublu: Hur går det med din shop? Jag är inne och kikar med jämna mellanrum

• Hjorthan

Nämen hej Miafia! Härligt att se dig!
    Jodå, krämpor var det här! Jag har fått en inflammation i muskelfästet en liten bit från mitt diskbråck. Så jag har dubbelt ont just nu. Känner ibland som om jag ska bli knäpp, för ena stunden kan det kännas rätt bra och i nästa stund så bränner det till i nacken, armen domnar och det sticker ut i fingrarna, och huvudvärken kommer smygande. Och ingenting syns utanpå!!!! Jag vet att jag inte ska eller behöver bry mig om vad andra tycker och tänker, men kommentarer man får av kollegor gör att man ibland önskar att det var ett benbrott eller nått som synts.

Hemma går det sakta framåt. Vår groventré har gjorts vid, äntligen! Finns bilder i bloggen. Och vårt sovrum börjar bli klart. Hallen har efter mycket tjatande från min sida äntligen blivit vitmålad, kommer bilder så småningom, när jag väl hittar laddaren till kameran.

Låter härligt med ny matta! Det gör verkligen jättemycket när man hittar något nytt man gillar.

• musli
    Hjorthan skrev 2008-04-09 14:28:16 följande:
    Nämen hej Miafia! Härligt att se dig!Jodå, krämpor var det här! Jag har fått en inflammation i muskelfästet en liten bit från mitt diskbråck. Så jag har dubbelt ont just nu. Känner ibland som om jag ska bli knäpp, för ena stunden kan det kännas rätt bra och i nästa stund så bränner det till i nacken, armen domnar och det sticker ut i fingrarna, och huvudvärken kommer smygande. Och ingenting syns utanpå!!!! Jag vet att jag inte ska eller behöver bry mig om vad andra tycker och tänker, men kommentarer man får av kollegor gör att man ibland önskar att det var ett benbrott eller nått som synts. Hemma går det sakta framåt. Vår groventré har gjorts vid, äntligen! Finns bilder i bloggen. Och vårt sovrum börjar bli klart. Hallen har efter mycket tjatande från min sida äntligen blivit vitmålad, kommer bilder så småningom, när jag väl hittar laddaren till kameran. Låter härligt med ny matta! Det gör verkligen jättemycket när man hittar något nytt man gillar.
    Men vännen, vad jobbigt... Och jag som trodde du hade bra kollegor??? *kraaam*
  • Hjorthan

Musli - jodå, jag har flera stycken härliga kollegor (de allra flesta faktiskt), men det finns några stycken som är ganska bra på att slänga iväg vassa kommentarer ibland. Och när man inte mår riktigt bra så tar man ju åt sig så mycket lättare. Egentligen ska man ju bara skaka sånt av sig, och det gör jag i vanliga fall, men inte nu när jag mår som jag gör.

• Puh76

Typiskt, den stolen som jag vill ha i hallen har kommit in på IKEA igen men bara i Helsingborg..varför inte i Malmö??? Orättvist

Ville bara gnälla lite.....

Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.