• Gullfina

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.

I våra hem blandar vi ljusa färger med det vita/ljusa i grunden.

Lantligt och romantiskt i en enda röra.
    Vi vill få fram det personliga ljusa hemmet med mycket romantik och loppisvaror som ger en härlig Shabby-chickänsla.
    Välkomna in!

Bilden “http://www.familjeliv.se/hem/gullfina/gallery/php5bhwpp.png” kan inte visas, då den innehåller fel.

OBS!!

Vi har också väldigt roligt i denna tråd.

Kram Stina

Vad är Shabby Chic?
    www.inredningsmagasinet.se/content/view/42/52

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m16212162.html
    familjeliv.se/Forum-11-240/m19231957.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m16068674.html
    familjeliv.se/Forum-5-87/m22326369.html
    familjeliv.se/Forum-11-240/m25737733.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m28534837.html

Postorder: Lantlig/Romantisk Inredning

www.familjeliv.se/Forum-5-87/m28470925.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-10 10:08
    Postorder: Lantlig/Romantisk Inredning Del 7

www.familjeliv.se/Forum-5-87/m31610728.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-17 07:57
    Bloggtråd för "Vita Hem" & "Shabby Chic" :
    www.familjeliv.se/Forum-5-155/m32794492.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-02 09:53
    Det finns också numera två internetshoppingtrådar...
    En utländsk...
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m33152208.html
    och en svensk...
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m33151796.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-06 21:41
    Internetshopping Sverige A-K
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m33351080.html

Internetshopping Sverige L-Z
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m33351227.html
  • Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.
  • musli

*trummar med fingrarna och väntar på nublu-leverans...*

Hej flickor!

Har dumpat Hanna på dagis och ska sätta mig och läsa en engelsk bok så jag får mitt betyg i engelska A så jag har grundläggande behörighet innan allt ändras sista juni! Blev ju lite småstressigt att få till det men som TUR var har jag redan svenska B! Eng A tentar jag av men måste göra en bokrescention...

*kramar till höger och vänster*

• nublu

Musli: Den är på G! Är det ok med en pärla eller en elefant? Korsen var slut.

• Gullfina
    therre skrev 2008-04-09 19:37:55 följande:
    Hej!Jag har inte haft tid att hänga här så mycket.Skulle säga att nya butikstråden för online shopping i vår stil är nu öppen! -> www.familjeliv.se/Forum-5-87/m31610728.htmlDen kanske TS kan lägga i starten? Sen ska jag även berätta att vi ska och se på ny lägenhet på fredag, vet dock inte om vi tar den än
    Fixat!Flört
  • Gullfina

Nu ska jag tråkstäda mitt i tröttheten, som jag vill ska TA SLUT någongång!Skrikandes

Krya på er ni som inte mår bra och kram till er alla, inkl.morötter. Kyss

• libero
    nublu skrev 2008-04-10 09:49:55 följande:
    Libero: Visst är det hemskt? Som att åka på utflykt med Pol Pot! Zandrisen: Tackar! Jo, jag har också en tendens att bli ragata när jag är stressad men jag brukar iaf tänka "Vad är det värsta som kan hända om vi inte hinner? Dör någon? Jasså, inte det. Men då gör det nog inget om vi blir fem minuter sena." För övrigt går det bara långsammare när jag stressar.
    ha haSkrattande

Hörre du Gullfina!

Nu har du inte läst igenom alla inläggFlört
    Nu var du allt lite busig. Jag vill ju ha svar på min fråga
    Kram!

Städa var det visst jag höll på med
  • Hjorthan
    libero skrev 2008-04-10 08:53:38 följande:
    Hjorthan!Skickar en stor kram till dig också.Har du fått vara hemma hela veckan?therre!Vad spännande med ny lägenhet.
    Jag ringde mig sjuk i måndags, fick en tid hos min sjukgymnast i tisdag, och tog då beslutet att stanna hemma hela veckan. Känns inget vidare att sätta kollegorna på pottan, men min man sa till mig på skarpen att jag bara fick tänka på mig själv. Så ja, jag är hemma hela veckan.
  • Hjorthan

Hej, bara jag igen!
    Har lite bilder i bloggen på ommålade hallen.

Har fortfarande inte laddat ner något bra förminskningsprogram, därav inga bilder här på forumet än.

Nu ska jag vika tvätt!

• Gullfina
    libero skrev 2008-04-10 10:18:27 följande:
    ha haHörre du Gullfina!Nu har du inte läst igenom alla inläggNu var du allt lite busig. Jag vill ju ha svar på min frågaKram!Städa var det visst jag höll på med
    Oj, har jag missat något?
    Ska kolla igenom.
    Hjorthan skrev 2008-04-10 10:20:28 följande:
    Jag ringde mig sjuk i måndags, fick en tid hos min sjukgymnast i tisdag, och tog då beslutet att stanna hemma hela veckan. Känns inget vidare att sätta kollegorna på pottan, men min man sa till mig på skarpen att jag bara fick tänka på mig själv. Så ja, jag är hemma hela veckan.
    007 ska ha en puss alltså från dig men som en kram från mig.
  • Gullfina
    libero skrev 2008-04-09 19:10:58 följande:
    Gullfina!Jag kikade in i din underbara blogg och såg din fina bokhylla. Så otroligt fin var den.Vad har du hängt tyget i?Blev så inspirerad så jag blev sugen att göra så med Lisas bokhylla.
    Okej, nu såg jag. Senil och lite blind gör en kärring som mig förvirrad.

Jag har satt fast ett brett resårband innanför hyllan. Den sitter fast med häftpistol. Sedan har jag knutit upp gardinerna där. Det är alltså lite mellanrum mellan häftorna på resårbandet.
Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.