• Gullfina

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.

I våra hem blandar vi ljusa färger med det vita/ljusa i grunden.

Lantligt och romantiskt i en enda röra.
    Vi vill få fram det personliga ljusa hemmet med mycket romantik och loppisvaror som ger en härlig Shabby-chickänsla.
    Välkomna in!

Bilden “http://www.familjeliv.se/hem/gullfina/gallery/php5bhwpp.png” kan inte visas, då den innehåller fel.

OBS!!

Vi har också väldigt roligt i denna tråd.

Kram Stina

Vad är Shabby Chic?
    www.inredningsmagasinet.se/content/view/42/52

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m16212162.html
    familjeliv.se/Forum-11-240/m19231957.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m16068674.html
    familjeliv.se/Forum-5-87/m22326369.html
    familjeliv.se/Forum-11-240/m25737733.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m28534837.html

Postorder: Lantlig/Romantisk Inredning

www.familjeliv.se/Forum-5-87/m28470925.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-10 10:08
    Postorder: Lantlig/Romantisk Inredning Del 7

www.familjeliv.se/Forum-5-87/m31610728.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-17 07:57
    Bloggtråd för "Vita Hem" & "Shabby Chic" :
    www.familjeliv.se/Forum-5-155/m32794492.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-02 09:53
    Det finns också numera två internetshoppingtrådar...
    En utländsk...
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m33152208.html
    och en svensk...
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m33151796.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-06 21:41
    Internetshopping Sverige A-K
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m33351080.html

Internetshopping Sverige L-Z
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m33351227.html
  • Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.
  • zandrisen
    Mettan69 skrev 2008-04-16 08:27:53 följande:
    zandrisen: Stackars pojk. Hoppas verkligen att ni får en tid nu på fm.
    Hoppas verkligen jag med. Annars får maken ta honom till barnakuten, nåt vi helst inte vill då det vimlar av onda bakterier där. Crappy jävla sjukvård. Gråter
  • Häxan Hedda

Stackars Mick
    Ett bra tips just när barnen är förkylda är att låta de duscha i minst 15 minuter innan de ska sova,vattenångan löser upp snoret och de sover mycket bättre plus att det förebygger öroninflammation då trycket försvinner av det upplösta snoret.

Låter lite förvirrat då jag ska försöka förklara ,hoppas att ni förstår ändå

Hoppas att ni får komma till doktorn i alla fall.

• Häxan Hedda
    zandrisen skrev 2008-04-16 08:29:44 följande:
    Hoppas verkligen jag med. Annars får maken ta honom till barnakuten, nåt vi helst inte vill då det vimlar av onda bakterier där. Crappy jävla sjukvård.
    Haha,ja det där stället är superbra så länge man är frisk 
  • zandrisen
    Häxan Hedda skrev 2008-04-16 08:34:26 följande:
    Stackars Mick Ett bra tips just när barnen är förkylda är att låta de duscha i minst 15 minuter innan de ska sova,vattenångan löser upp snoret och de sover mycket bättre plus att det förebygger öroninflammation då trycket försvinner av det upplösta snoret. Låter lite förvirrat då jag ska försöka förklara ,hoppas att ni förstår ändå Hoppas att ni får komma till doktorn i alla fall.
    Tack för tipset, har kört på när ungarna är snoriga sen Molly var liten, svärmor tipsade. Mick älskar att duscha, han sitter i sin Bumbo och njuter
  • musli

God morgon flickor!

Stackars Mick, öroninflammation *SUCKS*...

Vet vi vad det värsta med nedläggningshistorien av dagis är? Det är att BÅDE personal OCH föräldrar fick läsa om det i morgontidningen, INGEN informerade oss innan artikeln...
    De är sååå jävla låga i den här kommunen så jag orkar inte med dem mer snart...

Idag fick Hanna vara hemma från dagis, vi försov oss pga att det blev så sent igår innan vi var hemma och Hanna var såå trött imorse och jag har knappt sovit en blund eftersom hon hamnade i vår säng nån gång vid 01.30.... *gäääsp*

• Häxan Hedda

Gullfinaaaaa *gråten i halsen och paniken är total*

Hjääälp mig!!!!! Jag håller på att måla en gammal sekretär och på de där bräderna man drar ut på sidorna (dom som skivan vilar emot) där spricker liksom färgen Förvånad Har grundmålat där precis som övriga möbeln men färgen vill inte fästa, samma sak med handdukshängaren jag målar Färgen spricker upp som i små små  ringar. Vad gör jag för fel? Gråter *redo för uppläxning*

Om någon annan har någon ide så tar jag tacksamt emot

Zandrisen,hur har det gått med Mick? Kom ni iväg till doktorn???

• Häxan Hedda

Lillsyrran,det var verkligen fina saker

• zandrisen

Hedda, jodå, fick en tid hos VC tillslut, och nu när jag pratade med maken hade han precis fått i Mick första dosen pencillin. Så förhoppningsvis vänder det snabbt, vet inte om jag fixar en sömnlös natt till nu när jag jobbar om dagarna...

Ang färgen så kan det kanske bero på att träet är behandlat med nån sorts olja, har ju slipat nåt innan du grundmålat eller? Svårt att måla oljebehandlat trä... Om det är det som är problemet, jag är långt ifrån ett proffs, så det är snarare en gissning från min sida!

Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.